{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Hjælp til Hingsted Hingst! {{forumTopicSubject}}

Hej Alle..

Jeg har en lille miniaturehingst på 1½ år.. her for ca enuge siden gik det VIRKELIG op for ham at han er hingst..
Vi har en shetlænderhoppe stående i boksen ved siden af ham ( Kan ikkerykkes da vi kun har 3 bokse ) , Hvor han stejler op af skilder væggen, og hviner. vi har nu sikret med gitter, så han ikk en dag havner i hoppens boks.
På folden har han , indtil nu, gået med de andre ( 3 hopper og en DV Vallak. ) men nu har vi været nødsaget til at tage ham væk fra hopperne..
Vi har delt folden op med 3 snore.

Mit spørgsmål er.. Hvordan opdrager i på jeres hingste?
Hvad er ok for deres adfærd og hvad er ikk ok ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til Hingsted Hingst!
  • #1   21. nov 2011 vores hingst er blevet og bliver stadig opdraget på akkurat samme måde som de store heste. En utilstædelig opførsel når man er i hånd er absolut IKKE i orden, han skal gå pænt i grimeskaft, han skal opfører sig ordentligt og stå stille når han få besked om det, han skal ikke hverken stejle eller bide, når han får seletøj på ja så skal der arbejdes uanset hvor mange hopper der er rundt om ham, så er det arbejdet han skal koncentrerer sig om. jeg har afstand mellem hans boks og hoppernes boks og forhøjet skillerum, for at give ham ro om natten, dette fungerer fint. På fold må han hyle og hvine alt det han vil, men hegnet har han bare at respekterer og jeg vil til enhver tid kunne gå ud på folden og hente ham uden problemer. Tror det der tit går galt er at folk ikke opdrager deres mini hingste, ligesom at mange ikke opdrager en lille hund, har godt nok set mange uopdragne hingste rundt omkring og ikke om jeg gad slæbe sådan et balstyrisk apparat med i byen, så forventer og forlanger udelt respekt og opmærksom hed af min hingst

• #2   21. nov 2011 Jeg har fuldstændig samme holdning.. såå..

Han tér sig fint når vi er ude og gå og når der bliver arbejdet..
    Det er mere i stalden..
    Her forleden da vi fandt ud af at han godt vidste at han var hingst, der gik de stadig på samme fold alle sammen.. og der var han efter vores shette hoppe, og det endte simpelthen med at han blev sparket ned og vadet på.. ( Heldigvis skete der intet med ham ) Så vi måtte jo bryde ind, når der var mulighed for det, og få ham væk..

Og i stalden skriger han også noget så grusomt..
    Det er mere hvad fremgangsmåde i forskellige bruger og hvordan i lære dem at være rolig i stald selvom hoppen også er inde..

Han har været i hænder siden han var 14 dage, så heldigvis ved han godt hvordan man tér sig overfor mig og andre mennesker (:

• #3   21. nov 2011 Han er jo hingst, så self. skal han reagere på hopper.

DD var også meget hingstet som 2 års. Og også da han bedækkede sidste år. Men pt. er han meget rolig. Jeg har ikke gjort noget for at opdrage ham i stalden.

• #4   21. nov 2011 jo men der er forskel på at reagere og på at være til fare for sig selv.. det kan hurtigt gå galt når han står og stejler op af div vægge osv smiley
    og det er der min grænse går.. self skal han reagere, men der er også grænser, for ellers blivr det hurtigt farligt smiley - Selvom han er lille..

• #5   21. nov 2011 Det er homoner, og det kan du ikke gøre andet ved end at kasterere ham. Nogle hingste er mere plaget af homonerne end andre.
    Det er ikke noget du kan opdrage ham væk fra.

• #6   21. nov 2011 han kan da godt lærer at man ikk stejler i stalden

• #7   21. nov 2011 Det er svært når han har en hoppe stående lige ved siden af. Du kan lære ham det, når du selv har ham i hænder, men at få ham til at stoppe inde i boksen er svært, når han har hende så tæt på.

• #8   21. nov 2011 DD stejler også op ad boksdør/væg. Da vi var til show i Belgien måtte han stå i traileren i stedet for showboksene, fordi han var for hingstet.
    Tror ikke du kan lærer den ikke at stejle i boksen efter damer...

• #9   21. nov 2011 skærm af så han ikke umiddelbart kan se hoppen, vil til dels give de andre ret, når han er alene i boksen er det svært at lære ham at være rolig (super fint han respekterer dig som leder og ingen problemer når han er i hånd) så mit bedste råd er at skærme af og så prøve at irettesætte ham når han ter sig i stalden, intet er umuligt noget er bare sværere end andet smiley pøj pøj med det

• #10   21. nov 2011 Jeg har også en hingst på halvandet. Han fandt ud af at han var hingst da han var ca 3 måneder. Dem af jer der Har set han 'live' har set hvordan han er! I kan spørge Pernille:D Men ham kan jeg ikke gå med med ryggen til, for så springer han på mig eller bider! han skal også kastreres nu her for han er ikke til at arbejde med! Men når jeg træner ham, tager jeg ham helt væk, så han ikke kan se de andre, og så har jeg altid pisk med! Ikke til at slå ham med selvfølgelig, men til at give ham komandoer! altså hvis han skal gå eller stoppe og sådan!

• #11   22. nov 2011 Han står ikk alene i boks.. og han kan ikke se over skillervæggen med mindre han stejler..

• #12   22. nov 2011 gør skillevæggen endnu højere så han slet ikke kan selv, heller ikke selvom han stejler, går ud fra han har sin egen boks og ikke deler boks med en eller anden, for så ville jeg nok få flyttet den anden i en fart smiley

• #13   22. nov 2011 Han deler boks med en vallak som han har gået med siden han var helt lille.. Det er en som vi har til salg fordi vi ikk har plads efter vi købte en hoppe hjem som vi ikk anede var i fol..

• #14   22. nov 2011 så forhøj væggen så ´han ikke kan se selvom han stejler og prøv at kigge i stalden om der skulle være en mulighed for at lave en boks til vallakken, hvis han er så hingstet risikerer du det går ud over hans room made, hormoner kan man ikke gøre meget ved men stadig er dette ikke en undskyldning for ikke at opdrage, det lyder det til du har gjort helt fint, men hvad sker der i boksen når du ikke lige er der???

Kommentér på:
Hjælp til Hingsted Hingst!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce