{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

Shetter? hvad giver du? {{forumTopicSubject}}

Hejsa Hg`er.

Jeg overvejer at købe en shetter, Men!

Hvad giver i får jeres med at om måneden?
Hvad for den at spise?

Jeg har længe haft en lille plan om at købe et føl, men man skal jo tænke på sin fremtid. og der har jeg i bund og grund ikke råd og tid til en ride hest, men der for vil jeg gerne han en shetlænder.

Og der er faktisk også en anden grund fordi min lille bror er også lige så glad for heste og han har også redet et par gange men også som en lille selv skab til ham?

Det var bare inden jeg kaster mig ud i at have pony. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shetter? hvad giver du?
  • #1   3. sep 2012 De skal bare ha en håndfuld foder et par gange om dagen. De er meget nøjsomme. Og så noget hø. Jeg har et par stykker til salg og de er både tilredet og tilkørt. Og der følger vogn med. Se evt min annoncen.

• #2   3. sep 2012 Jeg har dem opstaldet ude men gir ikke mere end 400 for begge 2. Altså 200 pr pony. Men skal så selv komme med foder. Jeg gir ikke det samme for smed til dem som ved de store og de er også mange gange billigere ved dyrlægen da de f.eks ikke kræver så meget medicin osv hvis der sker noget.

• #3   3. sep 2012 Det er nok fordi det er i en privat stald. Men herover er eer ihvertfald prisforskel på om det er en pony eller en hest og nogen gange også prisforskel alt efter om det er henholdsvis en 1,2,3'er pony.

• #4   3. sep 2012 Jeg betaler 700 kr om måneden for opstaldning og hø/halm, udluk osv osv smiley
    Min har ikke behov for kraftfoder, hun få masser af stråfoder og sine daglige vitamineri form af hestebolsjer - har betalt 250 kr for en spand og har ikke engang brugt halvdelen og har haft den i 2-3 måneder :-))
    Derudover for en smed hver 12 uge ca. smiley

• #5   3. sep 2012 Det var meningen a der skulle stå *min får smed hver 12 uge smiley Hun slider fint selv.

• #6   3. sep 2012 Vores 2 går her hjemme.. og er billige i drift.. vi køber noget pony foder på foder stoffet.. og de skal virkelig ik ha ret meget.. og så noget halm og hø... smiley

• #7   4. sep 2012 Det lyder rimeligt i pris
    Men jeg tror jeg laver en såkaldt "shetlænder-konto"
    Til hvis der skulle ske noget uventet. smiley

Hvad giver i får årligt tjek af dyrelægen?

• #9   4. sep 2012 Hvis du køber en som er sund og rask - har gode hove og ikke er fed! Så skulle dine udgifter være minimale. Det koster ca. 200 kr. i måneden at have en shetlænder. De skal kun have græs, hø og vitamin/mineral.
    Angående udstyr, hvis du påtænker at køre med den, så skal du bruge ca. 5.000 kr til vogn og sele.
    Trense og sadel, kan du nok finde til ca. 500 kr.
    Det er MEGET billigere end en stor ridehest!!
    Held og lykke smiley

• #10   4. sep 2012 Vi har ik ret tit dyrelæge til vores.. Vi har dog lige haft dyrelæge ude til den ene, da hun var forfangen.. og så kom vi lige af med 1000 kr.. men vi har ellers ik haft de store udgifter ..

• #11   4. sep 2012 Jeg har mine små hjemme, og lige pt koster de ikke ret meget om måneden. De går græs suppleret med lidt hø og de daglige vitaminer (og vand selvfølgelig), så det er meget billigt - også fordi jeg jo ikke skal betale opstaldning. Pt når de går ude skal jeg heller ikke tænke på boks og strøgelse - den udgift kommer selvfølgelig til vinter, hvor de også skal have en smule mad, men som alle andre siger, de er meget nøjsomme, så det er ikke uoverkommelige priser!
    Dog skal man tænke på dyrlæge og smed, men det er forskellige fra pony til pony hvor ofte de har behov for smed..

• #12   4. sep 2012 Man kan ikke sige det ikke koster noget. Nogle shetlændere kan leve af hø og vitaminer, men der er altså også nogle der har brug for et godt foder. Ikke i store mængder, men stadig.

• #14   4. sep 2012 ja, og det med tænderne og smed er der tænkt på.
    men jeg skal også en gang imellem køre med den og det bliver nok også mest det.
    og så slider den jo sine hove. men skal den så gå med sko?

• #15   4. sep 2012 Min går med Easyboot Epic. Det koster ca. 2.500 kr for sko til alle 2 hove. Men så har den jo også sko til et par år smiley

• #16   4. sep 2012 alle 4 hove, skulle der stå smiley

Vil lige tilføje, at ponyen nok kun skal bruge sko hvis den bliver brugt regelmæssigt. Så det kan blive en udgift på sigt, men vent og se hvor meget du kommer til at køre, inden du køber sko.

• #17   4. sep 2012 okay, tak.:)

vil lige snakke med familien om det, og hø og halm bliver ikke en udgift for mig, da vi selv laver det. smiley

jeg har også før givet hø til min tidl part. smiley

• #18   4. sep 2012 Har liget betalt dyrelæge regninger på flere 3.000 kr, fordi hun har været syg :-).
    Så er HELT enig med nogen af de andre. Selvom de er små, er de fandme ikke altid billige smiley

• #19   5. sep 2012 Ja, dsv kan det jo ske..

Hvad er lettes at købe? Føl eller voksen?

• #20   5. sep 2012 det kommer an på hvad du har af erfaring med unghest eller ej og om du selv mener du kan lære den de ting du gerne vil have den skal kunne. Hvis du køber føl skal du jo tænke på, at der går nogle år inden du kan fx køre med vogn, lade din bror ride osv, ved køb af en voksen pony kan du bruge den til det hele med det samme..

• #21   6. sep 2012 Angående hvad der er lettest, så tror jeg en voksen pony som er tilredet og (ordentlig) tilkørt det letteste.
    Min veninde og jeg har købt vores ponyer som føl, i dag er de voksen og kan alt det vi har drømt at de skulle lære smiley Fornøjelsen er selvfølgelig stor over at vi er nået så langt med dem og vi har bestemt nydt processen. Min veninde købte sin pony som selskab til sin ridehest, men endte med at sælge hesten og kun have sin lille pony smiley Jeg købte min som føl, da jeg lige havde fået mit andet barn, og vidste at der alligevel ville gå et par år inden jeg ville have rigtig meget tid til at træne og bruge min pony, så et føl at hygge med var passende for mig smiley
    MEN! Vi har dog talt om efterhånden, at skulle man gøre det om eller blot anbefale det til andre, så er det HELT KLART nemmere og BESTEMT billigere at købe en pony, hvor andre har gjort hele arbejdet smiley
    Jeg vil dog mene at man skal være lidt kritisk når man køber en "tilkørt" pony. Hvem har kørt med den? Hvor længe har den kørt? Hvordan er den blevet trænet osv? Men hvis det er voksne med styr på hvad de lvaer, så vil jeg mene at man er rigtig godt hjulpet på vej, med at købe en godt kørt pony smiley
    Det at tilride en lille pony kan hurtigt blive en umulig opgave, for det er virkelig svært at skaffe gode små ryttere. Så hvis din lillebror skal have fuld glæde af den, vil det også være at foretrække at du køber en som kan det grundlæggende og er god til at give gode ture smiley
    Men igen, glæden i at træne ponyen selv, og have den fra baby, tja det er jo noget helt specielt som man ikke kan sætte et pengebeløb på smiley

• #23   6. sep 2012 Hahaha, euforisk?! smiley
    Passioneret nok nærmere, hihi smiley
    Men jo, det er jo lige til højrebenet, når man selv har været alle tankerne, og nu efaringerne igennem smiley
    Tranums har forøvrigt ret i, at køber du et føl, er din bror sikkert for stor (eller for gammel - min erfaring er at drenge gider ride til de er 4-5 år, så mister de interessen) når ponyen er gammel nok.

Det korte af det lange må være;
    Betal 5.000 kroner for en fantastisk og "færdig" pony, frem for et føl til 500 kroner smiley
    I sidste ende, har du alligevel sparet en masse penge, ved den store udbetaling.

Kommentér på:
Shetter? hvad giver du?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce