{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

MHCE Danish int. Open 2012 {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!
Nu nærmer vi os jo snart det årlige MHCE show i Danmark, og vi glæder os rigtig meget.
Jeg har valgt at oprette denne tråd, hvis der skulle være spørgsmål i forhold til klassere, evt. hvad de betyder, hvordan de foregår osv.
Skriv endelig!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MHCE Danish int. Open 2012
  • #1   27. jun 2012 Jeg vil meget gerne komme og jeg ved en anden også meget gerne vil komme,men men hverken den anden eller jeg kan engelsk (jeg meget lidt).
    Den anden har non AMHA og begynder,jeg har AMHA hoppe og har været m.en gang og vundet bånd v.begynder,har så fået at vide at jeg ikke kan være i begynder klassen igen selvom jeg helst så jeg blev der smiley

Hvilke klasser tror du er bedst for mig og White Dove,kan hun være m.i farveklasserne ? Hun har jo meget cream gen i sig,det vil sige meget lys man og pandelok og lyse striber i halen.

Vil du kikke klasserne igennem og skriv nogle op her som vi evt.kunne være med i smiley

• #2   28. jun 2012 Hej Jytte

Novice (begyder klassen), er KUN for dem som prøver det allerførste gang. Altså, ville din ven, hvis han/hu aldrig har prøvet at vise til MHCE før, kunne stille i den klasse.
    Så er der Amateur (Amatør) klasserne, for ikke-professionelle. Du bliver betegnet som "professionel", hvis du viser heste for andre, og tager penge for det. Derfor ville DU kunne vise i amateur.
    Amateur er delt op i Level 1 og Level 2, og dette afhænger af, hvor mange points fremviseren har, og har man over et vis antal points, skal man vise i level 2 (Jeg viser f.eks i Level 2). Du ville kunne vise i Level 1.

Så siger du, at du har en AMHA hoppe. Der er jo 1000 muligheder for både dig og din ven, i at vise!

Hvis du kigger på klasselisten, er AOTE lige under Amateur klassen. AOTE betyder - Amateur Owned, Trained, Exhibited = Amatør Ejet, Trænet, Fremvist. Så hvis du har en hest du selv ejer, har trænet hjemme fra, og viser - så kan du vise i AOTE - dette gælder både AMHA og non-AMHA

Så er der MHCE klasserne, dem vi før i tiden kaldte "open" - de er nemlig åbne for alle. Der står dog i de forskellige klasser, hvor høj hesten må være for at deltage i de forskellige klasser.

Så er der Non-AMHA sektionen, som kun er åben for heste der IKKE er registeret i American Miniature Horse Association. Her må hesten måle op til 38" (Bemærk at en AMHA hest IKKE må overskride 34")

Efter det er der BBO klasserne - European Born, Bred and Owned = Europæisk Født, Avlet og Ejet. Her kan en hest, der er avlet, født og ejet af en i europa deltage. Dove ville ikke kunne deltage, da hun er avlet i USA.

Sidst men ikke mindst, så er der AMHA klasserne, som kun er åben for AMHA heste - altså heste registeret i American Miniature Horse Association. Klasserne er delt ind i alder og højde.

Weanling: Føl
    Yearling: 1 års
    2yr Old: 2 års.
    Junior: Åben for føl, 1 og 2 års.
    Senior: For alle over 2 år.

Så er der også Performance klasserne, bla. som du selv nævner - farveklassen.
    Solid Color = Ens farvet - klassen er ideel, hvis du har en hest der er meget ren og ens i farven. F.eks, ville jeg ikke mene en skimmel ville have en chance, da den ikke er ren i farven.
    Multi Color = Broget - Her tages der efter hestens fordeling af aftegnene. Du skal kigge på, og din hest er ens på begge sider.
    I farveklasserne bedømmes 80% efter farve, 20% efter hestens eksteriør.

Liberty: Klassen hvor din hest kan få lov at vise, hvad den kan! Hesten slippes løs i 1½ minut, og bedømmes på udstråling, hvordan den "shower" sig, og selvfølgelig gang. Det er IKKE tilladt at røre hesten på noget tidspunkt, heller ikke med pisken. Man kan, hvis man ønsker det, få en hjælper med i ringen. Man har 1½ minut til at indfange hesten igen.

Showmanship: Klassen hvor det er fremviseren der bedømmes. Man kommer alle ind på en lang række, og dommeren kalder en op ad gangen. Jeg vil gerne forklare det yderligere, hvis det har din interesse smiley

Så er der forskellige Obstacle (Agility) klasser.

Der er Hunter (spring) klasserne. I Hunter bedømmes hesten springteknik. Den ville skulle spring en bane på 5-7 spring ca.

Køreklasserne: er delt op i flere forskellige klasser.
    Classic Pleasure Driving: Her skal hesten gå afslappet
    Country Pleasure Driving: Hesten skal strække sine knæ når det traver (Se f.eks Secret på min profil)
    Single Pleasure Driving: her skal hesten have høje knæløft (se f.eks. Regalaire på min profil)
    Roadster: Her gælder det om at løbe så hurtigt som muligt - i trav.

Versatility: hesten vises først for vogn, så spændes den fra, vises som halter hest, og til sidst skal den igennem en lille springbane.

All-Round klassen - Color, Halter, Obstacle = Farve, fremvisning, agility. Hesten bliver bedømt i de 3 disipliner i samme klasse, på samme måde i Versatility, bare forskellige disipliner.

Youth Klasserne er kun åbne har fremvisere under 18.

Håber det kunne hjælpe smiley

• #3   28. jun 2012 Skal en hingst over 3 år, der er avlsgodkendt også vise sådan et certifikat?
    Og hvis ja, hvor får man så sådan et henne?

• #4   28. jun 2012 Hvad er det for et certifikat du snakker om Trine?

• #5   28. jun 2012 Nej Trine det skal du ikke,Malene fortalte mig sidste år at det kun er hingste der ikke er dyrlæge undersøgt der skal have den test.
    Hingste der er kåret her hjemme er dyrlæge kontoleret.

• #6   28. jun 2012 Tak Katja

• #7   28. jun 2012 Ok smiley Super.

Katja, jeg tænkte på den "bevis" på at hingsten har begge sten nede smiley

• #8   6. jul 2012 Katja du må meget gerne forklare mere omkring Showmanship klassen og
    Obstacle (Agility) klasser.

• #9   15. jul 2012 Showmanship klassen går simpelthen ud på, at det er DIG der bliver bedømt. Lidt ligesom en mønstringskonkurrence på dyrskuer, samme princip, dog noget anderledes.
    Alle deltagere kommer i ringen på samme tid, og stiller sig på en lang række foran dommeren. Den første i rækken går op til dommeren først, og man følger derefter rækkefølgen.
    Du skal hele tiden stå på den side af hesten, så dommeren kan se hesten (altså skal du være modsat af dommeren). Du holder hele tiden hesten i højre hånd, og har fat i det sidste af snoren med venstre hånd.
    Det er vigtigt at du har en hest der kan stå stille!
    Når du skal skifte side (på hver side af hesten), skal du, hvis du står på venstre side, som man starter med, gå forbi hesten med højre ben, og derefter dreje på venstre ben, når du stiller det ned, så du kommer til at stå på siden af hesten igen.
    Helt præcist, hvordan man gør det, er MEGET svært at forklare, så jeg vil gerne vise dig det på dagen smiley
    Når man går op til dommeren, skal man også skifte side, så man hele tiden er "væk" fra dommeren.
    Man går frem til dommeren i skridt. Når man skal tilbage på rækken igen, traver man, og ser sig over skulderen på halvvejen. Hesten skal helst vende på bagbenene.
    Ja, det er som sagt svært at forklare, så jeg giver gerne en kursus derude i stedet smiley

• #10   15. jul 2012 Obstacle (Agility) har jeg aldrig selv deltaget i. Det går ikke ud på, som i DMHF f.eks., at være hurtigst eller at komme først, det gælder om at komme igennem en række forskellige forhindringer. I Sverige skulle de f.eks selv igennem et par hulahop ringe, hesten skulle stå stille i en firkant (af bomme), og så skulle de selv gå hele vejen rundt om hesten. Og de skulle op over en vippe og en platform.

• #11   16. jul 2012 Obstacle (Agility) lyder elles spændende måske skulle man prøve smiley
    Det må du gerne,lave et mini kursus.

• #12   16. jul 2012 Hvis man nu betaler 375 kr (Showpackage) kan man så efter anmelde på selve dagen ?

• #13   16. jul 2012 Nåhhh ja inden jeg glemmer det så har jeg lige et spørgsmål mere. smiley
    Hvad er egentlig AMH HALTER CLASSES

• #14   16. jul 2012 Nej, du skal tilmelde inden tilmeldingsfristen er udløbet, hvis du tilmelder noget på dagen, skal du betale for en efteranmelding.
    Som jeg forklarede tidl., er AMH klasserne for de amerikanske heste. Halter er bare betegnelsen for "udstillings"klassen.

• #15   16. jul 2012 I går banen igennem til Obstacle inden i går i gang smiley

• #17   17. jul 2012 Hvornår er egentlig sidste tilmelding ?

• #18   17. jul 2012 Sidste tilmelding er på mandag d. 23. juli.
    Vh. Gitte

• #19   17. jul 2012 Okay og der skal betalingen for klasserne også falde ?

• #20   17. jul 2012 Jeg er jo lidt på spanden hvis jeg tilmelder og betaler hvis jeg ikke kan finde nogen at køre med.

• #21   17. jul 2012 Selv tak Malene, jeg synes også du er meget sød smiley

Vi håber du får mulighed for at være med Jytte smiley

• #22   22. jul 2012 smiley

Jeg har tilmeldt, håber jeg har fået gjort det rigtigt, og pengene er kommet frem. Har også meldt mig ind i MHCE, men har ikke fået nogen bekræftelse på at den er gået rigtigt igennem, men jeg har betalt.

Hvem kommer? Og hvad stiller i i?
    DD kommer med fra os, meget spændende da han er lidt af en hidsigprop. Pernille skal vise ham frem for mig, for det kan jeg sgu ikke selv finde ud af hehe.
    Dog skal jeg selv vise ham i 1-2 klasser.
    Han skal deltage i:
    Amatør lv.1 Senior Stallion
    Yourth hunter
    Hunter
    Non AMHA senior stallion
    BBO Senior stallion
    Jeg er godt nok spændt på hvordan han opfører sig!

• #23   22. jul 2012 Rose: Klasse 1,8,23,24,32,68,79
    DB: Klasse 9,20,25,42,71,83
    Trylle: Klasse 10,20,21,23,26,39,59,98
    Mælkebøtte: Klasse (2),12,20,40,49,58,73,96
    Jette: Klasse 22,17,37,38,48,58,96

• #24   22. jul 2012 Og så skal jeg vise Bent og Kettys Painted By The Best smiley

• #25   22. jul 2012 Shit du får travlt smiley hehe

• #26   23. jul 2012 Jep smiley :) En undskyldning for at sove viiiildt længe nu her, så jeg er frisk til showet smiley

• #27   23. jul 2012 Tror ikke det holder så længe hehe smiley Men måske hehe.

• #30   24. jul 2012 Hvis og hvis min røv var spis (som den ikke er smiley ),hvis jeg kommer skal jeg starte White Dove i : 6,20,22,53,91,76 + en mere som jeg ikke lige har skrevet ned.

• #32   25. jul 2012 Synes du ikke der er nok klasser Sara? smiley Bestemte mig for at det var sjovere at starte open hunter istedet for youth smiley

Kommentér på:
MHCE Danish int. Open 2012

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce