{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vægt i tinker/irish cob
  • #1   12. maj 2011 Altså Vores tinkere bærer UDEN problemer min veninde på 100+
    Jeg vejer selv 89 pt og de har heller ingen problemer med mig... Vores tinkere er fra 143(musta og dandy) til 153(elton).

Hvis hesten er stærk nok kan jeg ikke se den begrænsning der hedder 90 kg??? Det er nærmere nogle folk der er imod det:-) For kender jo så mange der ikke burde ride efter den standard...

• #2   12. maj 2011 Det er altid en svær diskution. Jeg vil mene at det handler mere om hvordan man rider end om ens vægt. En rytter på 60 kg som sidder som en sæk kartofler kan sagtens være en større belastning for hesten end en rytter på 90 kg som følger hestens bevægelser.
    Brug din sunde fornuft og se på hesten og dens reaktion, tænk dens alder og form med i det.
    Konklusion er altså at der ikke findes noget endegyldigt svar i mine øjne.

• #3   12. maj 2011 hmm okay:D var bare nys.. men taak:D

• #4   13. maj 2011 Nu du skriver det Shannie kan jeg godt huske at jeg også har hørt det med de 20 % af hestens vægt som max for rytterens vægt. Man bør så lige huske at det er hestens idealvægt der er tale om. Er hesten overvægtig bør man i princippet trække det fra først.

• #5   13. maj 2011 interessant med de 20% jeg er 1.66-1.70 og vejer omkring 80kg
    og min tinker som normale vægtig vejer 460(der omkring)
    460/10=46(10% af 460)
    46*2=92(og det er de 20%)
    så jeg vejer 80 så der af kan han bære mig ;D

• #6   13. maj 2011 så heldigvis er det ikke skadeligt for ham!! jeg var nemlig bange for at jeg varede for meget smiley

• #7   13. maj 2011 Michelle: Jeg rider en af vores tinkerbasser engang imellem og han er 143 og vejer nok osse som normalvægtig 450 kg og jeg vejer 88kg. Han har intet besvær ved det og virker glad og opfører sig ligesom når min mor på 58kg rider ham:-)

Så er sikker på at din basse sagtens kan klare det:-D

Kommentér på:
vægt i tinker/irish cob

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce