{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.443 visninger | Oprettet:

heling af naturlig-forekommet sår?? Hvor lang tid? {{forumTopicSubject}}

Ja, har været så afsindig uheldig at min skønne 1 års plag blev sparket på bringen under leg for lidt over en måned siden. Det førte så til en kæmpe blodansamling grundet sprængte blodkar, men efter dyrlægens råd, ville de helst det kunne fortage sig af sig selv uden at punktere det, da dette kunne medføre store komplikationer. Det gik desværre således at der i sidste uge gik hul på det, og den stakkels lille fyr stod pludselig midt i et blodbad:(:( DDyrlægen blev selvfølgelig tilkaldt akut og vi fik ham ind, bedøvet, og fik tappet resten af blodet ud af "posen". HELDIGVIS var de indre blødninger stoppet, men han stod derefter med en åbent sår øverst på skulderen, og kom selvfølgelig i antibiotika behandling, for at forebygge betændelse. Vi skulle hver dag vaske og tømme såret for væske, hvilket er gået fint. Men der er nu gået hul nederst på "posen", hvilket dyrlægen siger er helt naturligt, samt bedre end, hvis de skulle lave et snit i ham. Han er dømt til boksro indtil huden har trukket sig sammen, samt sårene er helet. Det skærer i hjertet at den lille mand ikke må komme ud, men vi kan risikere at der springer en nyt blodkar, hvilket vil være livstruende nu der er "hul" i ham. Det er heldigvis blevet pænt og trukket sig en del sammen, men sårene er stadig åbne.
Beklager det lange indlæg, men skulle lige ud med mine frustrationer og bekymringer på Ronaldos vejne. Vil høre om nogle af jer har erfaringer med hvor lang tid det tager for at hele? Det plejer at tage 10-12 dage hvis det er skåret op, men måske lidt længere når det er på naturlig vis. Er desperat og ked af at se min livsglæde og energifyldte plag stå inde i sin boks, når jeg hellere ville se ham boltre sig på marken:( Mangler et mål at kigge hen imod, så man kan se fremad. Håber i vil dele jeres erfaringer:) Mvh. Mette

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af spejl 20.500 kr.
  • Help with lifting a tumbler dryer 80.000 kr.
  • Græsslåning 20.500 kr.
  • Græsklipning 55.000 kr.
  • Skiftning af brændeovn 350.000 kr.
  • Fældning af lille kirsebærtræ 80.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  heling af naturlig-forekommet sår?? Hvor lang tid?
  • #1   10. jun 2011 Jaaa, men puha hvor jeg dog hader at se ham stå indefor i sin boks- hvis det så bare havde været i vinterperioden. Men ja, prøver også at se det lidt på den lyse side, så godt som jeg nu kan;)

• #2   10. jun 2011 Nej, han er nemlig springfyldt med energi og springer nærmest ud af boksen når man går ind til ham. Vi har indtil nu trukket ture med ham, men det stoppede brat den anden dag, da han grundet al sit indebrændte energi, gik helt "amok" med bukkespring osv- og det bad dyrlægen os at stoppe med straks, da der så nemt kan sprænge et blodkar igen nu det er så sårbart.:( Trøster mig selv med at heste ikke har samme tidsfornemmelse som mennesker..

• #3   10. jun 2011 Ja, heldigvis. Han er stadig frisk og spiser. Ville bare så gerne, hvis man havde en ca. "deadline" for hvornår sådanne sår plejer at hele. Det ville hjælpe gevaldigt!

• #4   11. jun 2011 Tak for det::) De her sår er dog ikke lappet sammen, men skal trække sig sammen af sig selv,, så det tager nok lidt længere tid:(

Kommentér på:
heling af naturlig-forekommet sår?? Hvor lang tid?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce