{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

Mod fluer og hestebremser? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Hvad bruger i for at holde bremserne og fluerne fra hestene? Jeg har både prøvet hjortetaksolie og hvidløg, og jeg synes ikke at nogen af delene er fantastisk. Jeg har dog fundet et middel i rideudstyrsbutikkerne, som faktisk er OK, men er der nogen der har en fidus? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mod fluer og hestebremser?
  • #2   11. jul 2011 Jeg har lige lavet min egen, der fungere SUPER.

Du skal bruge:
    - Citronsaft, bare den slags du kan købe på flaske
    - Hvidvins edike
    - Hvidløg

Du blander ediken og citronsaften sammen, og river derefter et par hvidløgs-fed i bitte små stykker. Så lader du hvidløgen ligge i et par timer, og så hælder du det hele igennem en si.

Du behøver ikke være spor påpasselig med mængderne, du tager bare noget af hvert og mixer det efter hvad du selv syntes.
    Så kan det både sprøjtes eller smøres på hesten, og det har for mig fungeret rigtig godt! Bare du passer på med sår og sådan noget, da det kan svige smiley

• #3   12. jul 2011 Jeg har lavet det samme som Lise, dog med æblecideredikke i stedet for hvidvinsedikke. Jeg lod det stå natten over.

Alt i min striglekasse lugter svagt af hvidløg nu. smiley

• #4   12. jul 2011 Jeg bruger sommer-gel (: -Men må da prøve den hjemmeblanding dér (:

• #5   12. jul 2011 Ja jeg tror da også lige jeg skal prøve med den der hjemmelavede smiley

• #7   12. jul 2011 Jeg bruger Prob heste-deo og Prob hesteshampoo fra Ekholm. Man køber en ½ liter og blander op med en ½ liter vand så har du den færdige blanding, altså af heste-deoen. Shampooen vasker jeg kun sjældent med, men sprayen bruger jeg hver dag der er stille og sol, altså når du kan se at de er irreteret pga fluer.

Kommentér på:
Mod fluer og hestebremser?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce