{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
357 visninger | Oprettet:

tralier *træning* {{forumTopicSubject}}

hej smiley
her til sommer skal jeg ud og starte nogle stæver i andre klubber:D (regner jeg med) og fordi min pony ikker er vild med at gå i trailer tænkte jeg på om i havde nogle gode råd smiley (evt. triks) ved ikke helt hvorfor han er "bange" for traileren, for hver gang jeg går ved siden af en åben trailer skal vi helst gå så langt fra den som muligt. og underligt nok så har han været stævne på men det er så osse ved at være 5 år siden. så vil rigtig gerne have råd og triks til at få ham i trailer smiley

-Lærke

ps. jeg kender trikket med longen/tov smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tralier *træning*
  • #1   15. jun 2011 har du selv trailer??
    for så er det jo bare at træne ham i først at gå forbi en åben trailer og så op i den..

vis ham at der ikke er noget farligt ved traileren, men gør det endelig ikke med magt for det kan gøre det hele meget værre..
    husk på at heste fra naturens side ikke går ind i mørke små "rum" hvilket gør at nogle heste ikke kan lide at gå i alm trailere men f.eks. ikke har problemer med en lastbil..
    så hele din træning skal sigte efter at vise ham at traileren ikke er farlig og derved undertrykke hans instinkt om lukkede rum smiley
    og husk de vigtigste ingredienser er altid tålmodighed og rolighed smiley

• #2   15. jun 2011 Der er mange måder, her er nogle af dem:

Du kan lokke den op med godbidder, frugt, foder, you name it.

Hvis den godt kan gå hen til rampen, men ikke gider op kan du gøre følgende:
    Det med longe som du beskriver, men det kan hurtigt blive en "voldig" kamp, og, hvis den ligesom min, stejler rundt, kaster sig tilbage osv.

Noget der altid hjælper på alle heste er:
    1. Man tager 2 longetorve og binder dem sammen.
    2. Man tager en ende af longetorvet med kabinhage, fører den bag røven på hesten og op på ryggen, hvor man fæstner den til longetorvet med kabinhagen. (så der er torv fra hestens ryg og rundt om røven og tilbage igen)
    3. Så fører du longetorvet igennem grimen på hesten. (ikke igennem ringene eller noget, men igennem stroppen under hestens mulestykke-ting)
    4. Så går du op i traileren og kører longetorvet to gange rundt om bommen.
    5. Så trækker du

Der skal ikke stå mennesker rundt om hesten (dog kan det være en idé med en i hver side, hvis hesten vil gå "forbi" traileren). Når hesten mærker trykket rundt om røven, uden der er nogle mennesker rundt om den, vil det for det meste gå lige op. Ved hjælp at snoren over ryggen kan hesten ikke stejle. Dette er en meget fredelig metode, da man ikke kommer op at "slås" med hesten, og med torvet igennem grimen rykker du ikke hesten i hovedet, men den har stadig ikke mulighed for at flytte hovedet væk fra traileren.

OBS: det er vigtigt at hesten står for foden af rampen når man gør dette.

• #3   15. jun 2011 OSB: flyt skillerummet til siden når du læsser. Dett ehar de fleste heste det bedst med smiley

• #4   15. jun 2011 okay prøver det her om lidt og nej jeg har ikke selv trailer men ham jeg står i stald med har som vi låner smiley

Kommentér på:
tralier *træning*

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce