{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Underhals ved unghest {{forumTopicSubject}}

Min kære unghyp har underhals, har fået af vide af en massør at jeg skal gå nogle ture med hende, hvor hun har indspændningstøjler på, på den måde vil hun også styrke hendes ryg..

Er modstander af indspænningstøjler, men hvis det hjælper vil jeg selvfølgelig gøre det for hendes skyld..

Er der nogle som har nogle andre måder man kan arbejde den væk på.. Hun er 2 år..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underhals ved unghest
  • #1   5. sep 2011 Alt hvor hun slapper af og strækker halsen frem og ned..

• #2   5. sep 2011 jeg vil mene du skal holde dig langt væk fra de indspændingstøjler... Kan slet ikke se nogen grund, til hvorfor en 2 års skal have dem på(eller generelt nogen som helst hest overhovedet)... Hun vokser jo stadig, og plage ser "forkerte" ud indtil de er udvoksede... Al muskel opbygning foregår stille og roligt sammen med balanceopbygning når ridningen stille og roligt påbegyndes, hvor man rider dem frem og ned, og de derved sætter naturlige og rigtige muskler bagfra...

• #3   5. sep 2011 Er helt enig med Mette A, lad 2års være 2års og så gå igang med at arbejde på underhalsen, når hun skal rides:) Min som er 3 nu havde tendens til underhals da han var 2, men nu er den næsten helt forsvundet selvom han ikke bliver redet endnu..

• #4   5. sep 2011 okay tak for jeres hurtige svar smiley

er selv modstander af indspænding..

• #6   5. sep 2011 Har hellere ikke prøvet dem på hende.. Synes det lyder voldsomt på en hest på 2 år.. Synes det er at tvinge den..

Vi går en masse ture og bliver vænnet til en masse ting smiley

• #7   5. sep 2011 Du må under ingen omstændigheder bruge indspændinger på så ung en hest ! ! ! du risikere at ødelægge den. Det være sig den naturlige balance, sener, led bånd, samt den blir døv i munden. Jeg har set det værste exempel af slagsen der blev meget longeret i indspændigner han var 5år og umulig at tilride, da han gik og faldt konstan,t han var livafarlig at ride da han absolut ingen balance havde, det tog 1,5 år med korrekt træning at rette op på.
    som andre også skriver vokser ungheste skævt og ser sjove ud i voksealderen. Lad den fx. æde strå foderet nede i gulvhøjde, og leg med den så den tager hovedet ned og går ... gå tur og græs eller hvad du akn finde på en gulerod i en snor på en pind så den skal fange den ved jorden... vær kreativ og tålmodig så skal den nok blive fin når den blir ældre... held og lykke hilsen hestemassør gry uddannet ved axelsons for 11 år siden.

Kommentér på:
Underhals ved unghest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce