535 visninger
|
Oprettet:
Dårlig balance?-.- {{forumTopicSubject}}
Hej HG!:D
Jeg står med det probelm jeg har en ungpony med dårlig balance!-.- Men jeg ved ikke hetl hvad jeg kan gøre?! Altså fordi endten så løber hun lidt hurtiger eller også går hun bare meget meget under lod?:s Hun er dog kun 4 :s
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.471
Der skal være konstant støtte til tøjlen, men kun støtte, den skal selv placere hoved og hals - går den under lod så presser du lidt til den, evt. tager hænderne 5 cm højere op.
Når du begynder at mærke at balancen bliver bedre laver du 20 meters volte efter samme princip, når det er ved at være nemt, så korter du galoppen lidt ind, uden at miste spring, bæring og sug på tøjlen
dec 2010
Følger: 50 Følgere: 47 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 81
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.471
Det må for alt i verdenen ikke være glat, så hesten også skal koncentrere sig om at få fodfæste.
Jeg galopperer kun på banen på de unge, og dem med rigtig dårlig, der går der et godt stykke tid inden jeg tager mere end en langside
Kan lige lave en billedserie med min 4 års.
(link fjernet)
Har lige lært at galoppere, får lov til at have hovedet som hun vil, men har en let nedadgående kontakt fra hånden.
Her rides der kun fuld bane.
(link fjernet)
Kommet længere ned i holdning, men mangler stadig at komme rigtigt ind med næsen. Stadig en let kontakt fra tøjlen.
Her er der blevet tilføjet 20 meters volter.
(link fjernet)
Rigtig fin i holdning, dejligt stræk i halsen som søger mod hånden.
Her er der blevet tilføjet tempo skift.
(link fjernet)
Sat bedre på røven, fået mere spring, stadig en lækker holdning med næsen foran lod og let støtte mod hånden.
Her er der blevet tilføjet tydeligere temposkift og mindre volter (ned til 10 m), massere af halve parader.
jun 2008
Følger: 47 Følgere: 40 Heste: 4 Emner: 27 Svar: 190
dec 2010
Følger: 50 Følgere: 47 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 81
Dårlig balance?-.-
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside