{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.607 visninger | Oprettet:

Jeg savner køddet! {{forumTopicSubject}}

ufattelig meget! smiley

Jeg har været vegetar i 2 år nu, men jeg har altid elsket ALT kød.. Nu sidder kæreten og spiser lækker pizza med pepperoni på, og det lugter så forfærdelig godt! smiley

Nogle der er gået fra vegetar til kødspiser? Så vil jeg gerne høre Jeres begrundelse.. Jeg vil ikke sige jeg overvejer det, men jeg tager mig selv i at tænke på, at sådan er livet og jeg lever kun en gang, og jeg kan jo altid bare spise økologisk..

Pyh det er træls, min mundvand begynder VIRKELIG at løbe i stride strømme, og ihj!!

Jeg savner et godt stykke kød, og en pizza med mere end ost, tomat oh oregano :-(!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg savner køddet!
  • #1   13. jul 2011 Tag en bid, tyg på det og spyt det så ud! smiley livet er altså ikke værre ;D

• #2   14. jul 2011 det er en gang om året hvor jeg spiser kød og det juleaften (: jeg elsker simpelthen gås og jul, det hører bare sammen for mig (:
    Men jeg ved så også at den gås vi spiser har haft et godt liv og en human slagtning da den er fra vores nabo hvor de bare løber rundt på gården og kommer in om natten så ræven ikke tar dem (;
    så det er min begrundelse til jeg spiser kød en gang om året (:

• #3   14. jul 2011 btw: kan jeg anbefale at tage kartoffler på pizza (; eller tag en tur til tyskland, der kan du få køderstatning som virkelig smager af kød (:
    eller bestil det her: http://www.alles-vegetarisch.de/

• #4   14. jul 2011 Du kan købe mange erstatninger, som smager af kød. smiley

• #5   14. jul 2011 Det er jo inderst inde dit eget valg, men vil du hoppe over så start i det små for ellers kan du slå maven helt i stykker. De bakterier som omdanner maden i maven er slet ikke vandt til kød og derfør tager det tid for dem at "omvende" sig.

• #10   14. jul 2011 Man kan sagtens være vegetar (og lade vær med at spise proteinpulver) og dyrke sport på højt plan samtidig....!

• #11   16. jul 2011 Du kan godt købe vegansk pepperoni. Det kan godt være man kun lever en gang, men det giver bestemt ikke en ret til at være skyld i andres lidelse og død. Tænkt på hvad det er, så er det jo slet ikke så lækkert. Se meet your Meat en gang om dagen i en ugen, det burde da om noget virke smiley

• #13   17. jul 2011 Jeg havde for et stykke tid siden et spørgsmål der poppede op i mit hover "Er vegetarisme egentlig så vigtig for dig længere?"
    Jeg har været vegetar i 6-7 år så jeg tænker altså ikke hver dag over mit valg længere, det er ligesom blevet en del af mig smiley

Så kom jeg til at tænke på hvor ulækkert det egentlig er at spise kød, tænk lige over ordet. Kød! Altså at sidde og fedte med knogler og kød fra et dyr - ikke specielt appetitteligt..

Så ja min konklusion er nok at vegetarisme alligevel er vigtig for mig smiley

• #14   20. jul 2011 Hvis du ikke er glad for dit valg, så vælg om. I mit hoved skal man kun lave de tiltag, som man er glad for og trives med :0) Selvfølgelig skal man tænke udover sig selv, men at spise vegetarisk er jo ikke det eneste gode tiltag man kan lave her i verden - nogle arbejder måske frivilligt, nogle investerer i grøn energi, nogle er vegetarer/veganere, nogle er ligeglade og nogle er bare gode til at huske at slukke lyset smiley Du lever (måske?) kun en gang, og det er sindsygt vigtigt at du er lykkelig og at du trives. Kostmæssigt kan du jo altid aftale med dig selv at du prøver nogle erstatningsprodukter af... Hvis det ikke duer for dig, skal du måske undersøge hvad dine muligheder er for at finde kød fra dyr, som har levet et værdigt liv - og hvor du med egne øjne har set forholdene. Vi mennesker lever hele tiden vores liv på bekostning af andre mennesker, dyr og planter - det er bare op til os selv at bestemme i hvor høj grad. Man kan jo altid gradbøje sin interesse for dyrevelfærd, selvom man jo grundlæggende vil alle dyr det godt - de fleste mennesker træder fejlagtigt på en snegl i regnvejr eller spiser en pille med gelatine, på samme måde som at der stor sandsynlighed for at meget af ens tøj er kommet til verden via børnearbejde. Jeg synes bare at man skal vælge nogle ting, som man synes er vigtige - og så holde sig til dem. Det ene udelukker ikke det andet, men det er søreme vigtigt at man er glad i sit liv, og ikke går og ærgrer sig over sit valg.

Kommentér på:
Jeg savner køddet!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce