227 visninger
|
Oprettet:
9. okt 2010 Følger: 86 Følgere: 86 Heste: 7 Emner: 254 Svar: 1.028
hjælp til rosenknupper :-) {{forumTopicSubject}}
jeg skal til spring stænve he rpå lørdag og vil gerne sætte manen op i rosenknupper. men har bare lige det problem at jeg ikke er så god til det
der for vil jeg spørge jer til rods.
det enste karv er at jeg ikke skal syg i hams man. mest fordi jeg ikke lige gider det
han har ikke så lang man
håber i kan hjælpe mig
maj 2007
Følger: 143 Følgere: 136 Heste: 3 Emner: 459 Svar: 2.262
mar 2009
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 20 Svar: 1.336
Del manen ind i totter med en mankam - ca. så du efterkader 3-4 tænder uden hår på kammen, sær evt en elastik så du bedre kan se hvor stor totten skal være.
2.
Start far en ende af med at flette totterne - STRAMT! Og gerne lidt op det første stykke. Flet så langt ned du kan, og sæt en elastik i manens farve på.
3.
Flet alle totterne som ovenstående.
4.
Begynd at folde fra en ende af; Først buk fletningen ind på midten, og fortsæt med at bukke ind på midten til den ikke kan mere (ca. 2-4 gange). Det er vigtigt at de bliver bukket med den rette balance mellem at være stramme, men ikke for stramme - kan man ikke få dem "nusset/fingereret" så man kan få elastik på, de ikke går op og for af de ikke bliver grimme.
5.
Sæt en elastik på så langt nede mod manen som muligt. elastikken skal "fange" den yderste fletningsbukning så langt nede som muligt.
6.
Tilføj 2-3 elastikker mere til knoppen
7.
Gentag med resten at fletningerne
8.
sæt evt. pynt på
Håber du kunne bruge det
mar 2011
Følger: 276 Følgere: 270 Heste: 6 Emner: 312 Svar: 752
mar 2009
mar 2009
Del manen ind i totter med en mankam - ca. så du efterkader 3-4 tænder uden hår på kammen (sæt evt en elastik på kammen, så du bedre kan se hvor stor totten skal være). Sæt en elastik på når du har inddelt totten. - gentag med resten af manen...
mar 2009
Øvelse gør mester....
okt 2010
Følger: 86 Følgere: 86 Heste: 7 Emner: 254 Svar: 1.028
mange tak skal du have
jeg må prøve imorgen og eller en masse gange fredag
og nej det er ikke lætter og sy dem da ikke er så pænt på ham med syet rosen knupper har prøvet
hjælp til rosenknupper :-)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside