{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
371 visninger | Oprettet:

3 års - foder? {{forumTopicSubject}}

Jeg har næsten lige købt en 3 års haflinger, som kommer forhåbentligt kommer hjem her sidst på ugen.
Men pt går den på fold med godt og rigeligt græs 24/7, og bliver slet ikke brugt det mindste. Ham der har den nu, fordre den stadig med både foder og hø (den er altså i fin foderstand!), dog giver han den ikke så meget.
Mit spørgsmål er så, om i synes det er nødvendigt, at fodre på en haflinger, der er i super foderstand, som går i løsdrift, og som ikke bliver brugt til noget + den får hø? Eller om jeg godt kan afvænne den det, når jeg får den hjem?
Jeg ved godt at den selvfølgelig skal have foder, når jeg begynder at træne med dem og tilride den :O)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  3 års - foder?
  • #1   5. jun 2012 Så længe den er i fin foderstand ville jeg nok kun give vitaminer og mineraler

• #3   5. jun 2012 Tak!

Jep, jeg ved godt hvordan man fodre :O)

Chasi: Tænker bare det samme som dig, at så længe der ikke er behov for det, er det vel bare at give hesten "unødig" foder.

• #4   5. jun 2012 jeg fodre kun min rednings pony her i sommer de andre får kun vitaminer og mineraler (grunden til at han fodres er at han stadig mangler nogle kg efter at tidligere ejer "glemte" at fodre ham)

• #5   5. jun 2012 Ej, det er da træls! :O/ Håber han bliver fin igen!

Men ja, det lyder fornuftigt! Hvad giver du af vitaminer og mineraler?

• #6   5. jun 2012 pt bruger jeg racing minerals det er i pille form og jeg giver dem bare og så tager de af min hånd

• #7   5. jun 2012 Vitaminer og mineraler skal de have året rundt, det er jo ikke raket videnskab =)

Det er med at finde et produkt der passer til din hest, nu den er i fin foderstand og umiddelbart ikke er svær at fodre på, ville jeg finde et bolsche produkt, eller pelleteret foder hvor der kun skal udfodres små mængder dagligt, selv har jeg gode erfaringer med Travo Performance, som kommer til at hedde Equsana Perform Vit =)

• #9   7. jun 2012 Hvilket foder får han nu? Måske ER det bare vitaminer og mineraler.
    Hvis han ikke er færdigudvokset, ville jeg fortsætte med at fodre lidt. Måske er han i fin foderstand, fordi han bliver foderet lidt !

• #10   7. jun 2012 Ja, claire isabelle, det kan du have ret i. Jeg kan ikke lige huske hvad det er han får nu, men mener det er en kornblanding, og det kan jeg ikke se nogen grund til at fodre med, så længe han ikke bliver brugt :O)
    Men jeg har købt HestePlus (møllerens), som efter sigende skulle være rigtig godt, og med rigtig højt indhold af stort set alle vitaminer og mineraler. Så tror jeg vil prøve at køre ham over på bare at få en god håndfuld af det, istedet for det han får nu, og + hø. så må vi se om det ikke sagtens kan dække ham ind :O)

Men tak for hjælpen allesammen i hvert fald!

Kommentér på:
3 års - foder?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce