{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

Dansk stil - hjælp!! {{forumTopicSubject}}

Kan i hjælpe med forslag og sådan, er helt blank lige nu og kan bare ikke komme igang.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Opgaven lyder på:

Året er 1935. Du er journalist på en landsdækkende avis og skal skrive en klumme om samtidens sorte skolesystem. Du skal komme med meninger og holdninger udfra et "Scherfigs synspunkt". Dvs. at du skal bruge al din viden fra det forsømte forår. Du skal gøre den till en humoristisk klumme, hvori du stiller spørgsmåltegn ved skolesystemet, samfundet og formålet med at drive skole som i Det forsømte forår. Kom også gerne med ideer til en skoleform, som tilgodeser det hele menneske (herunder kreativiteten) og hvilke fordele en sådan skole har; for samfundet og mennesket generelt.

Det er vigtigt man ikke begynde rog referere bogen eller kommer med tekstreferencer, du skal have for øje, at din viden fra bogen samt Hans Scherfigs holdninger (vi talte en masse om socialrealisme, klasseskel m.m.), der kommer til udtryk i din klumme. Du skal egentlig skrive somom, du og Hans Scherfig er en og samme person. Husk og bruge "jeg", som den journalistiske fortæller.




--------------------------------------------------------------------------------------------
NOGEN DER KAN HJÆLPE, MEGET GERNE NOGEN DER HAR STYR PÅ DET DER MED DANSK, VILLE BARE VÆRE FEDT HVIS JEG KUNNE FÅ NOGET HJÆLP.
- JEG HAR SET ANDRE KOMME MED SÅ MANGE ANDRE SPØRGSMÅL HER INDE, SOM IKKE ER OMKRING HESTE, SÅ HER ER BARE LIGE ET SPØRGSMÅL, SOM JEG HÅBER I VIL KUNNE HJÆLPE MIG MED! - TAK PÅ FORHÅND!! smiley

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Dansk stil - hjælp!!

Annonce