{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.435 visninger | Oprettet:

Istølt {{forumTopicSubject}}

Er der nogle her inde der har prøvet og ride istølt?

Der er jo istølt i Silkeborg d 29 december og synes det kunne være fedt at prøve. Er der nogle der med ride også?

Det jeg gerne vil vide var hvilke størrelse mordax havde i på og hvad med issøm/snesøm?

Hvordan var jeres oplevelse med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Istølt
  • #2   30. okt 2012 Nej ikke lige i Silkeborg.
    I frederikshavn bliver nogle valgt ud og så skal man have kvalifikationskrav.

• #4   30. okt 2012 Luna, det i Silkeborg var bare et forsøg man havde lavet for at prøve og se om man kunne holde et åbent stævne på is. Det er første gang man gør det i danmark så vidt jeg ved.
    Ellers plejer det at være noget man skal kvalificere sig eller indbydes til, da det er mest af alt et show med eliten.

• #6   30. okt 2012 Nøj, det lyder ellers fedt!

• #8   30. okt 2012 Jeg er desværre i den forkerte del af landet. Det er egentligt sjovt at vi ikke har flere af den slags arrangementer på sjælland, taget i betragtning at her er så mange muligheder og hesteejere.

• #9   30. okt 2012 Jeg overvejer det stærkt smiley

• #11   30. okt 2012 Jeg overvejer også meget at være med i år.
    Er tilmeldningen på sporti?
    Og hvad har i/bruger i af mordax?

• #13   30. okt 2012 jeg kan ikke finde ud a om jeg skal melde til. synes det kunne væee super fedt. Men eftersom jeg første gang er kvalificeret til World Cup, føler jeg lidr jeg bør vælge. synws det bliver meget forstyrrelse i vintertræningen hvis jeg skal begge ting. Ved i hvordan det er med framelding? kan man kun få penge retur ved fremvisning af dyrlægeerkl. for villw jo være ærgeligt hvis jeg i decembee følte jeg godr kunne, men så ikke var tilmeldt.

• #14   30. okt 2012 undskyld fejl - Telefon -_-'

• #16   30. okt 2012 Jeg skal ikke ride det frygten for at glide er simpelthen for stor og så er hvítasunna nok heller ikke i top form der efter alt de jule ståhej smiley

• #20   30. okt 2012 Jeg har redet på Arresø før, kun med isbroder i. To i hver sko. Der var spejlblankt og jeg jernede afsted i højt tempo, uden problemer smiley så der skal noget til at der sker noget, medmindre man rider med hovedet under armen!

• #21   30. okt 2012 Karoline, hvad mener du med at is er et af de bedste underlag hesten kan gå på??
    Det er ikke særlig godt for deres ben, da det er ligesom at ride på asfalt. Der er ingen affjedring, så det går lige i senerne smiley

• #22   31. okt 2012 Der var en vinter ude hos os hvor naboens vej var REN is pga det meget skiftende vejr. Jeg tog en ridertur på den selvom min hest gik med sko uden brodder. Lidt farligt, men det var dælme sjovt! Man kunne godt mærke at hun ikke rigtig stod fast, og hun valgte derfor den gangart hun havde bedst balance i, tølt. Jeg tror aldrig jeg har oplevet min hest SÅ koncentreret! Ih det var sjovt..
    Jeg tror ikke man skal være så nervøs for det når hesten har både brodder og søm i. Islændere er kendt for at være ret terrængående, og det er der en grund til.

• #23   31. okt 2012 Jeg kan altså ikke finde noget om issøm på google. Er der nogen der kan fortælle mig om dem?? Hvordan får man sat dem på? hvor mange bruger man per sko? Og hvad der nu ellers er værd at vide??

• #24   31. okt 2012 Det sjovt du siger det Julie smiley vi har faktisk sjældent søm og mordax i skoene og det er fedt at kunne mærke hvor godt hestene egentlig kan stå fast!
    Kan også mærke forskel på om de dansk avlede eller om de er fra Island, min oplevelse er at dem fra Island står meget bedre fast smiley

Tror ikke du kan købe dem selv caroline.. Min papfar er smed så han sætter dem bare i smiley

• #25   31. okt 2012 Min er nu godt nok dansk avlet, men for dælen hvor er hun tærren gående! Rider generelt også meget offroad, og det gør jo nok også en forskel hvor meget hesten er vandt til forskelligt, besværligt terræn..

• #26   31. okt 2012 Helt sikkert.. Folk er ofte bange for at ride a stier osv. fordi hesten kan snuble. Men faktisk har deres ben jo bare rigtig godt af det.. Det styrker både balance og ikke mindst deres ben og så er det da også meget sjovere at ride af små sjove stier smiley

• #27   31. okt 2012 Nemlig smiley Hvis OL rytterne red noget mere terræn behøvede de måske ikke være så bange for at lukke deres heste på fold. Det er klart de går lettere i stykker hvis de aldrig har gået i andet end ridebane muld..

• #28   31. okt 2012 Hæhæ ja lige præcis . Faktisk er der jo desværre islænderryttere der er begyndt at være på samme måde.
    I den skov jeg rider i, blev der lavet et sundhedsspor, hvor kun kørestole, cykler og gående må være.. Det var så bare halvdelen af vores lille bitte skov -_-'
    Ihvertfald var der bare ravnerok over det, for vi blev som rytter henvist til stierne istedet for, men det ville rigtig mange ryttere ikke finde sig i, for som de sagde "Vil de ha at vi skal ride på vores tussedyre heste, PÅ STIERNE" øh ja.. det er en HEST! :s

• #29   31. okt 2012 Det er fordi der er så mange storhesteryttere der er skiftet over til islænder. Det er da også derfor vi alle sammen ser så fancy ud til stævnerne nu til dags og ikke længere rider i striktrøje og gummistøvler. Gå væk med jeres dressur kultur dumme storhesteryttere!!
    Ej jeg mener nu at mange af de ting de har taget med har været godt nok, men det der med at folk begynder at pakke deres heste ind i vat, det synes jeg altså er ærgeligt...

• #30   31. okt 2012 Helt enig Julie!!

• #31   31. okt 2012 Okay, det er nok bare mig der er pyldret, men kunne simpelthen aldrig finde på at ride hen over is med en hest der kun havde sko på, det er simpelthen for risikabelt, jeg ved godt at islændere er hårdføre og i naturen gør de nok sådan, men i naturen har de ikke jernsko på. Man har også før se uheld med hestene på is, derfor tør jeg ikke det er sikkert mig der er pyldret, og har ikke noget imod istølt, syntes det er meget fascinerende og der er altid en vild fed stemning.;-)

• #32   31. okt 2012 Haha Lady blacksheep - Vi vil ha vores striktrøjer og gummistøvler tilbage! Vi vil ha små kompakte skovmaskiner smiley

• #33   5. nov 2012 Jeg sad klar kl 10 d. 1/11 hvor tilmeldingen startede - havde selvfølgelig glemt at tage Fengurs ID nr osv med på arbejde, så da jeg efter 20 min vill tilmelde mig klasse 2+3 var der allerede lukket for tilmelding igen! Heldigvis kom jeg på ventelisten som nr 1, og Anja som står for det lovede at jeg ville komme med uanset hvad - puha, havde glædet mig i flere måneder! Der er en gruppe på Facebook vedr Istølt, der kan I finde flere oplysninger.. Glæder mig helt vildt, og er allerede igang med vores kostyme til 3. klasse:-)
    Er der andre herinde der har tilmeldt sig??

• #34   6. nov 2012 Jeg skal ride i slusch-ice klassen, og det bliver super fedt. Det er første gang jeg skal prøve det og har lige fået ny hest.

• #36   7. nov 2012 Fedt - glæder mig til at møde jer<3

Det er mit første islænder stævne, glæder mig helt vildt til at komme ud og se hvordan Fengur er til stævner:-)

• #38   7. nov 2012 Ja de to mindre stævner jeg havde tilmeldt mig i sommers blev aflyst pga kværke, så det er lige på og hårdt:-D Er nu bare med for at deltage og have en sjov dag sammen med min hest, forventer ikke ligefrem en placering:-)
    Jeg ved endnu ikke hvad jeg skal udklædes som, men er temaet ikke nytår?? Kunne være sjovt hvis man kunne klæde sig ud som en nytårsraket?+:-D

Kommentér på:
Istølt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce