{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sjove, udfordrende og spændende øvelser og lege?
  • #1   22. okt 2011
    Hvad mener du med dominerende?
    For hesten vil ikke prøve at være "højere" end dig, ej heller vil den forsøge at dominere dig. Den ser ikke dig som en hest eller noget den skal vinde over.
    Men den kan fatte bjælle af hvad du beder den om og derfor virke "dominerende".

• #2   22. okt 2011 Følger lige med smiley

• #3   22. okt 2011 Hvis din pony har det med at være "dominerende" er det måske fordi den ikke tror at du kan klare rollen som fører for den.

En øvelse du kan gøre er at gå med din pony, den skal på alle tidspunkter blive bag ved dig. Dvs at dens mule ikke må komme længere frem end din skulder. Hvis den kommer op på siden af dig, så bed den om at blive bagved. Hvis den bliver ved, må du fortælle det lidt hårdere. (Jeg siger ikke du skal skælde din pony ud, eller være hård ved den. Du skal bare være mere bestemt i den måde du sender den tilbage på).

Imens du går, lav stoppe-øvelser, hvor pony skal stoppe, når du stopper. Men husk at give den en chance for at vide når du stopper. Sæt f.eks farten ned 2 skridt inden du stopper.
    Hvis pony ille stopper sammen med dig, tager du fat i tovet, stopper den, og beder den blive bag dig.

Når i har styr på gå og stop, kan du lave nogen synkron-øvelser. HUSK at den stadig skal gå bag dig. Hvis du bakker skal pony bakke. det samme med sidelæns. Det er både sjovt og hyggeligt, og så lærer det ponyen at være opmærksom på dig, og stole på at du kan føre den, uden i bliver spist af løver smiley

• #4   22. okt 2011 Hvad med tillidsøvelser?

• #5   22. okt 2011 Kender godt den øvelse med at gå frem og stoppe. Det kan vi sagtens i skridt, men hvis vi begynder at trave, kan hun se noget så sur ud, og kan finde på at nappe lidt ... Det er det jeg mener med ''dominerende''. Ved godt at I er mange, som har den mening, at hesten ikke vil dominere, men jeg ved bare ikke lige hvad jeg ellers skal kalde det smiley

- Hvad for nogle tillidsøvelser fx? smiley

• #6   22. okt 2011 Kender godt den adfærd du beskriver.
    Er det det samme hvis du løber inderst, inde mod hegnet eller et stykke væk fra hende? Læste noget om på et tidspunkt at nogle heste følte sig mast når de var inderst.

Forstår hun helt hvad du vil have hende til?
    Måske du virker voldsomt og "agressiv" - uden selv at ville være det. For det kan jo nok virke ret voldsomt når vi sådan sætter energisk igang for at få hesten med.

Tulles reaktion var ihvertfald nok afledt af at man virkede voldsomt når man ville have hende igang, kombineret med at signalet ikke var præcist og hun var inderst.
    Hun er en lille følsom dame der fx. heller ikke er glad for at blive drevet på - igen fordi hun er følsom og det at drive kan virke voldsomt og agressivt.

• #7   22. okt 2011 Denne hjemmeside er rigtig god: www.Liberamus-Equos.dk

• #8   22. okt 2011 Krikken: Okay tak :-). Hvordan vil du drive hesten frem i trav, på en blid måde? smiley Jeg synes ikke at jeg kommer til at virke agressiv. Jeg begynder lige så stille at lunte, mens jeg klikker med tunge, eller siger ''kom'' på en blid måde smiley

Tak Stald TLDJ, har kigget lidt på siden smiley

• #9   26. okt 2011 Start med de syn lege, der er lege for alt det du og din hest skal kunne sammen, genside tillid, gensidi respekt, sendelegen, tilladelse og nogle flere

lige et link:

(link fjernet)

• #10   26. okt 2011 syv*

Kommentér på:
Sjove, udfordrende og spændende øvelser og lege?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce