Den bedste jul maange år <3 {{forumTopicSubject}}
hejsa
Jeg bliver nødt til at dele min glæde med jer herinde !
Jeg rider en Fjordhest for en familie, som mine forældre nu er blevet rigtig gode venner med!
Sidste år fik jeg lokket mine forældre med ud til Tjalfe (hesten) juleaftensdag, for at jeg lige kunne hygge lidt om ham!
I år ville jeg jo gerne derud igen, men mine forældre var ikke meget for det i starten, men efter en del plagen fik jeg lov!
Da vi kom derud igår formiddag, var hestene stadig ikke kommet ud (klokken ver 10 eller sådan noget xD) og Tjalfe stod og kiggede med glade øjne ud af vinduet da jeg kaldte på ham!
Jeg havde planlagt jeg skulle ud og ride en lille skridt tur, BIDLØST for første gang, dette er en ting, som jeg har holdt meget igen med, da Tjalfe er meget speciel på tur, nogengange så stikker han bare af pludseligt og så kan du ikke stoppe ham igen, før han har lyst til det, så derfor har jeg redet med bid på ALLE ture med ham, da jeg ikke kan være sikker på ham
Nårh men jeg fik striglet ham og sadlet op, med Sidepull'en på
Han fik også nissehue på og en fin fletning med blå sløjfe i
Da vi var klar tog vi afsted, med fotograf (Datteren til dem jeg rider for)
Det gik så fint, selvom de andre heste stod og vrinskede efter ham, så gik han helt afslappet og så SÅ glad ud!
Han stoppede for lette signaler (med bid tager det nogengange 5 min at stoppe ham op og så går han alligevel videre!!) og han var så let så let at dreje !
Da vi ville vende om og skridte hjemad, blev Tjalfe så bange for sin egen skygge xD haha, og han gjorde anspring til at stikke af, men jeg tog det helt roligt og lavede stop signalet, og BUM han stoppede igen!!
Det var så fedt!
Da vi kom hjem, fik jeg datteren op som bagrytter og Tjalfe tog det SÅÅÅÅÅ pænt!
Han har kun prøvet det 3-4 gange i sit liv og der går LAAAAANG tid imellem, men alligevel tager han det pisse godt og er fuldstændig rolig!
Så flot!
Men så fik han nogle godbider og blev sat på fold
og havde en vildt hyggelig juleaften med mine familie og fik nogen rigtig gode julegaver!
- Tjaa.. det var min lille julehistorie.. den er lidt laang, men ville dele min glæde med jer
PS. Hvis i vil se billeder er de i dette album: http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=347655
Nu hvor jeg er igang, så fylder jeg 18 år om en uge præcis!
Jeg har læænge ønsket mig et video kamera, og fik lige at vide idag, at en fra min familie vil give mig det i fødselsdagsgave, så skal med ud og købe det her på tirsdag!!!
SÅÅÅÅÅ FEDT!!!
- Cecillie
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 425 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.020
sep 2011
Følger: 392 Følgere: 1102 Heste: 3 Emner: 390 Svar: 2.554
Forresten god fødselsdag på forhånd!:)
sep 2008
sep 2011
Følger: 392 Følgere: 1102 Heste: 3 Emner: 390 Svar: 2.554
dec 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 113
sep 2008
Den bedste jul maange år <3
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside