{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

Nikon D90 vs. Nikon D3100 {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal have nyt kamera da Gunnar (Mit højt elskede Nikon D40) er gået i stykker. *Snøft*

Valget står mellem et Nikon D90 og et Nikon D3100, så nu spørger jeg jer kære fotofreaks hvad i kan anbefale smiley

Hvad er fordele/ulemper ved begge modeller?
Hvordan er kvalitteten på billederne (Evt. vis nogle af jeres billeder)
Hvor brugervenlige/nemme at indstille er de?

Bare kom med alt den info i kan komme på omkring de to kamera smiley

På forhånd mange tak for hjælpen :]

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nikon D90 vs. Nikon D3100
  • #1   6. jun 2011 D3100 er jo det nyeste og derfor kan det nok mest, så det er nok alt efter hvad du føler bedst for og hvad du vil smiley Ellers så spørg en der har forstand det på i din forhandler smiley

• #2   6. jun 2011 UHA den er svær!!

D90 er større, bedre kvalitet og kan være hurtigere at indstille på (nogle af knapperne sidder nemlig uden på kameraet, så du behøver ikke at gå ind på info skærmen) Derudover kan det tage op til 4,5 billeder i sek mod nikon D3100's 3 billeder i sekundet (Til sammenligning tager D40 op til 2,5 billeder i sekundet). og så har det ikke den ulempe med at objektiverne skal have fokusmotor. Til gengæld har det nogle år på bagen, det har ikke autofokus i video og det kan kun optage op til 5 min video af gangen.

D3100 er noget nyere, det har højere ISO og bedre video med automatisk autofokus i video. Til gengæld er det lille (lidt mindre end dit D40, så vidt jeg husker), har brug for fokusmotor i objektiverne (ligesom dit D40). Det minder så også mest om dit D40.

(",)

• #3   6. jun 2011 Mange tak for svarene :]

Caroline: Kan du evt. beggrunde? :]

Anna-Sophie:
    Med hensyn til at spørge forhandlerne, har vi to forhandlere i byen, hvor den ene peger på D90 og den anden på D3100, derfor tænkte jeg at jeg ville spørge jer medforbrugere hvad i har haft bedst erfaring med smiley

Anne-Mette: Beggrund? smiley

Jette n: Hmm... Ud fra det du siger lyder D90 mest som det jeg vil, da jeg lægger større vægt på billeder end video :]

• #4   6. jun 2011 Var der nogle ting ved dit D40, som du savnede?

(",)

• #5   6. jun 2011 Jette: Jeg var meget godt tilfreds med mit D40, dog var den ikke så god hvis været vej dårligt, eller under dårlige lysforhold :]

Kommentér på:
Nikon D90 vs. Nikon D3100

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce