{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Longering af 2 års {{forumTopicSubject}}

Har haft med min part at gøre i snart et halvt år, og da jeg startede med ham kunne han næsten intet.
Har i mellemtiden lært ham at blive løslongeret, så han ikke kommet ind på for små volter og er mere fri - det mener jeg er den rette løsning pt.

MEN, her da det begyndte at blive koldt og han kom på boks og fik foder, er han blevet SÅ doven, og er fuldstændig ligeglad med min signaler, og med longepisken.

Han skal motioneres, og da jeg har en knæskade har jeg ikke mulighed for at løbe rundt med ham så længe.
VI går ture, men der skal også ske noget andet i form af banetræning så han får nogle muskler.

Har i nogle idéer til hvordan jeg bedst muligt giver ham signaler til at komme ud og gå på hovslaget, og hvordan jeg får ham til at trave/galopere (han kan godt kommandoen trave, men GIDER ikke nu :-S)
Evt. noget i form af tilskudsfoder eller havre?

Mvh Signe og Aiko :-))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Longering af 2 års
  • #3   14. nov 2011 få andre til at ride ved siden af i galop

• #4   14. nov 2011 Min er også ligeglad med longepisken (lærte hende også først at blive løs longeret), så jeg bliver nødt til ind imellem at røre hende med den. Altså ikke smakke til hende, men bare køre den forbi hendes lår. Det virker.

Ellers bruger jeg selv at løbe, ved trav, og ved galop kan man enten selv "galopere" eller vippe fremad med overkroppen, så det er samme rytme som galoppen.

Ud på hovslaget - der bliver jeg ind imellem nødt til at trykke hende fysisk ud på hovslaget, altså trykke med pisken, indtil hun går ud, da hun helst vil hygge sig med mig inde i midten.

At der så i dag var en rytter, der red ind i hende, under longering, er en anden sag. Det er sku ikke nemt at vænne en plag til træning, når folk rider som galninge..,."!

Kommentér på:
Longering af 2 års

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce