{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

Hvor hurtigt med en 6-års? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
Jeg håber i kan hjælpe mig med et dilemma. Jeg har lige fået ny hest, som er 6 år, men helt rå. Det eneste hahar været i menneskehænder før er at få rykket man, og ordnet hove ved tvang - så det er ikke ligefrem gode oplevelser! Han er dog utrolig tillidsfuld, kommer hen til mig (eller til gulerødderne ;)? ) på folden, og lærer nye øvelser ret hurtigt. Der er dog to ting han ikke er så hurtig til : at få løftet ben pga. Dårlig oplevelse og at få rytter på (sadel var intet problem). Han er ellers cool med mange ting, men virker som om han bliver bange når der kommer vægt på ryggen. Mit spørgsmål er så hvor meget han skal presses? Jeg plejer kun at ligge på maven over ham og komme hurtigt af igen, men skal jeg blive på længere og vente på han falder lidt til ro? Han er trods alt 6, så burde man ikke kunne gå hurtigere frem end med en 3 års? Hvordan har i lært jeres at have rytter på?
Håber i kanhjælpe:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor hurtigt med en 6-års?
  • #3   13. aug 2011 Tak for svar begge to:) Tager også alt i hans tempo, og prøver at gøre træningen til noget der er sjovt for ham, så han kan indtil videre godt lide at komme med ud og lave noget:) Men vil ikke presse ham mere end jeg gør nu så, efter jeres råd:)
    Har nu været oppe og sidde en enkelt gang, hvor men mor trak ham et par skridt, og så af igen. Selvom jeg kan komme op vil jeg ikke "ride" ham på den måde - han skal bare vende sig til fornemmelsen. Så tager det som endnu en øvelse på lige fod med andre øvelser fra jorden.
    !De Sejeste Fjordbasser! : du må meget gerne uddybe med ideer og øvelser, det er altid rart med lidt input!

• #5   14. aug 2011 Det eneste han ikke kan af de vi har prøvet er at løfte benene. Han løfter det, men holder det max 2-3 sekunder, så smækker han det i jorden igen/begynder at løfte det fremad osv. Vi ved forrige ejer bandt en snor om benene på ham, når han skulle ordne hove, så vi roser bare han løfter, og sætter pænt ned.
    Vi har endnu ikke trukket tur med ham (jeg vil gerne være 100% tryg ved det før jeg gør det), men det er noget jeg glæder mig til at kunne gøre - kan man fx forberede det på nogen måde? han er jo super sød når man trækker ham rundt på banen/folden.
    Så har jeg været oppe og sidde en enkelt gang, hvilken han var helt kold overfor, når min mor stod ved siden af. Og da hun så ville gå væk fulgte han bare efter hende, som om jeg slet ikke var der.
    Presseningen vil han gå over, men når man løfter den, bliver han utryg ved den.
    Han kan ikke longeres (kun uden line), da han følger efter en som en hund, når han er i tov..
    Det var ca. status pt:)

Kommentér på:
Hvor hurtigt med en 6-års?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce