{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
428 visninger | Oprettet:

Følelsen af kentauren! Sidebevægelser på hesteryg {{forumTopicSubject}}

Jeg var på kursus med Maja Caspersen i weekenden, i centreret ridning smiley

Aldrig i mit liv har jeg prøvet at lave en versade, traversade eller renvers fra ryggen på en hest, så mit lille håb for weekenden var jo at få lov til at prøve dette hvilket Maja godt vidste eftersom vi havde skrevet lidt frem og tilbage inden kurset.

Og fanme ja! (undskyld sproget) Søndag på hendes væbner pony, får jeg lavet traversader og versader!! smiley
det var så fedt at jeg var lige ved at tude! Hold kæft hvor blev jeg bare glad!

NU forstår jeg virkelig hvad Bent mener når han snakker om kentauren, når han snakker om sammensmeltningen af hest og menneske - nu har jeg FØLELSEN!

Så det skulle prøves af på Kurt - som ALDRIG i sit liv har prøvet noget der minder om sidebevægelser med rytter på, kun fra jorden..

I kan få lov til selv at dømme resultatet:

(link fjernet)

(link fjernet)

ALDRIG i mit liv har jeg prøvet sidebevægelserne! Og jeg har drømt og arbejdet mod dette i 2 år!! smiley
Jeg er Maja evigt taknemmelig, for nu ved jeg hvordan det FØLES at ride en hest, hvordan ridekunst føles smiley

Og igen - på de billeder er det kun 2. gang Kurt nogensinde prøver at skulle lave sidebevægelserne med rytter!
og det er for mig kun 3. gang i hele mit lange hesteliv (14 år på hesteryg) prøver det her!
Kurt kan det jo somom han aldrig havde lavet andet!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Følelsen af kentauren! Sidebevægelser på hesteryg
  • #1   25. okt 2011 Hvor dejligt!:D der er intet bedre end når tingene bare fungere og hest og rytter snakker samme sprog!:)

• #2   25. okt 2011 Hvor fedt smiley Det er bare SÅ skønt når man virkelig får en følelse af hvordan det skal være smiley

Vil super gerne selv på kursus med hende og desværre ser det ud til at de foredrag jeg skulle have været til med hende bliver aflyst pga for få tilmeldte smiley

Har dog både en veninde (Maibritt) og min underviser der også var afsted på samme kursus som dig så håber at få en masse fif fra dem smiley

• #3   25. okt 2011 Heidi

Ja Maibritt og Mette fortalte godt at du gerne ville have været med smiley
    men der er jo også foredraget d. 12? der skulle vidst være nok tilmeldte

Kurset var bare SÅ fedt

• #5   26. okt 2011 Uhh kunne være nice hvis foredraget i næste måned bliver til noget smiley Men er en skam at det på lørdag nok ikke også bliver til noget.

Maibritt håber dog vi kan skaffe nok til at kunne holde et kursus et sted omkring Skive til foråret med Maja C smiley

Kommer du selv til foredraget i November som Mette arrangerer?

• #6   26. okt 2011 Heidi

Ja det er lidt synd. Men regner helt klart med at komme der d. 12 smiley
    og ja, Maibritt snakkede om det weekend kursus der, der skal jeg dælme også med! smiley

• #7   26. okt 2011 Super så er vi jo allerede 3 til det kursus smiley Men lyder super du også kommer d. 12 smiley

• #8   26. okt 2011 jep! og 4 hvis Mal kan få solgt sin sadel inden kurset smiley og Mette vil jo også, så 5 smiley

• #9   26. okt 2011 nå ja det er enlig rigtig... o:

• #10   26. okt 2011 Det ser sku godt ud, men skal lige vide Ange.... Lavede du aldrig traditionelle sidebevægelser? Eller er mener du bare at det er helt anderledes ved en akademisk uddannet hest?

• #11   26. okt 2011 traditionelle sidebevægelser? har lavet schenkelvigninger for 2½ år siden på ham hvis det er det du mener

• #12   26. okt 2011 Nej, om du havde lavet traditionelle versader eller traversader (altså, hvor de ikke nødvendigvis er løsgjort) eller det er første-første gang du har siddet på en hest der laver versade / traversade smiley

• #13   26. okt 2011 Første gang nogensinde. En versade er en versade, det kan ikke "næsten" være versade, eller en dårlig versade. Det er enten eller smiley

Så nej har aldrig lavet sidebevægelserne før smiley

• #14   26. okt 2011 Det kan da godt være en dårlig versade xD
    Hvis hesten taber skulderen (men stadig går på tre spor, sidelæns med bøjning) eller stiver sig eller ikke helt rammer tyngdepunktet.

Tænkte bare på hvor stor forskel der var på det jeg lavede en gang og det jeg laver nu, hvis jeg nogensinde får en rigtig versade på Kiwa fra ryggen af smiley

• #15   26. okt 2011 Tja det må du helt selv afgøre, min mening

.... nej smiley en versade er kendetegnet ved at hesten bærer sig via. det indvendige bagben på 3 eller 4 spor - og hesten er ikke i bæring hvis den taber skulderen, stiver op osv smiley

Versade er jo nemlig IKKE sidelæns, hvis hesten bare går sidelæns så er der sket en kæmpe misforståelse!

• #16   29. okt 2011 I knooooooow.... men , skulle vide om du havde lavet noget der liiiiiignede (og dermed om du følte en kæmpe forskel). For må nok indrømme, jeg har altid elsket versaden, den gav altid en fed "flyve" fornemmelse. Men jeg er siiiiikker på den aldrig var en rigtig versade.

Okay, måske skal jeg uddybe mig. Rigtig versade definerer jeg som den klassiske / ægte versade med total bæring uden at falde ud af rammen(heller ikke med hovedet på skrå smiley ), mens den dårlige versade = den man typisk ser i en traditionel verden eller bare en versade der endnu ikke er kommet helt på plads. Den "dårlige versade" bliver sagt til at være en versade i den traditionelle verden, men den er jo ikke afspændt nok til at reelt være en versade, og ofte falder den forbi tyngdepunktet - I know that. Men hvad ellers skulle jeg kalde det? Og du har jo selv sagt at I fx havde lært traversaden, meeeen, der var nogle småfejl = jeg vil kalde det en semi-dårlig versade smiley
    Jeg VED hvad en versade er... og jo, hesten går sidelæns. Alt hvor hesten(eller andre dyr) ikke går med bagbenene i deres tilhørende forbens spor er sidelæns.

... Årh... og Ange? Har vi nok af vores begreb diskussioner? xD

• #17   29. okt 2011 Ja vi kan godt droppe vores begrebsdiskussioner smiley

og ja Kurt kan det jo ikke heeeelt endnu, der mangler lige motorik, balance og styrke smiley men nogle gange kommer der de 4 skridt som sidder lige i skabet :b

Og Maja er jo klassisk/akademisk så det er de "rigtige" sidebevægelser vi praktiserede på kurset, og det føles MEGET anderledes iforhold til de traditionelle sdebevægelser smiley

• #18   29. okt 2011 Og på et tidspunkt får du 5 skridt og så 6 skridt og til sidst 10 eller 15 skridt, det er da bare super fedt smiley

Dejligt. Jamen hvis jeg kommer til at ride sidebevægelser og sådan på Kiwa, så vil jeg glæde mig til at "føle noget andet" end før smiley

Kommentér på:
Følelsen af kentauren! Sidebevægelser på hesteryg

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce