{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

Måske føl i nat! {{forumTopicSubject}}

I dag da Silva kom ind til aften spiste hun ikke ret meget af sin mad, og hun er slet ikke interesseret i hestebolcher eller melasse overhovedet, hvilket hun plejer at være helt vild med. Hun stod bare og hang i starten, og gider ikke engang ryste lidt på hovedet hvis man rør hendes mule. Hun blejer ikke være vild med at blive krammet om hovedet, men stod bare med mulen ved min mave og lod mig holde om hendes hoved. Hun er ret varm. Ind imellem står hun og synker 3-4 gange, og løfter så hovedet og flehmer.... Og så kan hun lugtes et stykke væk, for hun står og små prutter hele tiden. Hendes yver er pludselig også blevet spændt her til aften.... Ikke voldsomt stort, men meget spændt, og der er voksprop på den ene pattespids.

Hvad tror I? Ligger der et føl til mig i morgen tidlig? Eller hvor lang tid tror I der går endnu? Hun har termin den 27. maj....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Måske føl i nat!
  • #1   12. maj 2011 det lyder som om du får føl i nat, der er mange tegn.
    hvordan ser hun ud bagtil, der bliver de meget slappe lige op over.

min hoppe stod også og flehmede en dag 14 dage før, det er noget med de godt kan få sure opstød som så gør de flehmer.

• #2   12. maj 2011 Hun er blød som smør ved haleroden... Hun reagerer ikke engang når man skubber til hende, hvor hun plejer at flytte sig når man rør hende let... Og som sagt små prutter hun meget, så hun er vidst noget slap bagtil...

• #3   12. maj 2011 mine hopper er altid total emsige hvis man røre deres mave når foling er forestående, det er så de kan skære tænder af mig når jeg køre en hånd langs bugen.

det er meget normalt at de har hyppig afføring lige op til foling også.

• #4   12. maj 2011 Hende her bryder sig ikke om at blive rørt under maven til daglig... kun strigler og gjorde og dækkengjorde hører til under maven... men nu nyyyyder hun at blive kløet under maven og løfter ikke benet truende mere....

• #5   12. maj 2011 Claire Isabelle B

Hun har ikke feber, det har vi tjekket.... hun er mest varm på bringe og hals.... Lige nu virker hun bestemt ikke som en der kunne flygte... hun går meget langsomt når hun endelig bevæger sig....

• #6   12. maj 2011 de kan godt få lidt forhøjet temparatur op til foling uden det betyder der er noget, men hold øje...

jeg har selv fået et dødfødt hoppeføl i torsdags, og øv hvor man spekulere på hvad der var sket siden det skete for min hoppe gik med alarm og den startede ikke selvom den var sat til meget følsom for temperaturstigning, så hun har ikke haft besværet foling, jeg var også ovre og kigge til hende et kvarter før jeg opdagede følle var på vej ud og der var ikke noget og se så det ærger mig virkelig at jeg ikke ved hvad der er sket der.

så jeg kan ikke sige det tydelig nok, hold øje når i venter føl, det kan hurtigt gå galt.

• #7   12. maj 2011 Vi fik også et dødt føl i påsken, men det var i følge nummer 2 dyrlæge vi havde ude et spark i maven der gjorde føllet lå forkert.... men hun er næsten under døgnovervågning... her om en time er det min tur til at sidde hos hende lidt igen... udenfor boksen..

• #8   12. maj 2011 det er bare rigtig øv når man har glædet sig til det føl så længe og man bliver trist af og se hoppens reaktion på føllet ikke rejser sig.

• #9   12. maj 2011 denne hoppe så så heldigvis ud til at vide fra starten af, at der var noget galt, og hun var slet ikke interesseret i føllet.... Men 2 dage efter gik hun og kaldte på det, og tog min 14 årige hingst til sig som et føl...

• #10   12. maj 2011 min stod og nappede føllet i overlæben for og få den til og reagere, og nappede den i manen, men jeg havde jo gjort alt hvad der stod i min magt, var med under folingen fra skulderen var ude, men det var for sent allerede da.

det var så også en måned før forventet termin, men stort flot føl, der var ikke noget der og se.

• #11   13. maj 2011 Nej, desværre ikke føl endnu... Men hendes yver er vokset helt vildt i nat og i dag... Man kan næsten se det er vokset fra time til time!

• #12   15. maj 2011 Desværre... hun snød os godt og grundigt! i går lå hun bare ned ude på marken næsten hele dagen, men rejste sig og græssede så snart man nærmede sig...

i dag har hun været let åben bagtil, og en anelse urolig, men der er endnu ikke føl..

Kommentér på:
Måske føl i nat!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce