{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

Træner/underviser i Nordjylland/Østjylland {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har et problem med at min hoppe er meget stærk psykisk og mangler respekt for mig. Så for ikke at komme til at gøre noget forkert eller miste tålmodigheden for hende, leder jeg efter en underviser her nogenlunde i nærheden af mig (9510). Er der nogen som kender en?
Det skal ikke være tricks træning, men decideret jordtræning.
Jeg har selv trailer og trailerkørekort, så man behøver ikke komme ud. Eller har jeg selv bane og lille ridehal..
Det må helst ikke koste en jetjager. Er på SU..
Håber der er nogen som kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træner/underviser i Nordjylland/Østjylland
  • #1   2. apr 2012 www.harmonisk-ridekunst.dk
    Annette er super god! Hun underviser primært i Århus men har en lille flok elever i Randers.

• #2   2. apr 2012 Jeg kan læse mig til at det primært er akademisk ridekunst, det er ikke det jeg søger, kun arbejde fra jorden.
    Der er intet problem når jeg rider hende, det er kun i håndtering fra jorden.
    Jeg rider også western, så det ville være lidt tabt for mig at blive undervist i dressur..

• #3   2. apr 2012 Men akademisk foregår jo meget fra jord. Fx longering, stilning, bøjning og sidebevægelser smiley
    Annette er ihvertfald god til at se hvis man gør noget forkert i sit kropssprog.

• #4   2. apr 2012 jeg kan anbefale Tabitha Cramers, hun holder kurser rundt i landet og underviser både i jordtræning og centreret ridning

• #5   2. apr 2012 www.zentaur.dk

• #7   2. apr 2012 kan du være lidt mere specefik i hvad det er der er dit problem

• #8   3. apr 2012 Ja Rikke.
    Som jeg har skrevet overstående, er hun en meget psykisk stærk hest. Jeg føler at hun ser "ned" på mig, hvis man kan give denne beskrivelse.
    Hun er opvokset i løsdrift (vi købte hende som 3½år) og har været vant til at få MANGE godbidder. Det var sådan når man sadlede hende op: underlag - godbid, spænd gjord lidt - godbid, spænde gjord mere - godbid, hovedtøj på - godbid.
    Og dette var også selvom hun havde været sadelvant i et halv år. Jeg selv er bare ikke af denne mening at hesten skal forvente at få godbidder hele tiden, så jeg gør ikke dette.
    Det har resulteret i at hun god kan finde på at smånappe lidt når jeg enten strigler hende eller andet, for at få godbidder. Og et rap over mulen har ikke hjulpet, heller ej et beslutsomt "nej!".
    Jeg har kigget lidt i Gitte Nahldals bog - fra rytter til hest og jeg synes den er mægtig god, men jeg har brug for at få decideret værktøjer og eventuelt hjælp til mere selvsikkert kropssprog, for at kunne gøre det rigtigt.
    Jeg rider westen til dagligt, og det går også rigtig godt når jeg sider på ryggen af hende.
    Jeg har også øvet lidt halter træning med hende (en slags arbejde fra jorden), men når jeg siger "whoa" og stopper op, går hun altid lige de der ekstra skridt, så hun er et til tre skridt foran mig.
    Hun gør ofte hvad hun skal, men det er som om hun kun gør det fordi det passer hende, ikke fordi jeg siger til.
    Men er begyndt at håndtere hende mere fra jorden af, være mere sammen med hende og har købt en ridepad og et bidløst hovedtøj, for lige som at gøre det mere komfortabelt for hende når vi arbejder med jordtræning og ikke træner western.

Håber det var lidt fyldestgørende. smiley

Kommentér på:
Træner/underviser i Nordjylland/Østjylland

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce