Ringorm i øret!? {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Jeg håber i kan hjælpe mig. Min hest har de her hvide pletter i øret og han er meget øm overfor berøring af dem. Efter hvad jeg har kunnet læse mig frem til på nettet er det svamp i ørene, det han har.
Hende jeg har til at passe ham, mens jeg er på skole, har behandlet det med Brentan, de er derefter blevet lyserørde og en del mindre. Hun er nu belevet smittet med ringorm, og mener at det er det han har i øret. Det skal siges at hun håntere mange heste i løbet af en dag, så det kan komme fra andre heste. Kan det lade sig gøre at en hest får ringorm i ørene, uden at det breder sig til andre steder at kroppen men pludselig spreder sig til et menneske. Jeg har også selv rørt det uden at blive smittet. Hvis det kan lade sig gøre er der så nogle der kender en behandling imod det?
Min hest har haft det side jeg fik ham tilbage fra en låner så jeg ved ikke hvornår eller hvordan det er kommet der.
På forhånd mange tak!
nov 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 54 Svar: 1.228
nov 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 54 Svar: 1.228
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
At din hest virker øm er nok mere fordi den bare er hovedsky
sep 2004
Følger: 53 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 8
Min hoppe har haft rigtig meget da jeg fik hende for tre år siden, men i dag er det næsten væk...
Mvh. Lotte
jul 2007
Følger: 55 Følgere: 101 Heste: 3 Emner: 46 Svar: 188
Lotte: super det lyder godt, jeg undrede mig også over hvis det skulle være ringorm, for det ville have bredt sig, i hvert flad i min verden
Ringorm i øret!?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside