{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

Periodevis træt ... {{forumTopicSubject}}

Athena har nu været drægtig i lidt over 2 mdr. men hun er allerede meget træt. altså i perioder .. de sidste 2 uger har hun ikke gidet noget som helst. hun hopper lidt når hun bliver lukket på fold om morgenen, men det er sådan set også det .. hun er nu ved at kvikke lidt op igen .. hun får vitamin tilskud, samt breeding-fodder...
Er det normalt??
(vil ingen kritik hører om hendes alder .. jeg fik først papirene to uger efter insiminering, og insiminerede hende i den tro at hun var yngre)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Periodevis træt ...
  • #1   14. sep 2011 hvor gammel er hun da fordi min hoppe er 19 hun er meget sløv når hun går men super frisk når jeg skal ride og snakke med hende


  • #2   14. sep 2011 Hun er 18 ... Jeg rider hende ikke pt, da hun er så træt .. (er imod hård ridnng under drægtighed .. Ridder du din drægtige hoppe på 19 dagligt kan jeg godt forstå den er træt, men det er en anden diskution) hun er ikke sløv, men træt ..

  • #3   14. sep 2011 altså min hoppe på 20 er også i fol. og hun kan dog også løbe lidt rundt lige når hun bliver lukket ud, og derefeter går hun bare roligt rundt og græsser og vil som regel allerede ind ved seks tiden hvor hun står og hænger ved løsdriften. min er i 5 mdr. og jag kan da godt forstå hvis hun er lidt træt, det var jeg skisme da også da jeg var gravid. men min hoppe lever da også fuldstændig op når jeg rider hende. og så meget at når det blæser som det gør nu så så er der reje hop i hende og et meget frisk tempo. hihi.
    prøv og gå nogle ture med hende og se om hun ikke lever lidt op.
    nu hvor du ikke rider hende.



  • #4   14. sep 2011 Jane: har jeg prøvet, også longe .. Hun gør det, men hun er træt imens .. Hun er ikke sløv sådan, eller ugidelig, man kan bare se på hende at hun helst nu sove hele tiden ..

    Men det er måske normalt ... Pas .. Dyrlægen siger hverken hende eller følle fejler noget .. Håber bare sådan at folingen ikke tør hende alt for gammel smiley ...


  • #5   14. sep 2011 De første 3 mdr. skal man tage det lidt med ro, så fostret kan "sætte" sig fast,det er her de fleste mister fostret. Derefter kan man næsten ride normalt dog uden at stresse hende for meget. Nu er hun jo en ældre dame(uden betydning) og det kan trætte hende lidt mere .Men hun har bestemt godt af motion, da det gør folingen nemmere for hoppen.De sidste 2-3 mdr.skal hun ha spe. foder til avlshopper.Det er den vigtigste tid af drægtigheden, her vokser fostret mest.
    Min hoppe er 7 år og 4 mdr henne, hun kan godt se lidt træt ud på staldgangen, men ridemæssigt er hun stadig frisk og ride næsten normalt(Stresser hende ikke og ikke hver dag) og hun løber gerne på folden.Ridning bliver reguleret hen af vejen som hun vokser sig stor og rund:-)


  • #6   15. sep 2011 Helen: ridning og drægtighed er ikke en del af denne diskusion, men ja motion skal der til, hun har været til håndprøve og fosteret har sat sig fast. hun bliver dagligt motioneret, og hun bliver ikke mindre træt af det. Hun gider gerne, hun elsker at arbejde og komme ud, men man kan se udmattelsen i hendes øjne ..

    Jeg er nok bare pylre-mor .. Hihi .. Johnny-dyrlæge griner også lidt af mig en gang i mellem ..


  • #7   15. sep 2011 Det synes jeg bestemt ikke, man skal da passe på hende.Tro da osse de kan har dage/perioder hvor de er lidt mere trætte lige som mennesker.Det er ikke en sygdom men da stadig en forandring for hoppen smiley

  • #8   16. sep 2011 Claire: det har jeg haft, og han siger hun intet fejler og alt ser fint ud. Hun har ikke feber, eller noget og han mener det er pga hendes alder ..
    Ville bare hører om det sker ofte, men det kan jeg næsten forstå det ikke gør smiley åh min stakkels mulle smiley hun var dog glad i dag, træt men glad, og i rigtig nusse humør (hvilket hun sjællent er) så det er vel en god ting ..


Kommentér på:
Periodevis træt ...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce