{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
337 visninger | Oprettet:

At sætte af...:P {{forumTopicSubject}}

Ja nu har jeg siddet og kigget nogle forums om hvordan man bedste muligt hjælper hesten til at sætte af der hvor den skal.. Men nogle steder står der at man skal klemme med benene når den skal sætte af for at hjælpe den og andre steder står der at man endelig IKKE må gøre det da man bare forvirre den ved det?..:-D
Såå... Hvordan gør i?:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At sætte af...:P
  • #1   9. jun 2012 Jeg klemmer eller sparker den lidt, men det er ligesom kun en "påmindelse" for at den skal hoppe. (-:

• #2   9. jun 2012 Okay godt!:-)
    Det er også bare det jeg gør smiley

• #3   9. jun 2012 Der er ikke en bestemt måde! Man skal gøre som det passer til hesten.. Altså fx min gamle pony der skulle jeg sidde helt stille. Og jeg mener HELT stille.. Både med ben og hænder. Ellers forstyrrede jeg hende, og hun rev bomme smiley men Trillo som jeg har nu, mener jeg nok at jeg giver et lille klem (det er et par måneder siden jeg sidst har sprunget, pga skade) men det er egentlig ikke noget jeg som sådan tænker over. Det er noget jeg gør automatisk, og du finder hurtigt ud hvad der fungerer bedst for din hest/pony, hvis du prøver dig frem :-)) så det er forskelligt fra hest til hest

• #4   9. jun 2012 Jeg skal heldigvis intet gøre, og hvis jeg gør det så ender min bare med og bukke i protest efter springet smiley så jeg er ikke i tvivl når jeg fucker op !

Men jeg havde også en pony engang, der skulle jeg simpelthen råbe for at få ham til at sætte af, lige meget hvad jeg råbte bare en høj lyd smiley
    Det var lidt pinligt nogle gange xD

• #5   9. jun 2012 Råbe? Haha Hvor skørt ;P

• #6   9. jun 2012 I virkelighedden kommer det an på hvordan jeg har målt afstanden smiley Hvis jeg har målt en lang afstand (hvilke jeg ikke gør så tit eftersom jeg bedre kan lig et lidt kortere hop) så rider jeg den self. lang ved at side til med benene. Måler jeg en en mere passende/kort afstand sider jeg og holder min hest tilbage smiley og giver så efter over springet... så det er lidt med forskel men mig hest suger meget på springet og går også med Pelham men aligvel lykkes det han at løbe afsted mod springet og derfor rider jeg mest med at jeg konstant holder ham tilbage smiley

• #7   9. jun 2012 Det man skal gøre er at man skal hverken klemme eller slippe, du skal holde benene stille og roligt ved så den lige kan mærke sporen ganske let! smiley

• #8   9. jun 2012 Jeg ville mene at man skal gøre som man har gjort rundt på resten af banen. Jeg syntes ikke det er godt at overfalden hesten inden springet, det forvirre den bare mere. Self. vis det er en hest der skal have hjælp skal den jo hjælpes. Men ellers skal din hest/pony sådanset kunne klare sig selv. For vis du på et tidspunkt f.eks sidder og sover, overdrevet ik men altså, så skal den jo ligsom kunne klare sig ud af det for dig.
    Men hvis det er fordi din hest/pony har svært ved det kan man jo altid bruge grundbommen der hjemme, det er også en god træning for den.
    Du skal jo tænke på at hesten skal sætte af alt efter hvor stort springet er. Er springet 100 cm. skal hesten sætte af 100 cm før springet.

• #9   10. jun 2012 Altså jeg sidder bare som på resten af banen men prikker lige til den inden så den ved at jeg er med! Altså bare et lille prik ikke et spark smiley
    Da det gør at hun springer mere sikkert smiley

Kommentér på:
At sætte af...:P

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce