{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Sur i boksen.. {{forumTopicSubject}}

Min part er utroligt sur i boksen, han er også sur på hans sidemakker.
Han kan være glad ude på banen men ligesåsnart han kommer ind i boksen bliver han straks muggen og skal lige bide ud after sidemakkeren hvis dens hoved kommer for langt ind i hans boks.
Han kan finde på at bide ud after alt og alle, dog er det sjældent han bider mig, er kun blevet bidt af ham to gange.
UDe på banen er han også utroligt hård ved andre heste han kan finde på at svinge bagdelen ud imod dem og sparke dem.
Og jeg vil gerne prøve at gøre det lidt mindre slemt.
Han er rideskolepony og går med mindreårige børn, så problemet skulle helst ikke blive værre.
Så nu søger jeg hjæp hos jer: har i, eller har haft, en pony/hest der er på samme måde? hvordan klarede i det? smiley

Håber i kan hjælpe.
smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sur i boksen..
  • #1   14. jun 2011 min kan også være sådan, så jeg følger med o:

• #2   14. jun 2011 Tatianna var - så jeg flyttede hende til en mindre stald hvor boksene er muret op så hestene ikke kan se hinanden med mindre de selv stikker hovedet ud af lågen smiley

hun er slet ikke så sur mere - dog stadig når de får fodder

• #3   14. jun 2011 Min var sådan på efterskolen.
    Hun blev rykket til en eneboks, hvor der ikke var nogen sidemakker kun nogen over for. Det hjalp en del at hun fik lov til at stå alene. Men hun sparkede stadig de andre heste. Efter hun er kommet hjem kan jeg se at det simpelthen har været på grund af for mange heste omkring hende.
    Nu står hun med tre andre og står hun i boks er der ingen sidemakker, og hun er en helt anden hest.

men det jeg fik at vide af min ridelærer var at når hun lagde ører af de andre heste under ridning (inden hun nåede at sparke) så skulle jeg bruge vores 'specielle' lyd. Fx. fløjter jeg altid efter hende på folden, så derfor fløjtede jeg indtil jeg havde hendes opmærksomhed, eller til hun stoppede med at lægge ører og roste hende.
    Det hjalp lidt på det, men helt godt for os blev det aldrig, så længe vi red på bane smiley

• #4   14. jun 2011 tror det er en form for stress ved dem

• #5   14. jun 2011 Jeg oplever det også som et tegn på stress hos min pony smiley
    Også fordi hun aldrig sparkede på tur, det var kun under træning inde på banen, når hun skulle koncentrere mig om flere ting på en gang smiley

• #6   14. jun 2011 Der hvor mine 2 stod var også på en rideskole og en hvor der var meget uro omkring hestene. Men efter vi har flyttet dem er de helt rolige, og efter Fleur er flyttet ned i den anden ende af stalden hvor der kun er 4 bokse er hun helt afslappet, også hvis de andre kommer for tæt på hende ude på banen. Så det kan godt være tegn på stress, så hvis den kan komme et andet sted hen i stalden hvor der mindre ro kan det være den falder mere til ro?

• #7   15. jun 2011 Efter at havde hørt jeres forklaringer og forslag har jeg fået en ide om at det måske kan være stres. Han står ikke bare på en rideskole, han er elevhest, så der har jeg ikke mulighed for at kunne flytte ham til en boks uden sidemand. smiley

• #8   15. jun 2011 Du kan høre rideskolen, om I ikke kan hænge boksgardiner op. Det plejer at tage det værste hos meget boks-sure heste.
    De plejer ikke at være så dyre. Evt. kan man bare hænge en pressening op og fastgøre den med strips.

• #9   15. jun 2011 Min står ved siden af en stor brun vallak hest.

da den var på ferie i 3 uger var min gald og ikke sur da den komme tilbage starte det igen. jeg tro det kommer meget ad på hvad for en hest den står ved siden af.

• #10   19. jun 2011 Har haft samme problem med min pony, da hun var rideskole ponuy og det der ændrede det hele var at hun kun skulle have en rytter! smiley Så jeg købte hende.

KH Tanja Ditlevsen
    Skriv i PB for kontakt!

Kommentér på:
Sur i boksen..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce