2. maj 2009 Følger: 50 Følgere: 56 Heste: 1 Emner: 177 Svar: 1.466
hvilke emner passer til gruppen? {{forumTopicSubject}}
*hvis dette emne ikke er tilladt skal jeg nok slette*
ja jeg vil lige høre jeres mening om hvad der er '' off topic''.
jeg syntes jeg har set flere emner hvor der er noget f.eks ''hvor kan jeg finde en kjole'' er det i orden at spørge efter tøj, sko, osv.. altså selvfølgelig kan man da bruge skoene til et shoot eller noget, men hvor meget har det med *model* for fashion and fun at gøre syntes i.
Og hvad betegnes som et model shoot?
kan det godt ''bare'' være webcam billeder og mobil kameraer som bare ''er for sjov''.
''shoots'' hvor man egentlig igen ''bare'' har fjollet lidt rundt med et kamera er det et model shoot? og er det egentlig ''kun'' model shoots der må oprettes herinde?
det er noget jeg har tænkt lidt over.
det er ikke for at støde NOGLE og hvis i føler jeg det så undskylder jeg mange gange da dette ikke er min mening.
jeg vil bare høre jer hvad i syntes er et relevant emne (-:
mar 2008
Følger: 204 Følgere: 205 Heste: 4 Emner: 84 Svar: 366
mar 2008
der kommer utrolig mange emner op om de kunne blive modeller. Det er ved at være træls og at der dukker et emne op om det hver dag!
mar 2008
Følger: 98 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 47 Svar: 351
Jeg tænkte på, om det også er okay hvis man spørger ang. makeup til en fotoshoot? F.eks. har man får smalle læber til rød læbestift, hvad får noget makeup skal man have til den slags shoot osv.
Jeg synes at makeup er relevant så længe det har noget med fotoshoots at gøre, og emnet er jo godt for beautyshots. Makeup og hår er jo nærmest ligeså populært som tøjstil, så er spørgsmålet bare om det er i orden at spørge efter forslag til tøj til forskellige slags shoots? Glad for at du bragte emnet op
jan 2008
Følger: 99 Følgere: 203 Heste: 4 Emner: 433 Svar: 2.547
Det er fint at I spørger hvis I er i tvivl. Men jeg håber I ved, at hvis I har noget på hjertet er I altid velkomne til at komme til mig med det. Jeg tager imod alle former for feedback, både rod og kritik, til hvordan gruppen skal føres, for den er jo til for jer, så det er også jer og jeres meninger og ønsker der komme i første række!
Hvad angår emner omhandlende tøj, make-up og styling så er det i almindelighed forbudt, da det går ind unde off topic, hvilket ikke er tilladt i denne gruppe. Har indlægget tværtimod noget at gøre med fotoshoots (fx. hvis modeller/fotografer spørger efter hjælp til valg af tøj, make-up etc. til et specifikt fotoshoot) så er det i orden, da emnet i så fald kan relatere sig til modelfotografering.
Emner omhandlende >>ego-trips<<, hvor man spørger efter kommentarer i sit ego-album, er i princippet heller ikke tilladt, men der er mange medlemmer der reder i land ved at spørge 'om de er egnede som modeller', og dette synes jeg egentlig godt kan gå, da gruppen også er oprettet for modeller. Og da der allerede er mange fotografer og velvidende medlemmer herinde, som jo kan give dem ærlige og konstruktive svar, som ellers er svære at opdrive andre steder, synes jeg sagtens at det kan gå ind under emnet 'Model for Fashion & Fun', da pigerne gerne vil vide om de kan blive modeller, og evt. hvad de kan gøre for at blive det, og evt. hvad de kan gøre for at blive bedre.
Hvad angår mindre seriøse fotoshoots taget på webcame, mobiltelefon og/eller dårlige digitalkameraer, så er jeg af samme mening som jer; det er ret så kedeligt at komme ind og se at en masse indlæg med for-sjov billeder, hvor man ikke rigtig kan give nogen konstruktiv tilbagemelding, uden at få at vide 'Jamen det er bare for sjov'. Her vil jeg gerne trække en grænse og sige at 'hvis det er for sjov, og man ikke ønsker nogen konstruktiv feedback, så har emnet ingen relevans for gruppen'. Kun hvis man oprigtigt ønsker konstruktiv tilbagemelding, enten på det fotografiske eller 'performende'(model) område, er det tilladt at oprette såkaldte "for-sjov" billeder. Men i så fald bør man skrive det i overskriften, og dermed gøre opmærksom på over for medlemmer der ikke ønsker at deltage i sådanne indlæg, at det er i dårlig kvalitet eller såkaldt "useriøst".
Til sidst, som en løsning, vil jeg sige at overskriften på ALLE indlæg ALTID bør være sigende, så der allerede i overskriften bliver gjort opmærksom på indlæggets indhold (ønsker man bedømmelse af sine evner som model/fotograf, eller vurdering af ens billeder) og på >>indlæggets kvalitet<<, altså på om det er et seriøst shoot med billeder i god kvalitet, eller om det er billeder i ringere kvalitet.
Håber at dette besvarede nogle af jeres spørgsmål, og at alternativet er noget der vil hjælpe. Hvis I har flere spørgsmål eller ros/kritik/kommentarer og evt. foreslag, så kan I bare svarer tilbage
maj 2009
Følger: 50 Følgere: 56 Heste: 1 Emner: 177 Svar: 1.466
syntes personlig os at gruppen har haft så mange 'useriøse' (efter min mening) emner uden sigende overskrifter at det blev helt trættene(-:
jan 2008
Jeg er også stødt på nogle tydelige Off Topic emner på det seneste, og hver gang bliver de slettet uden varsel.
mar 2008
jan 2008
hvilke emner passer til gruppen?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside