{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Bukkehov hvornår?"
smed
hvornår skal en hest have smed, når den har bukkehov?
Skrevet af: perle ( Locky Classic og Elvira ) - 18. nov 2009
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bukkehov hvornår?
  • #1   10. aug 2011 Ja, de bliver stejle, og evt. stive.

Min er lidt stejl, hun havde hævede vækstlinier, da hun var 1 måned, dyrlægen sagde, hun skulle sænkes i hovene, så hun blev tvunget til at få mere normal benstilling, men smeden mente ikke, det var nødvendigt.

Men hun er altså lidt stejl i dag. smiley Jeg var heldig, det ikke udviklede sig helt til bukkehov.

• #2   10. aug 2011 ps. Hun var ikke halt, det kan de også blive.

• #3   10. aug 2011 Se evt. mit fotoalbum.
    Vores blev halt, men vi fik at vide at de gjorde føl ind imellem, senere opdagede jeg så bukkehoven, forstår slet ikke hvordan jeg IKKE har kunne lægge mærke til den.

• #4   10. aug 2011 Mit føl knækkede et stykke af følhoven af og blev derved meget stejl, det blev rettet af smeden med en let beskæring over et par gange...

• #5   10. aug 2011 Hvad er vækstlinjen ?
    Mit føl er nu ca syv uger, og jeg kan se hun får en fuge/ revne på alle fire hove. Den er under kronranden nu (vandret), den fuge kan jeg i ånden se blive ved med at bøje indad og så måske blive til bukkehov. Men det er også muligt at alle føl får sådan en kant... Hun står perfekt på benene nu, og det skulle hun selvfølgelig gerne blive ved med. Lige nu skal der ikke gøres noget. Men jeg frygter jo altid det værste for min lille kælepot smiley
    Jeg kan komme til hende overalt og løfte alle ben, så jeg har rigtig mulighed for at følge med på godt og ondt smiley

• #6   10. aug 2011 Hvad er vækstlinjen ?
    Mit føl er nu ca syv uger, og jeg kan se hun får en fuge/ revne på alle fire hove. Den er under kronranden nu (vandret), den fuge kan jeg i ånden se blive ved med at bøje indad og så måske blive til bukkehov. Men det er også muligt at alle føl får sådan en kant... Hun står perfekt på benene nu, og det skulle hun selvfølgelig gerne blive ved med. Lige nu skal der ikke gøres noget. Men jeg frygter jo altid det værste for min lille kælepot smiley
    Jeg kan komme til hende overalt og løfte alle ben, så jeg har rigtig mulighed for at følge med på godt og ondt smiley

• #7   11. aug 2011 har haft en engang med bukkehov, og meget obs på det nu da min føl er 3 mån, smeden at det man skal rette skal men helt gøre inden de er et halvt år. men ja de står meget stejlt og kommer ikke ned på baller.. det siges også det er arveligt smiley

• #8   13. aug 2011 Jeg må se hvad smeden siger, når den tid kommer. Jeg synes bare det er lidt mystisk, hvis de kan fødes med god hov/ben stilling og så kan blive til bukkehov. Det er stadig udviklingen der undrer mig. Nu ligner det at hoven over hendes "bule" retter sig ud igen, men jeg holder øje smiley
    Tak for svar.

Kommentér på:
Bukkehov hvornår?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce