{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
524 visninger | Oprettet:

nymorløst føl bange for andre heste (2mnd) {{forumTopicSubject}}

I går gik det desverre galt med vores hoppe, hun fik kolik aftenen inden, vi gik med hende hele natten og havde vet. osv... men hun orkede ikke mere om morgenen og blev væk smiley
Lille Olympic står tilbage uden mor, han er lidt ked af det, men spiser kraftfoder og drikker vand (både af bøtte og automat).
Mælk gidder han ikke spise, den er "dum"...

Vi har haft et føl der kom 12 timer gammelt uden mor til en af vores ponyer der var plejemor og så flaskede vi den op og den har klaret sig fint, så vi har lidt erfaring med det, men problemet med Olympic er at han er bange for andre heste...

Han og moren gik med en 3årshoppe, men Olida (mor) har skærmet Olympic fra Fragolina (3års), så de ikke rigtig kender hinanden, og når vi så prøvede at lukke dem sammen sprang Olympic over hegnet (125 cm..)... Så de kan vi ikke have sammen... Vi har også prøvet med den vi flaskede op (nu 2 år og vallak) men han var lidt voldsom så Olympic løb væk fra ham...

Ville i prøve med andre heste, eller ville i la ham gå alene? han spiser græs og er ikke stræsset alene... Men han lægger sig først ned når vi lukker ham ind i boksen..

-TR

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nymorløst føl bange for andre heste (2mnd)
  • #1   3. jul 2011 hvis de har mulighed for at have lidt kontakt inde i hver sin boks ved siden af hinanden så prøv det evt trække ture med dem sammen og se om det hjælper:)

håber det evt kunne hjælpe lidt?

• #2   3. jul 2011 ja evt en der er mindre end ham:)

• #3   3. jul 2011 Jeg ville prøve med en hoppe som evt har føl ved siden og er glad for andre føl.
    Jeg ved godt der ikke er mange af dem, men jeg har sådan en så jeg ved de findes.
    Hun er stille og rolig over for alle føl. Dem der vil patte ved hende må også det smiley
    Kunne I ikke måske finde en sådan hoppe og lukke sammen med ham?

• #4   3. jul 2011 Jeg vil også sige prøv med en ældre måske en pony hoppe.

• #5   3. jul 2011 hvor gammel er føllet
    har i ikk et føl mere på samme alder han kan gå med ellers lad ham gå i en fol for ham selv hvor han kan se de andre heste

• #6   3. jul 2011 der sker ikk noget ved den går alene i en fold ved siden af de andre den kan jo se de andre og når der er gået et stykke tid kan man prøve at sætte ham sammen med de andre

• #7   3. jul 2011 Han er to mnd gammel. Vi har ikke flere føl og den hoppe med føl vi fandt i går ville de ikke komme med alligevel.. Vi har en hoppe der har været plejemor før, vi skal prøve med hende i morgen... (hun bliver bare sååååå tyk:( )
    Håber det går i orden, synes det er trist han skal gå alene..
    -TR

• #8   3. jul 2011 Stephanie: meget sødt af dig, men jeg bor i Norge, så det er nok lidt langt..men tak for tilbudet!
    -TR

• #9   4. jul 2011 Da vi for nogle mdr siden mistede en hoppe på gården startede vi med at lukke føl og kommende plejemor i hver sin boks.
    Efter noget tid tog vi hoppen ud så de kunne snakke over bokslågen og så kan man jo selv vurdere om man kan prøve at lukke dem sammen i boksen evt ved at holde ved dem eller den ene til at starte med...

Jeg ville ikke starte med at lukke føl og hoppe på fold sammen da det kan gå galt pga hegnet...

Håber det lykkedes for jer

• #10   4. jul 2011 ja det er et føl men for at den ikk skal blive sparket af de andre eller det der kan være værre så kan han godt gå alene i en fold ved siden af de andre indtil der er fundet en plejemor og når han går i fold ved siden af de andre vender han sig hurtig til dem så han er ikk alene

• #11   5. jul 2011 Vi har pt prøvet med en shætter, han sparkede efter følle, så vi opgav, og vi har prøvet med ponyen der har været plejemor før, hun var pisse sur udenfor hegnet, så vi turde ikke gå ind med hende, og så har vi nu haft min springhest inde ved ham i snor, han er rigtig sød og lader ham spise af samme hø som sig og forsøger at hilse, men følle er stadig lidt bange, men ikke sådan at han forsøger at springe ud eller noget, han går bare lidt væk hvis min hest snuser til ham. Han spiser fint ved sidenaf ham... så jeg tror vi kører den derfra med lidt mere i snor inde sammen og spise hver dag...
    -TR

• #12   5. jul 2011 altså inde på samme fold smiley

• #13   7. jul 2011 lyder godt, håber de kan komme til at blive venner:)

Kommentér på:
nymorløst føl bange for andre heste (2mnd)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce