{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

Longe - bøje i nakken {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

jeg er kommet halvvejs gennem bogen - den må gerne snart udkomme på dansk. smiley

Og prøvede at longere min hest efter anvisningerne i dag. Hun gik ellers rigtig fint, langsomt og ryggen op, hovedet ned, og smidigt. Men hun er præget af, jeg plejer at longere hende på stor volte, hun behøver normalt ikke bøje meget i halsen.

Jeg prøvede at vibrere i kapsunen, men først tilsidst forstod hun lidt, at jeg gerne ville have hendes hoved indad. Hun tyggede en del, tager det som et godt tegn på afslapning.

Jeg vil prøve at longere hende hver 3. dag den næste tid, men for at bøje halsen, skal jeg så bare fortsætte med at vibrere i longen?

måske står der noget senere i bogen om det, men er galop en del af træningen senere?

Kan sige, jeg blev overrasket over, at finde ud af, at hun er højrehåndet, kan jeg se udfra de måder man kan tjekke det. Mine undervisere har sagt det samme, men jeg følte, hun var bedre på venstre volte, og har så taget hende som venstre håndet.

men man får virkelig mange aha-oplevelser, og det er så logisk. Og de ridemæssige tips virker bare 100%, det kan ikke diskuteres. Nogle ting er omvendt af alm. undervisning (bl.a. sædeben) og pludselig skal jeg ikke slås med hesten, hun reagerer helt, som det er meningen.

Så kan man virkelig snakke om, det ikke er "hesten, der er dum", men rytteren, der giver forkerte signaler. Men svært, når selv topryttere lærer det forkert.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Longe - bøje i nakken
  • #2   10. mar 2012 Hejsa,

Jeg fik svaret med galoppen 2 sider længere inde i bogen. smiley

Jeg har kun longeret hende 2 gange udfra hvordan de forklarer det, og i dag ville hun gerne bøje sig, og sikke en forskel. Jeg vil næsten sige, min alm. longering på stor volte har været spildt, måske endda forværret hendes skævhed, for der har hun jo virkelig haft mulighed for at kigge ligeud, tage hovedet op, og ind imellem også kigget ud af volten.

Det har jeg også været rigtig ked af, men ville ikke sætte indspændinger på, og først nu har jeg fået lidt viden om, hvordan man longerer på en god måde.

Jeg ved ikke, om det var en tilfældighed, men efter longen i dag i trav, fik hun lov at galopere på stor volte, og galoppen var meget bedre end normalt. Har I oplevet det, eller er det en tilfældighed?

Er jo stadig "Ny" i det. smiley

Jeg har været til et kursus med Gitte, og ville meget gerne have undervisning, men har ikke haft held med at skaffe 2 andre ryttere, endnu. smiley

• #3   13. mar 2012 Fik nu også longeret min plag, der er jeg heldig, hun ikke har været så vant til stor volte, og er mere smidig, hun var god til at runde sig.

Den anden er blevet lidt øm i rygmusklerne, selvom jeg max longerer 3-4 gange rundt, og så skridt, skifte volte, eller lidt galop på stor volte. Så det er da tegn på, musklerne bliver brugt. smiley Hun fik massage og BoT tæppet på i dag.

Kommentér på:
Longe - bøje i nakken

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce