3 års - foder? {{forumTopicSubject}}
Jeg har næsten lige købt en 3 års haflinger, som kommer forhåbentligt kommer hjem her sidst på ugen.
Men pt går den på fold med godt og rigeligt græs 24/7, og bliver slet ikke brugt det mindste. Ham der har den nu, fordre den stadig med både foder og hø (den er altså i fin foderstand!), dog giver han den ikke så meget.
Mit spørgsmål er så, om i synes det er nødvendigt, at fodre på en haflinger, der er i super foderstand, som går i løsdrift, og som ikke bliver brugt til noget + den får hø? Eller om jeg godt kan afvænne den det, når jeg får den hjem?
Jeg ved godt at den selvfølgelig skal have foder, når jeg begynder at træne med dem og tilride den :O)
jan 2009
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 176 Svar: 1.166
aug 2008
Følger: 64 Følgere: 56 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.963
Jep, jeg ved godt hvordan man fodre :O)
Chasi: Tænker bare det samme som dig, at så længe der ikke er behov for det, er det vel bare at give hesten "unødig" foder.
jan 2009
aug 2008
Men ja, det lyder fornuftigt! Hvad giver du af vitaminer og mineraler?
jan 2009
sep 2007
Følger: 181 Følgere: 203 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.065
Det er med at finde et produkt der passer til din hest, nu den er i fin foderstand og umiddelbart ikke er svær at fodre på, ville jeg finde et bolsche produkt, eller pelleteret foder hvor der kun skal udfodres små mængder dagligt, selv har jeg gode erfaringer med Travo Performance, som kommer til at hedde Equsana Perform Vit =)
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 113 Svar: 1.086
Hvis han ikke er færdigudvokset, ville jeg fortsætte med at fodre lidt. Måske er han i fin foderstand, fordi han bliver foderet lidt !
aug 2008
Men jeg har købt HestePlus (møllerens), som efter sigende skulle være rigtig godt, og med rigtig højt indhold af stort set alle vitaminer og mineraler. Så tror jeg vil prøve at køre ham over på bare at få en god håndfuld af det, istedet for det han får nu, og + hø. så må vi se om det ikke sagtens kan dække ham ind :O)
Men tak for hjælpen allesammen i hvert fald!
3 års - foder?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside