4.383 visninger
|
Oprettet:
bedækker i stod hvad betyder det ? {{forumTopicSubject}}
Hingsten bedækker både ved hånd og i stod efter hoppeejers ønske.
hvad betyder i stod
undskyld hvis jeg virker dum men vil gerne vide det da jeg er på udkig efter en hingst men jeg vil selv have de klare det uden menneske hjælp
apr 2006
Følger: 182 Følgere: 281 Heste: 11 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 2.785
jun 2007
Følger: 78 Følgere: 76 Heste: 7 Emner: 170 Svar: 1.108
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 103 Svar: 1.444
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.006
Det værste der er sket er at de gamle tøser er nogle værre skrubber, der vil have hingsten for sig selv, og så vil de ikke lade hingsten bedække de andre hopper. Så tager vi som regel bare de gamle ud når de unge kommer i brunst, hvis det er en lidt for mild hingst der ikke kan sætte de gamle tøser på plads.
Men for det meste klarer hingstene det hele selv uden problemer.
Et par gange har vi holdt unge hopper så de holdt op med at snurre rundt når han bedækkede. Men der har vi bare gjort det en eller to gange inde i stoddet, og så ladet dem klare det selv derefter.
Det har fungeret fint.
Og vi har aldrig haft bedækningsskader af nogen art.
Så man kan sagtens bruge stodbedækning også til de uerfarne hopper...
feb 2007
du siger ligepraesic det jeg pointere.... i har maatte holde iunge hopper for de ikke snurre rundt... det er super fint, men faktum er bare at vi ikke aner hvilken hingsteholder TS paataenker at sende hoppen til.... og der er MANGE unge piger der tilbyder stodhingste, min frygt vil vaere at det maaske var en af disse uerfarne som hoppen kom til.... jeg har set tilfaelde hvor en hoppe maatte have 26 sting i hovedet fordi hun ikke havde staaet for en islaenderhingst som saa var gaaet amok paa hende... men jo ellers saa vil de gamle hopper ikke dele... min ene hoppe bor sammen med hingsten og skal han have dame besoeg saa skal hun vaere inde imens han haandbedaekker, hun banker ham bagefter hvis hun kan se det, og har en gang lukket en hoppe ind til dem fordi hun kendte den og den blev halvvejs slagtet
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.006
Og heller ikke en hoppe der slagter andre hopper.
2 gange har vi måtte holde to 3 års hopper, ud af jeg ved ikke hvor mange unghopper der har været til hingst første gang. Normalt klarer de det helt fint selv.
Og aldrig har vi oplevet at hingstene angriber hopperne på den måde hvis ikke de står stille. De løber bare med rundt og forsøger at holde kalorius indenbords... og går det ikke ja så går det ikke hehe. Aldrig om de kunne finde på at angribe hoppen så... så blev de sgu slagtet hvis de gjorde
Men ja der er da mange unge tøser der har en eller anden sølle lille hingst stående som bare må indgå i avlen, fordi den vil så gerne vil være far, eller hvad deres grund så ellers er.... sådan et sted ville jeg aldrig sende min hoppe hen, og det håber jeg heller ikke trådstarter gør
feb 2007
feb 2007
jun 2007
Følger: 78 Følgere: 76 Heste: 7 Emner: 170 Svar: 1.108
så hvis i vil blive ved med og skrive på den måde vil i så ikke være søde og skrive i en privat besked til hinanden
og tak til alle jer der har besvaret mit spørgsmål
feb 2007
resten af traaden syntes jeg er DEBAT ingen kommer med navne eller peger fingre af nogen bestemte saa det er bestemt ikke at svine nogen til.
feb 2007
feb 2007
feb 2007
bedækker i stod hvad betyder det ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside