{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
649 visninger | Oprettet:

hjælp vil ikke komme i fol {{forumTopicSubject}}

For en gangs skyld er min hoppe bare ikke samarbejdsvillig og vil ikke komme i fol. Hun er tjekket af dyrlæge og der er ikke noget der skulle gøre hun ikke kommer i ordenlig brunst/i fol. Det er en varmblod på 17 og det er hendes 4 føl vi forsøger. Alle andre gange har hun bare skullet kigge på sæden så var hun i fol.
Hun har været på hingste station og de har stået for insemineringen så jeg ved ikke hvor store folikler de har insemineret på... men nu står hun kun med folikler på 2-2,5 cm og der er ingen brunst tegn selv om der burde.

Nogle godt råd? Har jo allerede smidt 10.000+ kr så ville da gerne have noget ud af mine penge så hvis nogen har nogle gode råd modtages de virkelig med TAK.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp vil ikke komme i fol
  • #2   11. maj 2012 Vi har en hoppe inde i bedækning, hun er ikke på nogen måde undersøgt af dyrlæge, hun er 5 år og første gange. Hun kommer i brunst og så neeeej ikk alligevel. Vores egne vi har bedækket har været i super brunst. Sidste år døjede vi med lange brunster 10-15 dage.. Ved ikk helt hvad spiller ind, men ved inseminering kan det jo evt være sædkvalitet, og nogle hopper reagere pludselig anderledes på den fortynder væske der anvendes = kommer ikke i brunst smiley
    Pøj pøj med projektet..

• #3   11. maj 2012 Tak for jeres indput.
    Ang sædkvalitet så har jeg svært ved at få hingstestationen til at oplyese den. Det eneste jeg ved er at DV har godkendt sædprøve fra hingsten.
    Hun har altid været insemineret så lidt irriterende at det nu ikke virker.

Jeg vil da snakke med dyrlægen om at sprøjte hende. Skal lige have snakket med hingstestationen senere i dag og hvis de har plads kommer hun derop i weekenden. Min dyrlæge mener nemlig ogsp at stimuli der er bedre end hjemme...

Sådste år prøvede jeg men en anden hoppe der bare havde de fineste brunster og æg men nej hun kom aldrig i fol og senener mistede jeg hende i en ulykke så havde virkelig brug for noget positivt i år og ikke bare flere penge ud af vinduet.

• #4   11. maj 2012 Jeg har en hoppe der ikke vil komme i fol med ibi light, har prøvet to år i træk for år tilbage, men det lykkedes ikke.
    så prøvede vi en anden hingst og hoppen kom i fol i første forsøg:-)

dyrlægen mente de to bare ikke kunne sammen.

• #5   11. maj 2012 talte lige med hingstestationen og vi aftalte at prøve igen da hun åbenbart havde fin brunst sidst med folikler på 5,5 cm ved inseminationen.

Pr'øver en gang mere inden jeg overvejer at skifte og ellers må jeg jo prøve en anden hingst. Der er bare ikke så mange jeg er total vilde med der og jeg betaler ikke en ny første rate så skal jeg skifte skal det være til en af de andre deroppe... og de eneste der er interessante for min hoppe er ikke færdigkåret, altså 3 års og det er jo også lidt af et sats

• #7   11. maj 2012 det lyder jo til folliklerne er fine nok ved inseminering?

en ikke færdig kåret kan også være spændende?

• #8   12. maj 2012 Nu kører vi hende op i morgen og ser om ikke hun kommer i en god brunst igen så vi kan prøve at inseminere igen.

Ja selvfølgelig er en ung hingste også spændende klart men personligt kan jeg godt li at de lige når at vise lidt først.

• #9   8. jun 2012 Hvordan går det med og få hende ifol?

• #10   9. jun 2012 Hej.
    Havde tænkt på at update men har bare været så travl.
    Damen er nu scannet og er drægtige efter 2 forsøg, jubii.

Ved nærmere undersøgelser havde der også været et foster i første forsøg men det var gået til grunde efter en 10-12 dage og det var det vi så på scanning.

Men heldigvis er damen drægtige nu og jeg er rigtig rigtig glad.

Tak fordi i fulgte med. Håber alle er lige så heldige

• #11   9. jun 2012 Tillykke med det. Dejlig Update.

Kommentér på:
hjælp vil ikke komme i fol

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce