{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.595 visninger | Oprettet:

Hoppeføl - kønsmoden hvornår? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Vi har et plejeføl, som er hoppe og jeg har et hingsteføl. Plejeføllet skal hjem engang iløbet af efteråret når hun er vent fra. Jeg havde tænkt at fravænningen skulle foregå med føllene så de var sammen, men hvornår bliver sådan en lille hoppe kønsmoden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hoppeføl - kønsmoden hvornår?
  • #3   22. aug 2011 Jeg begyndte nemlig at tænke over det fordi hun blinkede igår selvom hun kun er knap 4 måneder.
    Vi har kun fået hingste føl selv, så jeg har aldrig skulle overveje det før.. Men jeg ved at min hingst allerede kan være kønsmoden fra han er 7 måneder.

• #4   22. aug 2011 Okay, så der ville ikke være nogen fare ved at lade dem gå sammen indtil November? De er begge fra Maj..

• #5   22. aug 2011 Jeg har arbejdet med en masse ungheste og plage, og min erfaring er at de får sin første brunst sammen med de voksne hopper på foråret året efter de er født, så de kan være alt fra 10 til 15 måneder ved første brunst.

• #7   22. aug 2011 Det er ikke i orden at ifole et to års plag. Hun er ikke moden hverken i krop eller hode til at blive mor som 3års.
    Vent til næste år så hun får det første føll som 4 års.

Det er vel ingen regel for hvor når det er for sent, og har hørt om hopper på både 12-15 års om får sit første føll uden problemer.
    Det kommer helt an på hoppens kondition og foderstand.
    Er du i tvivl så spørg dyrlægen næste gang de er på besøg.

• #8   23. aug 2011 Tak for jeres svar:)

• #9   26. aug 2011 Mit hingsteføl på 4 mdr. skal allerede kastreres i næste uge. Dyrlægen sagde også det var utroligt han allerede kunne gøre den stiv:o% Som regel gør de det først når de er omkring et år. Men da hans sten er nede og han er begyndt at gøre det mens han hopper op på hoppen kunne hun ikke give nogen garanti.Så jeg syntes du skal spørge din dyrlæge for en sikkerhedskyld. Det koster ikke noget at ringe og spørge:o)

• #10   26. aug 2011 Okay.. Jamen vi skal have dyrlægen ud i næste uge.. Så må jeg jo lige hører ham:)

Kommentér på:
Hoppeføl - kønsmoden hvornår?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce