{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Dækken og klipning til islænder!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, jeg har en islænder som selvfølgelig har en stor og tyk pels om vinteren, og derfor sveder rigtig meget når vi rider. Så jeg overvejer meget at klippe hende næste år, men jeg vil bare lige høre jer om det er en god ide, og hvilken klipning i vil anbefale, og hvilket dækken jeg skal bruge (hvor mange gram), og om det skal være med hals eller uden. smiley

PS: Hun går i løsdrift. smiley

-På forhånd tak. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækken og klipning til islænder!!!!
  • #1   14. mar 2012 Du kan evt. nøjes med at klippe hende på halsen/bringen, så kan hun sikkert undgå dækken.

Jeg synes det er upraktisk med dækkener i løsdrift, så jeg ville forsøge at holde mig fra det, så vidt det er muligt. Men ellers ville jeg klippe den, så den kan gå uden dækken (fx klippe halsen, og en stribe hen ad maven/ved gjorden) så den kan gå uden dækken, og evt. få et tyndt dækken (200 g) på, hvis det bliver rigtig koldt. smiley

• #2   14. mar 2012 Og btw - min hest har ikke været klippet i år, men gået med dækken for at undgå vinterpels. Jeg gider ikke store tykke dækkener og en hest der fryser, derfor valgte jeg ikke at klippe - men omvendt ville hendes pels være så tyk, at den ville være svært at få hende tør efter ridning, hvis hun ikke fik dækken på.

Sådan en løsning kan du også vælge. smiley

• #3   14. mar 2012 okay, men tror du ikke hun kan komme til at fryse hvis jeg klipper hende ved halsen, og hun ikke kommer til at gå uden dækken?:-)

• #4   14. mar 2012 Nej, det tror jeg ikke. smiley
    Min gamle pony frøs aldrig med det, og hun var klippet på halsen og maven. Hvis hun nogle dage fryser, kan du smide et tyndt overgangsdækken på. smiley

• #5   14. mar 2012 okay det vil jeg prøve, tak for hjælpen:-P

Kommentér på:
Dækken og klipning til islænder!!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce