1.027 visninger
|
Oprettet:
Bukkehov hvornår? {{forumTopicSubject}}
Jeg synes jeg har læst at bukke hov typisk opstår fra to til fire mdr´s alderen. Hvad er optakten til det ? Der må da være nogle tegn, for det kommer vel ikke fra dag til dag ?
Nogen der har erfaring med det ??
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.972
Min er lidt stejl, hun havde hævede vækstlinier, da hun var 1 måned, dyrlægen sagde, hun skulle sænkes i hovene, så hun blev tvunget til at få mere normal benstilling, men smeden mente ikke, det var nødvendigt.
Men hun er altså lidt stejl i dag.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.972
aug 2008
Følger: 241 Følgere: 291 Heste: 7 Emner: 725 Svar: 2.830
Vores blev halt, men vi fik at vide at de gjorde føl ind imellem, senere opdagede jeg så bukkehoven, forstår slet ikke hvordan jeg IKKE har kunne lægge mærke til den.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 21 Heste: 6 Emner: 2 Svar: 66
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 61
Mit føl er nu ca syv uger, og jeg kan se hun får en fuge/ revne på alle fire hove. Den er under kronranden nu (vandret), den fuge kan jeg i ånden se blive ved med at bøje indad og så måske blive til bukkehov. Men det er også muligt at alle føl får sådan en kant... Hun står perfekt på benene nu, og det skulle hun selvfølgelig gerne blive ved med. Lige nu skal der ikke gøres noget. Men jeg frygter jo altid det værste for min lille kælepot
Jeg kan komme til hende overalt og løfte alle ben, så jeg har rigtig mulighed for at følge med på godt og ondt
maj 2009
Mit føl er nu ca syv uger, og jeg kan se hun får en fuge/ revne på alle fire hove. Den er under kronranden nu (vandret), den fuge kan jeg i ånden se blive ved med at bøje indad og så måske blive til bukkehov. Men det er også muligt at alle føl får sådan en kant... Hun står perfekt på benene nu, og det skulle hun selvfølgelig gerne blive ved med. Lige nu skal der ikke gøres noget. Men jeg frygter jo altid det værste for min lille kælepot
Jeg kan komme til hende overalt og løfte alle ben, så jeg har rigtig mulighed for at følge med på godt og ondt
maj 2008
Følger: 81 Følgere: 137 Heste: 8 Emner: 11 Svar: 43
maj 2009
Tak for svar.
Bukkehov hvornår?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside