{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

besst mulig fodring til vidt forskellige heste {{forumTopicSubject}}

ja jeg har et lille dillemma angående fodring af mine heste, mit problem er lidt det at jeg to vidt forskellige hopper som jeg helst vil fodre så billigt som muligt, jeg kan lige forklarer lidt om dem.

hest 1 er en welsh mountain hoppe på 5 år, hun er drægtig og bliver brugt som ridepony ved siden af, hun har haft en let forfangenhed for 2 år siden, hun har tendens til nemt at blive fed og er meget nøjsom.

hest 2 er en varmblod blanding på 155 og 6 år, hun går lige nu som hyggehest og bliver redet let, hun skal evt bruges som avlshest til foråret.
Da jeg fik hende var hun overvægtig men tabte sig nemt og blev pæn at se på, hun er ikke så nøjsom, men har nemt ved at blive fed.

Begge heste har stråfoder ad libitum i form af tørt wrap,

Jeg villle gerne hører jeres erfaringer med at fodre på sådan nogle heste og om i brugte nogle færdig blandet foderblandinger eller blandede selv ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  besst mulig fodring til vidt forskellige heste
  • #2   29. okt 2011 Hvis den ene er ifol, skal den så ikke havde noget foder med ekstra næring? altså noget foder til drægtige heste? (:

• #3   29. okt 2011 Jeg har også to hopper. Den ene bliver nemt fed, den anden er egentlig bare pæn slank, men nem at fodre på.

De får begge to vitaminer/mineraler, roepiller og hø.
    Det er billigt, nemt og så ser de rigtig godt ud (der er lavet foderplaner, så alt stemmer).

Det er muligt, din drægtige hoppe skal have et ekstra tilskud op til folingen, men det har jeg ikke så meget forstand på.

• #4   29. okt 2011 Hej..

Jeg blander også selv til mine meget forskellige heste (kik profil) Køber det de skal have og blander så efter behov.. og til mine ifolet hopper- hingste er der ens for dem at de skal have vit/mineraler, derfor bruger jeg SALVANA OK og er MEGET tilfreds med dette.. det skal så vejes dagligt til dem da de jo ikke skal have lige meget smiley og så får de også alle roepiller også efter vægt smiley

Derud over har jeg hjemme-byg/hvedeklid, soya, majs og lucerne-grass eller anden "light" og tilføjer dette olie for pels smiley

Dette blander jeg efter deres behov..

• #5   29. okt 2011 Hejsa. smiley her kommer lige et lille forslag til hvad du ku fodre dine hopper med:

Til den lille ville jeg give roepiller (MEGET billigt og godt til nøjsomme heste) og vitaminer ved siden af. Det forhindre dem i at blive fede + at der ikke er ret meget stivelse og sukker i, som i f. eks. havre, men hesten får nogenlunde det samme ud af det.

Den store ville jeg give roepiller og en god müsli blanding + vitaminer.

Det er nok det bedste og billigste jeg kan komme i tanke om. smiley
    På den måde skal du også kun købe roepiller, müsli og vitaminer.
    Du kunne også købe lucerne ved siden af, så de får mere tygge tid, men det er jo ikke et must. smiley

Kommentér på:
besst mulig fodring til vidt forskellige heste

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce