{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Sko, mad og træning - HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Ja, har den skønneste traver bamse stående, men da jeg ikke rigtig har forstand på dem ville jeg høre her smiley
- Lige for tiden har han UTROLIG dårlig mave smiley Og jeg vasker ham daglig..
Man kan nærmest kalde det for væske...

- HAn har stået på fold med alm. Halm og 2 måltider om dagen. Nu står han på græs om dagen, og for halm og mad som han plejer. Ved ikke om det har noget at sige? Hans foldkammerat er den samme..

Også ville jeg høre - er der noget foder der er bedre end andet hvis han ikke skal blive syg til vinter? Noget så han vil få lidt sul på kroppen (ikke fordi han er tynd)

Også for jeg smed til ham på søndag.
Sidst sagde han at han kun skulle have sko på fortil. Hvad er fordelen ved det?? OG hvor tit skal de skiftes?

Tak for hjælpen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sko, mad og træning - HJÆLP
  • #2   23. nov 2011 Jo det for den også smiley

• #3   23. nov 2011 der næsten ingen steder,i danmark mere du kan ride uden sko, vel og mærke, hvis du rider mindst 4 - 5 om ugen, hoven fortil bliver hurtigst slidt da hesten lægger sin naturlige vægt på forparten, Har han fået ormekur og slebet sine tænder i år?. til diareen vil jeg 1 starte med kun at give ham hø og vand i 24 timer, 2 masser af tørt hø ikke wrap. På længere sigt vil jeg give ham et foder med meget lidt havre i.elle intet. Det han kan have er det vi i galop og trav sporten simpelthen kalder racermave, de bliver pumpet op med havre og andre ting der giver dem et kort men brugbart fix til at vinde. ser det meget hos ældre galop og travheste, dog er traverens mave ikke så sart som galop hestens. Min får et foder der hedder tikøb hesteguf det trives han med, men han har også fået Hippolyt naturmüsli som jeg kun kan anbefale. De laver ogå noget der hedder Senior naturmüsli, dette foder kan jeg kraftigt anbefale både til ældre heste, sarte heste og heste der skal fedes op. Naturmüsli med urter koster 212kr pr 20kg., Senior koster 235kr pr 20kg.
    jeg ville stoppe med wrap indtiil han ikke har diarre også gradvis vænne ham til nyt foder, når hans mave igen er ok for den kan gå i uorden under foderskiftet, ville jeg prøve at give ham wrap men det anbefales ikke at give wrap til heste med diaree , skoene skal skiftes mindst hver 6 til 8 uge, og skal slibes så hesten ruller med hoven. dette gælder især us traver racen, sig det til smeden og han skulle forstå nogle gør dog ikke og det ender med de snubler, eller bliver slebet for meget ned så de halter.

• #4   23. nov 2011 oops stoppe med wrap og give tørt hø i stedet nogle heste med racermave skal nogle gange kun leve af hø og vitaminer men så galt er det nok ikke, hvad fik han det gamle sted spørg dem. og om han led af tynd mave. kan være nyt foder eller skift fra hø til wrap eller omvendt, du er nød til at tænke det hele igennem.
    Man kan derfor måle hestens vægt med et målebånd. Man kan købe vægtbånd, som med det samme angiver hestens vægt. Man kan også med et centimetermål beregne sig til hestens vægt.

Lad hesten stå på et plant underlag med vægten på alle fire ben. Læg målebåndet om brystet, lige bag forbenene, (der hvor gjorden er placeret). Stram båndet så meget, at målebåndet ligger tæt på hårlaget hele vejen rundt. Herefter aflæses antal centimeter og man kan gå ind på skalaen.
    70 cm
    ca. 37 kg.
    90 cm
    ca. 62 kg.
    110 cm
    ca. 115 kg.
    130 cm
    ca. 183 kg.
    140 cm
    ca. 222 kg.
    150 cm
    ca. 264 kg.
    160 cm
    ca. 313 kg.
    170 cm
    ca. 366 kg.
    180 cm
    ca. 426 kg.
    190 cm
    ca. 490 kg.
    200 cm
    ca. 560 kg.
    205 cm
    ca. 596 kg.
    210 cm
    ca. 650 kg.

• #5   23. nov 2011 Jeg har haft en pony som blev forfanget og når de gør det, kommer de til at gå meget nede på for hovene. han havde også den så kaldte racermave, så måske kan han være forfanget. Grunden til at smeden siger der skal sko på er også, at han kommer til at gå mere op løftet og lige. hvis han ikke får sko på kan det skade hans ben. det med at de skal skiftes er der ikke en fast dato på, min gik i næsten 3 måneder inden de skulle ordnes og der kunne skoene genbruges og hovene bare files:).

• #6   23. nov 2011 Tusinde tak for de gode råd! smiley
    Det var sq noget jeg kunne bruge til noget

• #7   24. nov 2011 Jeg skriver det jeg har haft erfaring med, og nej de var ikke vokset ud over.
    jeg har trænet trav heste og være med til at starte løb så helt blank om trav heste er jeg sq ikke.
    og synes sq godt nok lige at du skal finde en anden tone at skrive til folk på.
    du kan starte med at skrive ting på en pæn måde i stedet for at kaste lort i hovedet på folk.

• #8   24. nov 2011 Det var ikke for at folk skulle blive uvenner at jeg startede dette emne! Så må i skrive privat istedet...
    Sorry tøzer men det er sgu ikke iorden at bruge mit oplæg til at diskutere!

• #9   24. nov 2011 Undskyld, er enig med dig:).

Kommentér på:
Sko, mad og træning - HJÆLP

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce