{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
476 visninger | Oprettet:

Svag på højre side? {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt at ride min unghest op, men han er noget svarege i højre side, end i venstre.
Han kan godt søge ned og bøje sig til højre, men så snart han kommer det mindste ud af takt og balance (hvilket en unghest jo ofte gør), så skyder han højre skuldre ud med det samme! smiley

Også hvis jeg laver strækøvelser med ham fra jorden, hvor jeg står ved hans skuldre, og får ham til at strække hovedet til siden om mod bagparten ved hjælp af en godbid, der kan han også nå længere bagud på venstre side end på højre.

Har i nogle gode øvelser jeg kan lave med ham, når jeg rider på ham, som styrker hans højre side, så han bliver lige smidig til begge sider? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svag på højre side?
  • #1   13. jul 2012 Der kan evt. også være noget galt med den? - måske der sidder noget i klemme i skulderen, eller ryggen.. Hvem ved?
    Prøv at få massør på, det kunne være at det hjælper smiley
    Hvis ikke, så prøv gallop, hvor den har hovedet nede, så langt ned så muligt.. Og så ride i let sæde. Prøv at tag små halve parader samtidig smiley

• #2   13. jul 2012 Han er desværre ikke så stabil i galoppen endnu, så jeg kan ride ham sådan, men vil da prøve det, når vi når lidt længere i hans uddannelse smiley

• #3   13. jul 2012 Få hjælp af en professional ridelærer og så få noget massør af en art til at kigge på hesten.
    Brug nu de professionelle i stedet for...

• #4   13. jul 2012 Så slemt er det slet slet ikke! Så det vil jeg simpelthen ikke ofre penge på, når det hverken er hemmende for ham eller gør ondt. Jeg vil heller ikke få en kiroprakter eller massør til at komme ud til ham når han kun er tre år, for der sker jo så meget med hans muskler og knogler pt, så det går jeg slet ikke ind for i den alder (det var noget andet, hvis han var ældre).

Jeg vil bare gerne have nogle gode øvelser, der kan hjælpe til at styrke hans muskler under tilridningen. Hvis han først opbygger "de dårlige musker" her under tilridningen, så bliver det et helved at rette op på det igen om et par år.

• #5   13. jul 2012 En ridelærer vil heller ikke kunne hjælpe det store, da jeg kun har været oppe og ride ham 10 gange smiley

• #6   13. jul 2012 Så har du en forkert ridelærer (-;

• #7   13. jul 2012 Maria; Hun behøver da ikke have en forkert ridelærer? Noget underligt noget at skrive.
    Det tager meget langt tid, at ride en ung hest op? - den er jo ikke perfekt fra start. Alle heste vil jo have en side, de er dårligere på end andre.

• #8   13. jul 2012 Tak Camilla smiley

• #9   13. jul 2012 Hvis hun har en ridelærer der ikke kan hjælpe hende med en unghest, så har hun da en forkert ridelærer? Det er da netop i starten at det er vigtigt med hjælp?
    Derved siger jeg ikke at hun ikke kan ride den selv, men om man vil det eller ej laver vi alle fejl og det er da i starten at du skal sørge for at fange de fejl.
    Og jeg nævnte da absolut intet om at unghestene er fejlfrie? Jeg sagde at hun skulle få noget ordenligt hjælp, om ikke andet så for hestens skyld.

Men undskyld hvis jeg er den eneste der ligger min tro på en uddannet underviser frem for ryttere der tror de er verdensmestere. (DERVED har jeg ikke sagt at det er det alle tror de er, men man kommer altså forbi nogle ufattelige dårlige råd ind i mellem) (-:

• #10   13. jul 2012 Inden man kan begynde at arbejde med en unghest ordentlig, skal man da lige have lært den, hvordan og hvorledes den skal rides. Man skal jo ikke plokke en ridelærer op på hesten med det samme.
    Hun skriver, at hun har været oppe på den 10 gange, og at en ridelærer ikke kan gøre det helt store. Og jeg tror hun mener, at det ikke kan betale sig, at have en ridelærer ENDNU. Men helt sikkert senere, hvor det kan betale sig. Det er jo ikke sikkert, at hun vil ud på stævnebanerne næste år?
    Selvfølgelig er det altid godt, at fange fejlene inden de opstår. Selvfølgelig. Men man kan ikke regne med en unghest. Fra en dag til anden, kan den skifte. Det kan være, den er super på den side imorgen, og så er dårlig til den anden side.

En underviser behøver ikke være uddannet, for at være god. Min underviser er super god, hvor hun får undervisning af en super god uddannet underviser eller berider.
    Jeg underviser da også selv, og jeg tror da bestemt overhovedet slet ikke, at jeg er verdensmester. Men jeg hjælper der, hvor jeg kan, og der hvor rytteren har behov for det. Jeg rider hesten nogle gange, for at mærke den efter, og underviser ud fra det.
    Min underviser er ikke uddannet eller noget, men jeg er da dygtig nok til, at undervise andre, og vide at det er det rigtige at gøre. Men der er jo selvfølgelig andre måder at ride på. Ingen underviser ens.

• #11   13. jul 2012 Okay, men som jeg sagde er det jo klart at man skal lære hesten at kende selv, men JEG ville gå til en proffesionel!
    Jeg får undervisning stortset hver dag og jeg lærer noget nyt sammen med hesten hver gang.
    Og nu siger du at en en unghest skifter fra dag til dag og det er derfor at JEG synes at man skal have hjælp af en ridelærer.
    Og øhm... Jeg sagde INTET om stævnepladserne? Jeg er selv i mod at de kommer ud for tidligt.

JEG JEG JEG synes bare at en ridelærer er vejen frem! Men nu er jeg også vokset op med proffesionelt undervisning hver dag (-;

• #12   13. jul 2012 Jamen det er da godt at du har råd til undervisning hver dag, men det er så bare LANGT FRA alle, der har forældre, der har råd til det.

• #13   13. jul 2012 Hvis du kun har redet på heste 10 gange så giv den tid. Lige nu skal den bare lærer hvad det vil sige at gå til ridning. Så rid du bare godt frem til hånden så kommer det hele helt naturligt. Venstre side er normalt altid den side de fleste er stærkest i når man begynder, da alt starter fra den side. Støt bare godt op med tøjler, ben og vægt og hjælp hesten til at finde balancen igen. Ting tager tid og hvis man ikke er van til at ride ungheste så skal man lige lærer alle fiduserne (:

Er selv ansat som tilridningsrytter, så har været igennem det show der et hav af gange efterhånden. Bare skriv hvis du vil have lidt mere hjælp (:

• #14   13. jul 2012 Jeg har ikke forældre der har råd til det... Jeg har en far der er uddannet og en mor der har redet på landsniveau. (-:
    Men som jeg sagde er det jo ikke nødvendigt med undervisning hverdag men undervisning MINIMUM en gang om ugen er altså nødvendigt hvis man forventer at komme nogle vegne inden vi alle er grå og gamle.

• #15   13. jul 2012 Maria: Kan godt følge dig i at hun skal have undervisning, men lige nu er der ikke så meget at rette på andet end at hesten skal rides frem til hånden. Hesten skal lærer det basale før at undervisning kan komme på tale, at lærer hesten at svare frem og stoppe på en anholdning er ikke svært. Når hesten har været igang i en lille månedstid, ja så kan de begynde at få lidt hjælp af deres underviser. Men før er bare spild af penge, da det eneste underviseren kan sige er at ride den frem til hånden. Og når den kun skal rides i 5-10 minutter i starten så er det vidst også rigeligt (:

• #16   13. jul 2012 Maria, tak for din ide smiley

Jeg har dog samme holdning som Camilla, og den står jeg fast ved.
    Jeg har haft hende her som underviser igennem årene, de gange jeg har haft brug for det og håber/regner da også med hun lige vil kigge på Akando, når den tid engang kommer til efteråret smiley
    (link fjernet)
    Og tror det er MEGET svært at sætte en finger på hende og hendes undervisning - selvom alle selvfølgelig fejler indimellem smiley

• #17   13. jul 2012 Maria: Så burde du også vide at det på dette tidspunkt i hestens uddannelse ikke har den store effekt. Med mindre at trådsstarter er en ren mongol på en hest, hvilket jeg da ikke håber når man køber en unghest !

• #18   13. jul 2012 Pony og babyhesten: Åhr tusinde tak for den kommentar (altså det første du skrev), den kan jeg virkelig tage til mig! smiley
    Håber det er ok, hvis jeg ansøger dig som ven, for det kunne da være rart at have en og støtte sig lidt til, hvis jeg kommer på dybt vand (selvom jeg umildbart føler jeg har styr på tingene her og nu) smiley

• #19   13. jul 2012 Maria. Du er da super heldig! - men så skal du heller ikke anbefale så meget undervisning, som du anbefaler!
    Hvis du ikke havde forældre, som dine, ville du være fuldstændig enig med mig og Pony og babyhesten!
    Jeg for også undervisning en gang i ugen, men heller ikke mere. Fordi jeg er dygtig nok til, at kunne arbejde ud fra det, og så vente en uge. Det er de fleste.
    Ikke at sige, at du ikke er dygtig

Jeg har samme mening som pony og babyhesten.
    En unghest har OVERHOVEDET ikke brug for undervisning endnu. I hvertfald ikke særlig meget

• #20   13. jul 2012 Elsker dig Mulle: Det er bare helt i orden, har også godkendt (: Kender det godt, har også selv stået i den situation et par gange i starten da jeg begyndte at tilride ungheste. Du skriver bare hvis der er noget, så skal jeg nok hjælpe så godt jeg kan (:

• #21   13. jul 2012 Jeg er stadig uenig. Og hvordan kan én gang om ugen nogensinde være meget undervisning?

Jeg er vokset op med at se folk med sammen mening som jer. Så har jeg set dem komme ud til min far når hesten har været 5-6 år og så har jeg hørt ham bande over hvorfor de dog ikke har fået noget ordenlig hjælp fra starten af. Jeg ser ham bruge måneder efter måneder på at bygge hesten om og ordenligt op fordi det ikke har været gjort ordenligt fra starten af.

Jeg er til gengæld helt enig i at hesten skal rides ned og frem og lærer at finde balancen selv, de første mange måneder. MEN derfor synes jeg stadig at nogle andre øjne på hesten en gang i mellem er en god ting.

• #22   13. jul 2012 Tusinde tak - det er virkelig dejligt at vide! smiley

• #23   13. jul 2012 Maria: Hvis man som studererne ikke er så heldig at have forældre der er dygtige, så er det faktisk svært at have råd til både hest, lejlighed og undervisning! Så må man jo prioterere lidt, og få lidt ekstra i de perioder hvor der er lidt flere penge på kontoen.

Og nu er der altså en kææææmpe forskel om hesten er 3 år og under tilridning og 4-6 år og bliver redet seriøst! Ja der skal også undervisning til siger jeg jo heller ikke, mener bare at det er alt for tidligt at starte op når hesten ikke er længere i sin uddannelse. Nu kræver det immervæk ar du er god til at lærer grundting fra sig når du tilrider, hvor når du er længere i uddannelsen så skal både du og hest lærer og der er det vigtigt at der er underviser på.
    Jeg får 2 gange i ugen da det er en del af min løn. Og syntes ikke at vi skal have det oftere da jeg gerne vil have tid til at øve tingene selv, og give min hoppe et par rolige arbejdsdage. Og vi klare os udemærket til c-stævne, og ligger altid i den gode ende selv når jeg får lavet en masse lort i programmet fordi jeg mangler stævnerutine

• #24   14. jul 2012 Maria. Jeg gider ærlig talt ikke blive ved med at spilde min tid på at "diskutere" sådan noget med dig.

• #25   15. jul 2012 Jeg er helt enig med Pony & Babyhesten.
    Jeg har ikke meget erfaring med tilridning men ved at når skal arbejde roligt med en unghest så kommer de bedste resultater...

Og så bliver jeg nød til at sige at det er en utrolig smuk hest du har og tror helt klart du få en stjerne hest det.. Har selv haft haflinger som jeg var med til at ride til...
    Held og lykke med det her fra

• #26   15. jul 2012 Tusinde tak for den dejlige kommentar! smiley
    Ja, jeg håber jeg kommer til at nå langt med ham med tiden, han gør i hvert fald kæmpe fremskridt, hver eneste dag!

Kommentér på:
Svag på højre side?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce