Message? {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Min pony har her til vinter, lidt problemer med ryggen, og får en dyb linje på ryggen - når jeg ikke har masseret ham.
Idag ville jeg prøve at massere ham, og se om det hjalp at få ham til at slappe lidt af i ryggen, for han virkede anspændt.
Han endte med at stå at nyde min message, som egentligt kom lige fra hovedet.
Han slappede mere af, efter lidt tid, og linjen i hans ryg, var ikke så dyb mere - resten var hans muskler, som godt må blive
Jeg strækker også hans ben ud når jeg skal ud at ride.
Han gik helt fantastisk samme dag - og søgte riigtig godt til bidet, og bøjede godt i sin nakke - hvor han de andre par dage her om vinteren, har været en del afvisende, og trukket i tøjlerne, og han har ikke villet give efter.
Men forskellen fra idag (endnu en ting) var at jeg "varmede hans hals op" / løsnede musklerne i hans hals.
Jeg bøjede ham skiftevis fra side til side, på en volte. Ikke i nogle pludselige bevægelser, men på en blød, og rolig måde.
Jeg har tænkt mig at fortsætte på samme måde her om vinteren - men jeg vil gerne vide, om der er ting man ikke må gøre når man massere hestens ryg, & bagpart?
- Og kan der ske noget på den dårlige side ved at strække hestens ben ud?
Ind til videre har jeg bare strukket ham ud, som når en hest går med benene løftet højt i fx. øgning eller en trav :-3
Knus !
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Message?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside