{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

aflivning :´/ {{forumTopicSubject}}

hej alle

min islænder vallak blev sparket på skulderen sidste sommer i Juli, og har været halt lige siden, vi har selvfølgelig haft dyrlæge og hele molaviten...
dyrlægen sadge det var en sene skade og han ville komme sig efter 4-6 måneder men der er nu gået 8 måneder og han halter stadig, han har været til diverse kiopraktor og massør men intet har hjulpet, så nu spørger jeg jer der ude hvad ville i gør, ville i aflive jeres bedste ven ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  aflivning :´/
  • #2   19. mar 2012 Hvis den havde kronisk ondt, så ja.

For at finde ud af hvad der er galt med din hest, skal der nok en grundigere undersøgelse til.
    Hvis den er sparket på skulderen kan den jo egentlig godt have flækket en knogle og det tager lang tid om at hele....hvis det heler ordentligt.

• #3   19. mar 2012 Hvis en hest halter har den jo ondt....

• #4   19. mar 2012 økonomi er intet problem, vil bare ønske min dreng det bedste, når han halter så er det jo et tegn på smerte selv ude på folden smiley

• #5   19. mar 2012 vi har fået ham røngten men intet, dyrlægen sagde det var en seneskade og den højst sansyneligt ville komme sig efter 4-6 måneder, men der er gået 8 så håbet begynder at rende ud....

• #6   19. mar 2012 Tror nu der er mere galt end en seneskade når de tager så lang tid. Jeg ville få en mening fra en eller to dyrlæger mere for at høre hvad de siger.

• #7   19. mar 2012 få dyrlægen til at trekke den igen

men hvis den ikke har ondt men kan ikke rides igen kan du jo have den til klappe hest:) men hvis den ikke skal beholdes, og den ikke kan bruges synes jeg efter min mening at det var bedre at få den aflivet istedet for sælge den medmindre du er sikker på den du sælger til vil passe på den.

har hørt om folk som har solgt til en meget flink person og pludselig er hesten solgt videre flere gange og måske er det ikke lige kommet med at den har en skade:(

• #8   19. mar 2012 jeg er rigtig rigtig rigtig ked af at sige det men mig og min mor var ude for pressis det samme i 2009 men efter 2 måneder sagde dyrlægen vi skulle køre ham til ansager dyrehospital og få ham røngen undersøgt hans skulder var helt knust og den kunne ikke laves og vi måtte aflive ham :.-( jeg håber selvfølgelig at det ikke er tilfællet men jeg vil sige få taget et røngen. det skal lige siges selv hvis ser er noget galt kan det sagtens være han ikke har ondt og at han kan gå som hygge pony

igen jeg håber ikke der er noget galt med din pony og håber ham en god bedring

• #9   19. mar 2012 Jeg har selv stået i præcis samme situation, det var dog bare på højre bag han blev sparket på ;-( Men efter knap et år måtte jeg sige farvel til min bedste ven ;-(
    Dyrlægerne sagde det samme som hos dig, men det blev aldrig godt smiley

Min holdning til sådanne ting er at jeg ''gerne'' vil sige farvel til mine bedste venner hvis det er til gavn for dem!
    Og for præcis min pony, som bare satte pris på at lave noget var det et helved at se ham være så trist og blive mere og mere irritabel over at det ikke var ham som fik den opmærksomhed :s

• #10   20. mar 2012 hvis din dyrlæge mener det er en sene, var det måske en ide med en scanninng, man kan ikke se alt på røngten. Vi har selv lige måtte aflive en pony som fik astma ved et flyt, så voldsomt at den var færdig som ridehest, Vi valgte aflivnining da han elskede en ridetur og skulle han nu bare gå på marken og være den som ikke blev hentet ind så tit for at blive hygget med, og vi vidste jo heller ikke hvor slemt resten af året ville kunne blive, når det var så slemt i vinterer. Men held og lykke med din beslutning det er bare så svært vi elsker jo de dyr

• #11   20. mar 2012 jeg synes heller ikke man skal holde en hest i live, hvis den har ondt. så er det mest værdige at give den fred..
    men jeg ville helt klart høre dyrlægen om udsigterne, hvis dyrlægen mener der er en rimelig chance for at han kan blive god igen, og jeg havde økonomien til det, ville jeg forsøge smiley

Kommentér på:
aflivning :´/

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce