{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.493 visninger | Oprettet:

Arvæv? {{forumTopicSubject}}

Heej. Puha. Så var ponyen ikke forfangen alligevel. smiley

Han blev tjekket i dag, var ikke til stede, da han er udlånt til mulig køber.
Grunden til vi troede at det var forfangenhed er at han var mildt forfangen i september, og at han nu igår stod med brand varme hove, og sparkede når man rørte den.

Hun havde smed ude i dag, og han sagde. Fik en besked fra hende har ham lånt pt. hun skrev "der er et eller andet med hove / koder. evt noget gammelt der driller. Han har er gammelt arvæv på den ene kronrand hvor han også er meget om".

Nogen der ved hvad det betyder?

Har først mulighed for at snakke med hende senere, men syntes ikke helt det gav mening. For har aldrig oplevet det før.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arvæv?
  • #1   12. jan 2012 Hvis ens hest har haft et sår (fx sår fra muk eller skader) så kan der desværre komme arvæv. Det betyder at såret ikke bare lukker sig og bliver som før, men istedet bliver huden lidt tykkere. Min har det lidt i kodebøjningerne pga. muk smiley Det er noget møg at få, men heldigvis har jeg ikke oplevet ømhed.

  • #2   12. jan 2012 Kunne det ikke være en hovbyld?? Den kan komme ud v kronranden - kommer pludseligt m halthed, smerter og varme. Arvæv er ikke ømt eller varmt generelt.

  • #3   12. jan 2012 Jah. Smeden sagde han aldrig havde set noget ligneden før. Men mente det måske kunne være noget i selve leddet. Det er gammelt da han ikke er hævet i koden eller andre steder. Og han er ikke halt. Hun fik a vide han nok bare skulle hjem til mig, have lidt ro, og så bare behandles som normalt. Men vi skulle huske at holde øje med om det blev ved eller der skete ændringer.

    syntes det lyder mystisk. Har haft ham i 2 år, og har aldrig oplevet dette, eller set det. Og nu har han stået et nyt sted siden i lørdags, og så går det helt galt.

    Men må lige se ham når han kommer hjem i weekenden, Om jeg selv skal have dyrlæge ud.

    Overvejer oss lidt om det kunne være mug? der er jo rent mudder over alt. Men utroligt det er kommet på så få dage.



  • #4   12. jan 2012 Katrine P: Hvad mener du med at det er noget møg med arvæv? Kan det give problemer fremover?

    Kan ikke forestille mig smeden skulle have overset en hovbyld? Og der er intet halthed overhovedet.


  • #5   12. jan 2012 afhængig af hvor det sidder, kan det jo give problemer hvis det generer ved udstyr eller sidder i en ledbøjning.
    Men tror ikke at arvæv foran på hoven kan betyde noget.. måske hvis din hest bruger boots eller klokker smiley
    Nogen racer er mere tilbøjelige til at få det end andre, bl.a. får Irish Cobs det næsten altid (ved ikke hvilken race din er).

    Men som de andre siger - arvæv er ikke varmt eller ømt


  • #6   12. jan 2012 Det er Pepper på min profil 4 år, og har altid gået som hygge, har aldrig haft noget på benene (gamacher, bandager, klokker)
    Og ved pt kun at der skulle være arvæv i kronranden. Som det eneste sted der skulle være noget.

    Men tror uanset hvad jeg lige vil snakke med min egen smed, for syntes ikke det kan være "ligegyldigt" når han er varm og øm. noget må jo være galt.


  • #7   12. jan 2012 God plan smiley

  • #8   12. jan 2012 Jah. Han er blevet lukket på mudderfold hos dem. Men syntes det er lidt mystisk, med ømt og varmt ben. Så håber han kommer hjem i dag eller i morgen. Burde jeg give ham boksro til varmen er væk? Det tænker jeg lidt er bedst? for hos mig er også meter dybt mudder.

  • #9   12. jan 2012 Jeg ville være forsigtig med at give boksro.. Nogen ting har bedst af motion, og hvis det her er en af de ting, så er det ærgeligt at sætte ham på boks smiley Men spørg smeden, måske du kan ringe allerede nu?

  • #10   12. jan 2012 Jeg har selv arvæv under den ene fod, og det genere mig. Jeg kan ikke dyrke sport uden sko, som løb, zumba osv, fordi det gør ondt. Og selv med foden strammet sammen kan jeg opleve problemer ved yderstillinger og sådan.

  • #11   12. jan 2012 Nåh. Hmm jah okay. Må indrømme jeg intet ved om sådan noget. Har (7-9-13) Ladrig haft sygdom eller andet hos mine heste. (andet end selvfølgelig den milde forfangenhed han havde i september.)

    Men så er det jo godt med et forum, så man kan høre andres erfaringer. smiley


  • #12   12. jan 2012 Andrea Rostbøll Berthelsen : Det lyder godt nok ikke rart. Håber da godt nok ikke Pepper får sådanne problemer. :s

  • #13   12. jan 2012 Hvis det er arvæv er der god gavn af at massere det. Jeg har perioder hvor der er abselut intet med min fod, og så perioder hvor det genere mig rigtig meget, desværre.

  • #14   12. jan 2012 Okay. Må lige se hvordan det ser ud når han kommer hjem i morgen.
    Og så tage stilling til videre forløb. For syntes hans "problem" er meget svært at forestille sig. Og intet er sikkert.


  • #15   12. jan 2012 jeg krydser fingre.

  • #16   12. jan 2012 Oss mig. smiley

Kommentér på:
Arvæv?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce