629 visninger
|
Oprettet:
Kamera med på skiferien? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg har jo sådan glædet mig til jeg kunne tage på ski ferie med mit nye spejlrefleks fordi jeg kunne tage nogle fede billeder med naturen der ovre. Men så fik jeg afvide af en af mine veninder at man skulle gøre alt muligt forskelligt omkring temprturen og jeg vil meget gerne have hjælp til hvad det var man skulle gøre:-)
Jeg har Canon EOS 550D hvis man skal bruge det til noget, og da det er Italien jeg skal til er det ikke SÅ koldt.
Hvor skal i evt. hen på skiferie i år? Og hvad kan man sætte kameraet på, da det jo er meget lyst?
maj 2007
Følger: 143 Følgere: 136 Heste: 3 Emner: 459 Svar: 2.262
jeg havde dne dog kun med ud på løjberne en dag da jeg ikk havde tid de andre dage og fik så en til at holde den men han efterlod min taske med den i den lagde i kamera tasken som lå i en alm. rygsæk og vil skyde på den stod i sne'en i over 2 timer og dne har ik taget skade
men ved det ik
sep 2010
Følger: 16 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 71 Svar: 224
maj 2007
sep 2010
nov 2010
Følger: 73 Følgere: 69 Heste: 9 Emner: 57 Svar: 622
Har ladet mig fortælle det skulle være besværligt iforhold til T- og tallerken lifterne at komme af og på
Iforhold til selve kameraet og kulden, skal du ikke være så nervøs når du først er ude i kulden. Men der skal lidt forberedelse til, både før og efter
Denne gælder begge veje: Kameraet SKAL have samme temperatur som det er indenfor eller udenfor, før man begynder at bruge det.
Dvs. kameraet skal inden ned og have samme temperatur, fx -5 grader eller lige deromkring - før du må begynde at tage billeder.
Når du så kommer tilbage til hotel/værelse/hytte, og vil se billederne med det samme - er der en mulighed, som hedder en kortlæser
Har du ikke en kortlæser, skal du vente på at kameraet har samme temperatur som der er indenfor. Det tager typisk et par timer, og du skal være opmærksom på at huset på kameraet kan være hurtigere klar end indmaden - så selvom huset er varmt, er det ikke sikkert elektroniken er.
Hvornår skal du på skiferie?
Jeg skal afrejse torsdag aften til Geilo i Norge, til en omgang weekend ski, hvor jeg også skal have kamera med xD specielt fordi det er sønnens første skiferie.
Mht indstillinger må du nok prøve dig lidt frem, alt efter hvor meget sol og sne der er.
nov 2010
Følger: 73 Følgere: 69 Heste: 9 Emner: 57 Svar: 622
Batterilevetiden er ikke så lang i kulden.
maj 2007
sep 2010
Jeg rejser fredag morgen til livingo i Italien i en uge og vil tage lidt billeder af naturen og lidt ski og snowboat hop:-)
uhhh glæder mig:-)
nov 2006
Følger: 38 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 363 Svar: 4.367
http://www.hestegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=827613
Rigtig god tur - Du må vise lidt billeder frem, når du kommer hjem :o)
(",)
nov 2006
Følger: 38 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 363 Svar: 4.367
(",)
sep 2010
Kamera med på skiferien?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside