{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
657 visninger | Oprettet:

Klippe??? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en miniature knabstrupper hingst der skal til materialeprøve i september..... Jeg er ikke vant til at klippe mine de store, så her er jeg nød til at høre jer der klipper op til skuer og shows.....

Hvornår skal jeg klippe ham når han skal til materialeprøve d 22 september? Jeg tænker selv 1 mdr før og så igen 14 dage før, men er det helt forkert?

Han skal klippes, da han så fremstår meget slankere og pænere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klippe???
  • #2   22. jul 2012 Jeg plejer og klippe ca en uge før, det syntes jeg man får det pæneste resultat ud af.

• #3   22. jul 2012 Ok, så I klipper kun 1 gang op til, han er ikke klippet siden hans kåring i april, så han er ved at være noget "lang" håret igen smiley

Hvor meget klipper I i hovedet.

Og mange tak fordi I gider tage jer tid til at svare smiley

• #4   22. jul 2012 jeg klipper 2-3 dage før smiley Hvis min hest skal nå at have sin farve, hvis den skal i en farveklasse, klipper jeg 2-3 uger før smiley

• #5   22. jul 2012 Du kan sagtens klippe ham en mdr før, også igen ugen før kåringen, jeg klipper mine i hele hovedet, pånær øjenvipper smiley

• #6   22. jul 2012 Hvor tykt dækken har I på dem?

• #7   22. jul 2012 Min skal til dyrskue på fredag og hende har jeg klippet for 14 dage siden over det hele også i hovedet på nær øjenvipper og hvis vi så skal af sted igen i aug,bliver hun klippet igen dog denne x med hårerne så bibeholder hun sin farve.
    Dove har et 300 g dækken på.

• #8   22. jul 2012 uhh 300 g det lyder af meget her om sommeren, havde tænkt 150 - 200 g. Men hvad gør I andre?

• #9   23. jul 2012 ca. 200g dækken nu smiley Og han står inde om natten smiley

• #10   23. jul 2012 Jeg vil sige, at hvis han ikke har været klippet længe, kunne det være en god ide at klippe en måned før, og så igen en uge før. Jeg synes det gør pelsen pænere, hvis den har været meget lang. Det foretrak jeg i hvert fald, når mine heste skulle til kåring smiley

• #12   23. jul 2012 Alt efter hvad det er man skal klippe og hvornår.

Når det er maj måned klipper jeg en til to måneder før show, og så igen et par dage inden. Så synes jeg pelsen er pænest.
    DD skal til show i august og hans pels er ret pæn lige nu, så jeg klipper ham et par dage før vi tager afsted. Om tirsdagen hvor showet er lørdag og søndag, vi kører fredag. Ville egentlig klippe onsdag, men der skal jeg klippe 5 andre for en anden, så jeg tror det er rigeligt for den dag hehe.

Føl og hopper der skal til show i august også, bare ugen efter DD´s første show i år. De klippes et par dage før show, måske klippes føllerne om mandagen. DD klippes ikke igen andet en lidt finpudsning, da han jo er klippet 10 dage før ca.

Hestene når at få "skægstubbe" hvis man klipper længere tid i forvejen, i følge min mening. Derfor klipper vi når vi gør.

Hvis jeg stilte i farveklasse ville jeg gøre som Katja siger klippe 1 uge eller 2 i forvejen, så farven bliver fin igen. Ellers kan man også smører babyolie på hestens pels, så kommer farven mere frem.

Jeg klipper hele hovedet, plus tættere på mule og over øjnene samt på/i ørerne. Lader dog øjnvipper være!!

Regner ikke med at hestene skal have så meget tøj på her til august. Men har da flere slags dækner klar hvis de skulle fryse. Pt. har de ikke så meget pels i forvejen, så tror ikke det bliver noget problem med kulde. Regner med at de får regndækner og måske et fleecedækken på.

• #13   8. sep 2012 Tusind tak for alle jeres indlæg, dejligt der er nogen der vil dele deres viden smiley

Han er blevet klippet og har fået et 200 g dækken på, han er varm om morgenen og virker meget tilpas.

Kommentér på:
Klippe???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce