Stødene kommentar.. {{forumTopicSubject}}
Der faktisk gjorde mig ked af det :S
Som overskriften siger fik jeg nogle ret "grimme" kommentare i et meget gammelt videoklip, med bello som løsspringer.. Det ser ikke særlig elegant ud(: Derudover er han utrolig madglad og doven, så ikke ligefrem let at drive frem på en græsbane
Bliver bare lidt ireteret over at folk vil tillade sig at skrive at det er syndt for hesten.. :S Han er ret svær og drive frem så bruger pisken, men hende der løsspringer ham, rammer jo ikke.?!Midt i det hele fik jeg denne kommentar:
----------
Oli osv - Relax (-: ingen af de ting du har i dine videoer ser rart ud for hesten, og vi er ikke de første der skriver det, så måske skulle du tage dine metoder op til genovervejelse (-:
Er 100% enig med Katrine.
----------
Blev rigtig kedafdet over at få sådan en kommentar!^^ :S
Hvad syntes i HG?
mar 2008
Følger: 219 Følgere: 181 Heste: 5 Emner: 144 Svar: 1.345
Har selv oplevet det og valgte at slette mit videoklib fordi folk blev bare ved med at skrive upassende ting. Men bare tænk på at de er misundelige på dig fordi du har sådan en super dejlig hest.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Måske du SKULLE lytte til kommentarene istedet for at blive ked af dem, men lære af dem istedet
Har ikke set videoen, men det kunne være de havde ret.
jan 2008
Følger: 282 Følgere: 281 Heste: 6 Emner: 360 Svar: 2.260
Ja, det kan man blive nød til..
jan 2008
sep 2007
Nu kan man sortere i tonen i indlæggene.
Nogle er endnu ikke blevet gode til at formulere negativitet konstruktivt og det sortere man fra.
Men hvis så mange ( som det lyder som ) mener at det ikke duer det du laver, så skulle man måske overveje sine metoder
jan 2008
sep 2009
Følger: 31 Følgere: 64 Heste: 4 Emner: 224 Svar: 3.028
sep 2007
Smølferne; Ridetøser er også de mest arrogante, flabede og blinde mennesker. De forguder deres berider underviser og nægter at lytte til andre folk - selvom det kunne være de have ret og de kunne lære noget.
Og hvad så hvis man tuller rundt og er bidløs? Jeg rider på en 30årig fjordhest, bidløs og sadelløs - kun tur ridning, men der er en grund til jeg gør det pt.
Men dette gør mig ikke dum og uvidne om ridning på nogen måde, stævne resultater, en fancy underviser og flot pony gør ikke en klog på ridning.
Og ja, man kan sige det på en pæn måde - men over halvdelen af de folk man siger tingene pænt til giver en meget grim kommentar igen og sviner en til
Fordi man ved ikke en ski, de har en berider til underviser og man kan jo ikke noget!
jan 2008
mar 2008
Følger: 219 Følgere: 181 Heste: 5 Emner: 144 Svar: 1.345
jan 2008
okt 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 24 Svar: 97
har lige set videoen og kommentarene, og jeg kan både se det fra din og deres side, og jeg vil faktisk give dem ret i noget af det, de siger, men prøv at lytte til det, jeg ved godt det er svært, men prøv.
Hvis jeg var dig vil jeg måske få en voksen eller en ridelærer til at hjælpe dig med løsspringningen, så du i hvert fald har lært det rigtigt. Det ligner nemlig ikke helt at afstanden passer. Men ellers godt gået med en hest, som prøver det for første gang!
jan 2008
okt 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 24 Svar: 97
jul 2008
Følger: 80 Følgere: 53 Heste: 9 Emner: 1 Svar: 285
Også her. I begynder igen. Hun skriver her for at høre om det er fair, og det i gør er at sige til hende at hun skal lytte til nogen der mener at hun mishandler sin hest. Helt ærligt. Det kan ikke være fair.. Hvem siger at de på nogen måde har ret i hvad de siger.. Men nogle gange har hesten brug for at blive sat på plads. Det gør hestene også overfor hinanden i virkeligheden. (Ved godt at det ikke har noget med emnet at gøre). VI SKAL BEHANDLE DEM SOM DE BEHANDLER HINANDEN! Det princip køre jeg efter.
Der kommer bare hele tiden stødende kommentarer. I har ikke set noget i virkeligheden, kender ikke baggrunden for nogle at situationerne, i kender ikke rytter, hest eller underviser.. Så stop dog de nedladende kommentarer tak.. I kan heller ikke selv lide at få dem..
Bare vær søde mod hinanden, ros hinandens heste, støt hinanden, hjælp hinanden (Hvis der bliver spurgt om det) Men stop alle rettelserne. Tingene skal nok blive lært til rytter og hest, men ikke af at i nedgøre deres ridning eller deres dyr... Der skal nok være nogen der kender hest og rytter der kan hjælpe dem og se på dem ride osv. ikke jer..
Vær søde mod hinanden.. Mange af os har det måske heller ikke så nemt udenfor HG og har slet ikke brug for at få atvide at vi er onde mod det vi holder aller mest af og bekymre os allermest om..
Bare forsøg, det ville gøre HG til et meget bedre sted at være..
PS, som du nok har gættet Oli, så syntes jeg slet ikke at det er fair at folk skriver sådan. Har set filmen. Og det i gør der er jo ikke meget anderledes end at man bruger pisk og spore. Nogle gange kan man bare være nød til at sige, du gør som jeg siger. Rider selv både bidløst og med bid, syntes ikke at folk skal hakke ned på nogen af tingene.. Hesten behøver ikke lide pga bid. nogle heste elsker bidet, andre gør ikke.. That's it..
Bare allesammen.. Stop trælse og rettende kommentarer, det er ikke jer der skal rette på andre end jer selv..
sep 2007
Team Terapihest - Hvorfor er det at vi ridetøser ikke vil lytte til nogen andre end vores underviser?
Man kan ignorere det grimme sprog og tage hvad man kan bruge i det pæne.
Hvorfor skal vi alle klappe hinanden på ryggen og kun sige " dygtig og flot pony " hvis vi mener noget ikke duer?
Slf. skal det skrives pænt. Men ridetøser er også de mest nærtagende jeg kender. Vi elsker kun os selv, vores hesten og underviser - alle andre er bare dumme og ved ikke en skid.
Men mange kunne lære noget hvis de åbnede øjnene og turde tage imod råd
jul 2008
Jeg siger at vi ikke skal lytte til folk, som ikke kender hesten, rytteren, situationen. Jeg gider ikke kritiseres fordi min hest slår med hovedet, laver et lille buk på en video fordi jeg røre den med pisken. Jeg syntes ikke man kan bedømme noget som helst ud fra billeder og videoer. Jeg syntes folk skal stoppe med at kritisere hinanden og fokusere på dem selv istedet.. Kritik skal ikke komme fra hvad nogen lige mener de så i en video!
jul 2008
sep 2007
Hvis vi ikke skal lytte til folk som ikke kender hesten, situationen eller rytteren - så skal vi jo kun lytte til underviseren.
Men okay fair nok, for at sætte det på en spids så; Man må ikke sige noget til en rytter der pisker sin hest gentagende gange i røven fordi vi kender jo ikke situationen, rytteren eller hesten.
Vi må heller ikke sige noget til en der sidder og saver i hesten.
I det hele taget skal vi bare lukke munden, vi ved jo intet.
Jeg siger når jeg syntes noget er gruelig galt - eks, en hest der saves i. Er der noget jeg undre mig over spørger jeg til, i en pæn tone hvorfor dette gøres.
Syntes sagtens man kan sige noget fra video - der får man den aktuelle situation. rytteren kan så forklare om hesten og sig selv - men det er ikke altid det stemmer overens med hvad der gøres.
OGså er det iorden at kommentere.
Når man får en masse kommentare om det måske ikke duer hvad man laver, så burde man overveje at de har ret.
jul 2008
jul 2008
sep 2007
Det er også meningen at det skal lyde arrogant - lettere provokerende for at få noget snak igang
Hvis man lægger en video ud går jeg ud fra man er stolt af det og står ved ens metoder. Derfor bør man ikke blive sur når nogen stiller spørgsmålstegn men forklare dem hvorfor man gør sådan. Og ikke gå i forsvarsposotion der istedet fortæller mig at man tvivler på sig selv og metoden.
Næ, hesten bliver ikke pisket. Men det er da super ærgeligt at du har den indstilling at hvis en hest blev det, så kunne man alligevel ikke gøre noget ved det.
Det kunne man da, man kunne fortælle vedkomne at det ikke var super humant det hun havde gang i, spørge hvorfor det blev gjort og komme med et alternativ til det der bliver gjort.
Personen har nu fået et alternativ og lært noget nyt.
jul 2008
Den slags kommentarer er der nemlig massere af. JEg syntes bare ikke at det er fair at folk ud fra billeder mener at de ved alt og kan sige at de skal gøre sådan og sådan og sådan!
MEn mener måske at det man gør er rigtigt og man står ved ens metoder. Men hvis man har en dårlig dag og virkelig bare har lyst til at folk skal kunne se ens hest også på film, hesten behøver jo ikke gå perfekt der. Men ved at man lægger en film ind beder man ikke folk om at de skal rette på en og sige at hvad man gør er forkert! Det er ikke hvad man forventer og jeg syntes ikke at det kan være rigtigt at man skal være sådan. Der skal nok være nogen ude i den virkelige verden der skal rette på dem hvis det går for vidt.
Jeg føler bare ikke at vi har nogen ret til at kritisere andre folks ridning! Jo selvfølgelig skal der gøres noget hvis hesten ser mishandlet ud, men vi skal ikke gøre noget ved situationen. Det er ikke vores pligt. Hvis vi syntes det er for meget så behøver man måske heller ikke ligefrem skrive ved videoklippet. Send en stille og rolig privat besked. Vi behøver jo ikke føle os ydmygede foran hele HG. Jeg syntes bare at folk virkelig skal tænke over deres handlinger og hvilke konsekvenser de kan få..
Der er folk der slår sig selv ihjel pga den slags kommentarer fra fremmede. OG jeg ønsker bare ikke at være en af dem der er skyld i det.. Folk burde have fået opdraget lidt pli ind. Men der er desværre bare rigtig få der har det..
Folk siger altid deres meninger over småting. Og det største problem er at der gør det til en KOLOSAL ting..
sep 2007
Nu nævner jeg tidligere at man som modent menneske kan sortere i kommenatrene - de godt skrevet fra de dårligt skrevet.
Nogle kan endnu ikke skrive pænt, det må man tage med - de styres meget af følelserne og lader dem glide lige ned på ordene.
Så hvis en skrev jeg havde en " grim, fed og klam hest og ikke kunne ride " Så ville jeg trække på skuldrene og smide en besked tilbage der hed; Med den grimme tone du skriver i, kommentere jeg ikke ydereligere på det. Vend tilbage i en pænere tone også vil jeg gerne snakke.
Det hjælper super tit.
Hvis man ikke går i forsvarsposition og hidser sig op - så gør den anden heller ikke.
jul 2008
jul 2008
sep 2007
Det lyder da kedeligt - så lære man ikke noget
Jeg ville ihvertfald finde det ærgelgit.
Lære en masse af at spørge folk og debatere med dem om deres trænings metoder. Og hvis folk siger noget om min ridning, så lære jeg også noget af det.
Istedet for kun at have et spor og en måde.
jul 2008
sep 2007
Jeg kan ud fra en serie på 20 billeder - taget igennem en hel ridetime, se fx. en hest med bidet hevet halvt ud af munden og rytteren med hænderne godt tilbage.
Derfra vil jeg mene man kan konkludre at rytteren har meget fat.
Så kan man spørge hvorfor rytteren har det, også kan forklaringen lyde; hesten løber hvis jeg ikke gør det, den vil ikke bukke nakken, den var stædig osv.
Så kan man skrive, at man har et foreslag til en anden løsning, men hvis vedkomne ikke gider høre det, så skal man nok lade være med at sige det.
Men nu har man fået rytteren gjort opmærksom på det og/eller fået vedkomne til at tænke over det.
maj 2011
Følger: 63 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 37 Svar: 250
Stødene kommentar..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside