Problem med tilkørelse {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen, jeg håber at jer med køreerfaringer kan hjælpe med lidt.
Jeg er igang med at køre min 12 årige hoppe til, vi har haft 2 erfarende kuske med ind over hele tide. Igår var 4. gang hun skulle for vogn, hun har bare haft taget det så flot og har været helt cool indtil nu. Igår var hun meget frisk og tændt, da vi havde spændt hende for og havde kørt næsten 3 omgange i hallen, gik den ene pony ud af hallen og vi var nu alene (den eneste hest) Hun sætter pludselig i trav og bliver bange for vognen, hun galoppere op i den anden ende og laver en lille vending, vognen ryger af (selen knækker i begge sider) og ingen fysisk skade er sket.
Nu er hun blevet så bange for vognen og vi skal begynde helt forfra fra bunden, men tror i hun kan komme for en vogn igen, eller skal det så være 2-spand?
mar 2010
Følger: 30 Følgere: 19 Heste: 6 Emner: 133 Svar: 490
Men start med og tømmekøre hende tætter og tætter rundt om vognen , foder hende ved vognen og lav hyggelige ting ved så skal det nok. komme
mar 2010
Følger: 30 Følgere: 19 Heste: 6 Emner: 133 Svar: 490
Det er korrekt at de sagtens kan løbe igen men chancen er 50% 50 %
Björk I min profil er også tilkørt og samtidig under tilkørslen kørt galt en da 3 gange , og han fungere fuldt normalt idag , han bliver kørt for div køre redskaber , ganske vist bliver han da lidt nervøs ind imellem , men så det bare med og stoppe og få ro på dyret igen
sep 2009
Følger: 15 Følgere: 24 Heste: 5 Emner: 6 Svar: 679
Så bliver det meget svært for hende at stikke af med vognen, og giver hende tid til at vende sig til at have noget bag sig/skulle trække noget.
Når så hun er helt tryg ved det kan du begynde at køre den alene.
Det tager oftest dobbelt så lang tid at køre den til alene, som hvis man gør det med et 2-spand.
sep 2009
Følger: 15 Følgere: 24 Heste: 5 Emner: 6 Svar: 679
Så bliver det meget svært for hende at stikke af med vognen, og giver hende tid til at vende sig til at have noget bag sig/skulle trække noget.
Når så hun er helt tryg ved det kan du begynde at køre den alene.
Det tager oftest dobbelt så lang tid at køre den til alene, som hvis man gør det med et 2-spand.
jul 2005
Følger: 47 Følgere: 133 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 219
-Jeg starter self. fra bunden igen og går meget langsomt frem. Hun skal ikke presses, og vi gør det jo kun for sjov, for jeg vil jo ikke risikere noget! Men jeg har altid ønsket mig, at hun skulle køres til, da hun normalt ellers har et coolt temperament.
Jeg er ikke blevet bange efter uheldet, så jeg tænkte at hvis jeg troede nok på det, skulle det nok komme til at gå?
jul 2005
Følger: 47 Følgere: 133 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 219
Problem med tilkørelse
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside