{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår Termin?
  • #1   9. jan 2012 Så vil jeg sige den 19 april. Det plejer at passe med mine hopper, at trække en måned fra sidste bedækningsdato.

• #2   9. jan 2012 Når hun blev bedækket sidste gang d. 19 maj, vil hun blive sat til d 19 april.
    Det kan godt svinge meget hvormår hoppen foler, min gamle hoppe Vibe svingede meget med hvornår hun folede hun havde prøvet at komme 15 dage før tiden, på dagen, og 15 dage over tiden.
    Men vores sara svinger ikke rat meget det højeste er 4 dage ved hende (hun har fået 11 føl)

• #3   9. jan 2012 så skal hun fole ca. d.23 april +/- 30 dage
    det er ligesom med mennesker nogen lidt før andre lidt senere, men man plejer at sige at hvis det er sidst på sesonen så går de lidt kortere.

med mine hopper er det nu rimiligt på dato, og en uge før er da fint, jeg bruger kun bedækningsdatoen til at fortælle mig at nu skal jeg til at holde ekstra øje med adfærd og yver
    HELD og LYKKE......har selv en med samme dato

• #4   9. jan 2012 Min er insermineret d. 20 maj og sat til 24 april +/- mange dage ?? Så din vil være sat til d. 23 april +/-.Men det er jo forskelligt fra hoppe til hoppe, -og om det er tidligt på foråret(efter termin) eller sidst(før termin). Men hold øje med yver og ændret adfærd fra april.
    HELD OG LYKKE.

• #5   9. jan 2012 tjaa jeg tror det kommer an paa hvem du spoerger... jeg har gode erfaringer med 11 mdr - 1 dag.... selvfoeldig kan hesten som os mennesker fole foer tid eller over tid, men 11 mdr - 1 dag har jeg som regel en del paa min terminsdag, mange af mine avler venner bruger denne udregning og de er ogsaa glade for den.

• #6   9. jan 2012 Det plejer at være 11 mdr. +/- 14 dage.

• #7   9. jan 2012 i min bog (fra føl til ride hest) er der en i folings kalender og den siger a hvis hun er bedækket sidst 19 maj ska hun fole 23 april.... det passede hel præcis da min hoppe folede sidste år smiley men som der os står andre steder er +/- 14 dage hel almindeligt... heste kan gå op til 6 uger over tid, da de først foler når føllet er klar... men hvis de er passet med vitaminer også bude de ikk gå ret meget over smiley

• #8   9. jan 2012 Tak for svar til jer alle:-)

Kommentér på:
Hvornår Termin?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce