{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
256 visninger | Oprettet:

m/u stabilisere. {{forumTopicSubject}}

Hej (: Jeg har nu ledt længe efter et objektiv.

Jeg havde egentlig bestemt mig for at det skulle være canon 55-250mm med stab.

Men så sagde min søster her i weekenden at der er mange der ikke køber med stabiliser.
Hun havde tænkt på at købe 70-200 mm uden is, men denne har dog L glas.

Nu er jeg så kommet i tvivl hvad jeg skal købe.

Hvad synes i?
Hvad har i gjort? altså m, eller uden stab. ??

På forhånd tak.

Maria

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  m/u stabilisere.
  • #1   30. apr 2012 altså jeg vil da helt klart anbefale med billedestabilisator:)

• #2   30. apr 2012 Jeg ved det har det i huset (-:
    Tusind tak, (:
    Er bare så bange for at jeg kommer til at fortryde at der ikke er stabilisering i objektivet (:

• #3   30. apr 2012 Okay (-:
    Nu jeg har dig, hvad vil du så helst købe hvis du skulle tage ridebilleder af de to overnævnte: canon 55- 250 mm eller canon 70-20 med L glas? (;

• #4   30. apr 2012 Men kan næsten gætte mig til det.. (;

• #5   30. apr 2012 Hvor stor forskel er der på med is og uden is? smiley
    Her nemlig ikke is i hverken hus eller objektiv.
    Og hvad er glas L? smiley
    Håber det er ok, at jeg også spørger lidt. smiley

• #6   30. apr 2012 Du har først brug for billedstabilisering, hvis du kommer ud for at lukkertiden bliver langsommere end 1/brændvidden (Brændvidden er det antal mm som objektivet står på).

Billedstabiliseringen modvirker de rystelser som hænderne laver og gør derfor at du feks kan nøjes med en lukkertid på 1/50 sek istedet for 1/200 sek ved 200 mm. Men det hjælper ikke på bevægelsessløring, så du er stadig nød til at have en lukkertid, der er hurtigere end 1/500 sek for ikke at få slørede ben på hesten, når den galoperer.

Så generelt er det godt at have billedstabilisering, så du kan udnytte objektivet i flere situationer og især på de billige objektiver med f/4-5,6 gør det at du har mange flere muligheder for at bruge objektivet.

Et 70-200 mm f/2,8 objektiv har mulighed for så lavt et blændetal, at du ikke har lige så meget brug for at have billedstabilisering, da det kan bruge tilsvarende hurtigere lukkertider. Men igen giver det mulighed for flere situationer, hvor du kan bruge objektivet, hvis der samtidigt er billedstabilisering i ;o)

Derudover er 70-200 mm f/2,8 objektivet som du selv skriver, et objektiv med L-optik (professionel kvalitet), der giver noget skarpere billeder samt mindre kromatisk abberation (blåt skær ved overgangene mellem lyst og mørkt).

(",)

• #7   30. apr 2012 Wow. Tusind tak. (: kan ikke så godt finde rundt i alle de objektiver der findes, så jeg siger mange tak for hjælpen. Har lige et spørgsmål: Vil det sige at man godt kan bruge ,70-200 mm f/2,8, til at tage billeder i ridehus eller hvad
    ? (;

• #8   30. apr 2012 70-200 mm f/2,8 egner sig bedst til ridehus af det og så 55-250 mm IS objektiv. Fordi med f/2,8 lukker du 4 gange så meget lys ind på 200 mm end du gør med f/5,6 og dermed kan du bruge en lukkertid, der er 4 gange hurtigere eller en ISO der er 1/4 af hvad du ellers skulle bruge med f/5,6.

(",)

• #9   30. apr 2012 Tusind tak for hjælpen! (-: Du gjorde mig meget klogere på hvad jeg skal vælge.

• #10   30. apr 2012 Hvo fik lige set, at der bare står 70-200 mm i det første indlæg. Canon laver også et 70-200 mm f/4, der er knap så lysstærkt som et f/2,8, men til gengæld også noget billigere.

Det skulle stadig tegne pænt skarpt, men fordi største blændeåbning ligger på f/4 er det kun 2x så meget lys, der bliver lukket ind i forhold til f/5,6 (Hvor f/2,8 lukker 4x så meget lys ind). Det er stadig bedre til ridehus end 55-250 mm objektivet, men du kan godt komme ud for at skulle bruge langsomme lukkertider og pænt høj ISO.

(",)

• #11   30. apr 2012 Så du ville vælge 70-200 u. stabilisator m. L glas? (:

Siger mange tak for hjælpen igen (:

• #12   30. apr 2012 mange tak for dine altid lange og brugbare svar Jette.
    det sætter jeg pris på smiley

Kommentér på:
m/u stabilisere.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce