Sko, mad og træning - HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Ja, har den skønneste traver bamse stående, men da jeg ikke rigtig har forstand på dem ville jeg høre her
- Lige for tiden har han UTROLIG dårlig mave
Og jeg vasker ham daglig..
Man kan nærmest kalde det for væske...
- HAn har stået på fold med alm. Halm og 2 måltider om dagen. Nu står han på græs om dagen, og for halm og mad som han plejer. Ved ikke om det har noget at sige? Hans foldkammerat er den samme..
Også ville jeg høre - er der noget foder der er bedre end andet hvis han ikke skal blive syg til vinter? Noget så han vil få lidt sul på kroppen (ikke fordi han er tynd)
Også for jeg smed til ham på søndag.
Sidst sagde han at han kun skulle have sko på fortil. Hvad er fordelen ved det?? OG hvor tit skal de skiftes?
Tak for hjælpen
okt 2011
Følger: 35 Følgere: 54 Heste: 4 Emner: 47 Svar: 78
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 186
jeg ville stoppe med wrap indtiil han ikke har diarre også gradvis vænne ham til nyt foder, når hans mave igen er ok for den kan gå i uorden under foderskiftet, ville jeg prøve at give ham wrap men det anbefales ikke at give wrap til heste med diaree , skoene skal skiftes mindst hver 6 til 8 uge, og skal slibes så hesten ruller med hoven. dette gælder især us traver racen, sig det til smeden og han skulle forstå nogle gør dog ikke og det ender med de snubler, eller bliver slebet for meget ned så de halter.
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 186
Man kan derfor måle hestens vægt med et målebånd. Man kan købe vægtbånd, som med det samme angiver hestens vægt. Man kan også med et centimetermål beregne sig til hestens vægt.
Lad hesten stå på et plant underlag med vægten på alle fire ben. Læg målebåndet om brystet, lige bag forbenene, (der hvor gjorden er placeret). Stram båndet så meget, at målebåndet ligger tæt på hårlaget hele vejen rundt. Herefter aflæses antal centimeter og man kan gå ind på skalaen.
70 cm
ca. 37 kg.
90 cm
ca. 62 kg.
110 cm
ca. 115 kg.
130 cm
ca. 183 kg.
140 cm
ca. 222 kg.
150 cm
ca. 264 kg.
160 cm
ca. 313 kg.
170 cm
ca. 366 kg.
180 cm
ca. 426 kg.
190 cm
ca. 490 kg.
200 cm
ca. 560 kg.
205 cm
ca. 596 kg.
210 cm
ca. 650 kg.
maj 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 13
okt 2011
Det var sq noget jeg kunne bruge til noget
maj 2009
jeg har trænet trav heste og være med til at starte løb så helt blank om trav heste er jeg sq ikke.
og synes sq godt nok lige at du skal finde en anden tone at skrive til folk på.
du kan starte med at skrive ting på en pæn måde i stedet for at kaste lort i hovedet på folk.
okt 2011
Sorry tøzer men det er sgu ikke iorden at bruge mit oplæg til at diskutere!
maj 2009
Sko, mad og træning - HJÆLP
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside