Skærer tænder? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Min nye lånepony, har den her utrolig trælse vane med at skærer tænder. Han har gjort det længe, forrige ejer måtte sende ham tilbage da hun fik det dårligt af det. Rytteren før det, har levet med det. Selvom det ikke genere mig voldsomt synes jeg det er træls, og jeg ved ikke hvorfor han gør det.
Han gør det oftest i skridt, og til tider i trav.
Jeg kender forrige låner, og hun siger at hun har fået fortalt at det kunne være fordi han har gået med en forkert saddel, men at det ville gå væk med en bedre saddel.
Jeg har nu prøvet med en anden, han gør det ikke så meget, men stadig lidt. Nogle dage slet ikke, andre dage mere..
Er det en saddel der skal være løsningen på dette, eller?
Hjææælp.. :o)
dec 2008
Følger: 38 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 13 Svar: 50
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 175 Svar: 1.445
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Kommer af spændning på den ene eller anden måde :o)
Om det er bidet der ikke passer, tænderne der gør avs, forkert indstilling af bidet, spændninger i nakken/ryggen eller hård hånd..
jun 2011
Følger: 72 Følgere: 63 Heste: 7 Emner: 64 Svar: 308
Men ville alt i alt få en dyrlæge på den, evt. også kiropraktor og så tjekke den igennem.
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 175 Svar: 1.445
Hård hånd tror jeg heller ikke, da der overhovedet ikke er brug for det på ham.. Så kunne det være tænderne.. Eller, en saddel der ikke passer..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Lån evt. bogen; bag om bidet som er skrevet af Christina fra hestemund.dk den fortæller hvordan heste munde er forskellige og hvordan et bid der er behageligt for en hest, vil være ubehageligt for den næste.
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
Men ville ikke turde gætte på det hvis de 3 ovenstående ting ikke var på plads.
Skærer tænder?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside