Besvær med bagbenene. :-/ {{forumTopicSubject}}
Nu er det her godt nok irish cob, men de har også hovskæg og kastanjer xD
Det står sådan til at min tinker er meget sippet ang. sine bagben.. Har prøvet og ville klippe hovskægget af, og ligeså snart jeg bare klippede en lille smule af, begyndte hun at te sig, og det ville hun bare ikke være med til, men jeg prøvede igen, også prøvede hun at sparke ud efter mig...
Og hendes kastanjer er ved at være lange, så dem kan jeg ikke rigtigt tage, for så sparke hun!
Jeg kan sagens ordne forbenene men bagbenene må jeg ikke røre! Hvad ville i gøre, og hvad er jeres forslag til at hun ikke sparker og jeg kan klippe og fjerne kastanjer og klippe hovskægget?? Og er der nogen omkring odense der er gode til at fjerne kastanjer, for det er jeg bestemt ikke?? xD
jul 2005
Følger: 34 Følgere: 97 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.140
apr 2006
Følger: 182 Følgere: 281 Heste: 11 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 2.785
derefter så træn med at få lov til at gnide ned af HELE benet i lange strøg. derefter både ned og op(mod hårene)... Hvad angår kastanier er det ikke alle heste der kan acceptere dette og ved os tager smeden dem ved den hest hvor at kastanierne er for hårde til at pille af:-)
apr 2006
Følger: 63 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 3.482
Men ellers er det KUN træning der hjælper... start med at berøre benet, og bliv ved indtil hesten står stille - så fjerner du dig og roser. Og det bliver du ved med sikkert i nogle dage - før du kan røre mere og mere.. det der er vigtigt er at hesten IKKE får "fred" før den står stille - derfor skal du have god tid og megen tålmodighed med træningen. Når hesten har accepteret berøringen - så kan du begynde at pille / klippe ..
mar 2007
Følger: 260 Følgere: 230 Heste: 8 Emner: 248 Svar: 1.869
Starter bare med at lave hurtige ting... Trikket er at få saksen sneget ind, og så lige lave to klippe lyde, og så rose godt nu hun står stille og acceptere det og så give hende fri... Næste dag, 3 klip osv osv...
Det er det man kalder kedsommeligheds-træning, men det giver pote om et par mdr..
Har nu haft min i et par mdr, og klippede først knasterne igår faktisk.. Og hun tog det SÅ FLOT..!! Hvor da hun kom, slog hun ud med alle ben efter mig.. Hehe..
maj 2008
Følger: 47 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 37 Svar: 89
J ~ Koldblods-Elskeren ~ : Det er ikke så meget saksens lyd, hun er bare rigtig kilden, ellers er hun bare meget stædig
apr 2006
Følger: 63 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 3.482
maj 2008
Følger: 47 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 37 Svar: 89
mar 2007
Følger: 260 Følgere: 230 Heste: 8 Emner: 248 Svar: 1.869
Besvær med bagbenene. :-/
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside