461 visninger
|
Oprettet:
Bidløs-.-' {{forumTopicSubject}}
Hej gruppe:)
Jeg er begyndt at møde en masse modstand mht bidløsridning:( Men jeg ville høre om i ville tage bidet frem i den nedtur eller lade bidet lægge og bare kæmpe.. alså det der "sker" er at hun ern meget svær at stoppe (Ja jeg ved godt man ikke skal bruge tøjlen til at stoppe men benene men jeg har alså en sygdom der gør jeg ikke har særlig mange kræter i mine ben til at styre med Se evt min video "Jeg troede jeg skulle dø!") Og hun vil ikke stoppes alså stå helt stille:( hvad ville i gøre?
feb 2010
Følger: 144 Følgere: 139 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 408
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
Tingene tager tid - bare giv dig selv og din hest den tid i skal bruge og lad være med at udfordre skæbnen ved "lige og se om ikke det går", men tag tingene et skridt ad gangen - så kan det godt være at man skal ride lidt længere tid end man synes er sjovt i "sandkassen", men jo flere gange man får øvet et godt "stop" jo bedre sidder det fast og jo flere ting kan man gøre (ride ture, springe osv osv) - jeg ville finde en underviser i klassisk / akademisk / <b>centreret ridning</b> som kunne hjælpe mig hvis jeg var dig
Håber du finder ud af det
Knus F&F
sep 2008
Følger: 140 Følgere: 139 Heste: 2 Emner: 418 Svar: 1.890
Når du skulle stoppe den så sig " OOOggg ssståååå.... " Så den lærer at man kan stoppe med stemmen.
Hvad ville du gøre hvis tøjlen klækkede?, eller at du tabte dem?. Så er det en fantastisk ting at kunne stoppe hesten med stemmen.
Lav evt noget fra jorden med nogle stå øvelser
feb 2010
sep 2008
Følger: 140 Følgere: 139 Heste: 2 Emner: 418 Svar: 1.890
Gå evt rund på banen med hende, hver gang du stoppe op siger det og stå.
Hvis hesten går længere frem eller begynder at gå uden din tilladelse, så bak den tilbage på plads, bare stille og roligt uden vold og hurtigt bevægelser. Ros den når den har gjort noget godt. Sådan når du længst.
Øv det et par gange, rid lidt og øv det igen fra ryggen, hav evt en fra jorden til at gøre det samme som du gør fra jorden af
nov 2008
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 4 Emner: 27 Svar: 179
feb 2010
Bidløs-.-'
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside