{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.467 visninger | Oprettet:

Topreiter sport 2005 vs. z {{forumTopicSubject}}

hej alle:) jeg har en veninde som står mellem valgte mellem topreiter sport 2005 og topreiter z - den gamle model:) er der nogle der har erfaringer med disse to sadler? nogle der kender længden og breden på dem? hendes hest er smal og kort, hvilken ville i tror ligger bedst? ellers bare ris og ros af sadleren smiley rimelig mange spørgsmål, men håber i kan hjælpe:-)
på forhånd tak for hjælpen- iben d


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Topreiter sport 2005 vs. z
  • #1   9. feb 2012 jeg har topreiter z og jeg er rigtig glad for den, den er rigtig dejlig, der er så meget støtte, men den er virkelig rar at sidde i, og den ligger i øvrigt godt på næsten alle heste smiley

  • #2   10. feb 2012 Jeg kan ikke lide nogle af topreitersadlerne. Synes de er for smalle i kammerat, sædet placeret for langt tilbage i sadlen og sadlerne er for stive. Min kiropraktor har ikke set en topreitersadel som har ligget ordentligt endnu. Det er ikke for at være på tværs, vil bare dele det med jer smiley

  • #3   10. feb 2012 altså jeg har også en top-reiter som jeg er VIRKELIG glad for og den lægger altså godt på min hest!! så tror jeg bare ikke din kiropraktor har set alle top-reiter sadler?? smiley

  • #4   12. feb 2012 Hun har set begge mærker, og hun er bestemt ikke imponeret, pluds en sadelmager har jeg snakket med som har samme holdning.

  • #5   12. feb 2012 nå okay, men jeg er rigtig gled for min og den ligger perfekt på min hest:D

  • #6   12. feb 2012 Min ligger altså også perfekt på min hest og der er en sadelmager der har tjekket det så vil nu mene at den ligger godt....;-)

  • #7   12. feb 2012 Som jeg skrev i mit første indlæg, var det ikke for at være på tværs, men det er min holdning til det.

  • #8   12. feb 2012 ja det ved jeg da godt, men det var igsåmest for at sige at en topreiter sadel godt kan ligge som den skal på hesten smiley

  • #9   13. feb 2012 Igen ikke for at være på tværs, men.... min søster fik også af vide at hendes lå perfekt af en sadelmager og det hele. Hun var også til en kiropraktor som sagde den lå godt. Og igen det var en topreiter hun havde. Da hun var hos den kiropraktor vi bruger nu blev hun chokeret over både en sadelmager og kiropraktor kunne sige gid for den. Vi bruger en sadelmager fra tyskland der hedder hubertus og efter jeg har set hans sadler ved jeg nu hvordan en sadel der passer skal ligge. Det med topreitersadler er ved stort set de fleste (har ikke set en hvor den ikke er) at kammerat er så smal at der intet plads er til hestens ryg. Min sadel er 3 gange så bred i kammerat som på en topreiter. Ser mange heste som egentlig har haft en flot ryg med gode muskler inden man begyndte at bruge topreiter på dem. Efter det forsvinder musklerne, hesten smider mere og mere ryggen, der kommer problemer med bagparten på grund af den trygger. Du siger at din topreiter ligger godt på din hest. Ved alle de topreiter sadler jeg har set er sædet placeret for langt tilbage i sadlen, og så tror jeg altså ikke på at en sadel kan ligge godt på en hest. Går ud fra du har en af de nævnte sadler i denne tråd, og jeg kender dem begge.
    Igen dette er ikke for at være bedre vidende eller på tværs, men har efterhånden set mange heste få skader af topreiter


  • #10   13. feb 2012 Og dette er jo et forum, hvor det er meningen vi skal kunne snakke og diskutere tingene og vores erfaringer.

  • #11   13. feb 2012 jeg er stadig uenig med dig i at topreiter ligger dårligt på alle heste du har jo ikke set alle heste så det kan du jo ikke vide, min hest er meget smal og han var rigtig svær at finde sadel til da han både er smal og kort og da jeg havde prøvet en del sadler faldt valget på en topreiter da det var den eneste af alle de sadler vi havde prøvet på ham lå godt og støttede min hest og jeg ordentligt! jeg tror heller ikke at topreiter sadler ville være SÅ populære hvis de ikke lå godt på hesten, der er også rigtig mange prof der bruger topreiter og jeg ender rigtig mange der bruger topreiter som der er rigtig glade for den og har fået af vide fra en sadel mager at den ligger godt på hesten.

  • #12   13. feb 2012 Det er bestemt også fair vi ikke er enige. Det behøver vi jo heller ikke at være i et forum.

  • #13   13. feb 2012 Det er også fair at vi ikke er enige. Det skal vi bestemt heller ikke være. Jeg står nu stadig fast på at er sædet placeret for langt tilbage i sadlen, kan sadlen ikke ligge ordenligt på en hest. Og det er ikke kun topreitersadlerne, hvor jeg synes det er sådan, men også andre islændermærker.

Kommentér på:
Topreiter sport 2005 vs. z

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce